A Marseilles csendült fel a125 köbcentisek Török Nagydíja után, méghozzá egy megbüntetett versenyz?nek: Mike Di Meglio, miután szombaton diadalittasan bejelentette átigazolását a francia motoros szövetség együttesébe, jelenlegi kenyéradójától , a Kopron Scot-tól szankciót kapott: az edzésen alap Hondát adtak neki. A versenyre viszont visszakapta eredeti gépét, aminek hátán gy?ztesként került ki a nem mindennapi hatos repül? befutóból.
A KTM-esek jól kapták el a rajtot, különösen Talmácsi, aki a nyolcadik helyr?l indult és a közvetlen élbolyhoz zárkózott az els? kanyarban; elszántan tapadt viszont Lüthi is, akinek nem volt szabad nagyon leszakadnia. Az ?rségváltás folyamatos volt az els? helyeken, s az utolsó körökre a svájci mintha visszavett volna: mint kiderült, okosan sáfárkodott, hiszen összetettbeli ellenfele, Mika Kallio a cél el?tti negyedik kanyarba túl gyorsan érkezett, elvesztette a kontrollt a motor eleje felett és csúnyán kicsúszott. Ez hiányzott neki a legkevésbé. Hogy gy?zött volna, az nem biztos, viszont a futamot befejezni sosem rossz dolog a bajnokság utolsó el?tti meccsén, mikor az élbolyban halad az ember. A rend kedvéért: Lüthi ezzel még nem világbajnok: ötödikként intették le, Talmácsi Gábor mögött, akinek rengeteg melója fekszik abban, hogy maga mögött tudja a helvét kollégát. A dobogón Pasini és Koyama, akik az összetettben úgymond már nem sok vizet zavarnak (igaz, az olasz még veszélyes lehet Talmára: 166 pontja van a magyarnak 178): Lüthi el?nye pedig 23 pont a második helyezett finnel szemben. A küldetés majdnem teljesítve. De csak majdnem. A dönt? helyszíne Valencia. A svájci Isztambulban lényegében megnyerte a vb-t, ilyenformán a KTM meg elbukta. Talma tette a dolgát, a f?szerepl?, az igazi vesztes most Kallio, akir?l megállapítható, hogy jó pilóta, de egyel?re még nincs meg benne minden a bajnoki léthez.
Talma beszámolója
|
|
Az idei szezon utolsó el?tti futama rendkívül izgalmasan alakult. Talmácsi Gábor nyolcadikként rajtolt és már az els? kanyarban sikerült négy helyet el?relépnie. Egy hat f?s mez?ny lépett meg el?l, ahol folyamatosan változtak a pozíciók, fej-fej mellett küzdöttek a pilóták. Talma el?fordult, hogy a boly végére csúszott, de az is megesett, hogy remek el?zésekkel egy szemvillanás alatt az élre tört. A hat versenyz? közül mindenki volt els?, a sorrend folyamatosan változott. A KTM-nél nem volt csapatutasítás. Talma, ahogy tudta segítette csapattársát, Mika Kalliót, aki az utolsó körben sajnos elesett és ezzel kiszállt a harcból. Végül Di Meglio, Pasini és Koyama mögött Talma 4.-ként ért célba megel?zve Thomas Luthit. Ha lett volna még egy kör, valószín?leg másként alakult volna a végs? sorrend, de így is hatalmasat motorozott Gábor. Talma a következ?ket mondta a verseny után: Nagyon nagy verseny volt. Az el?z? napokhoz képest jól ment a motorom, szerencsére sikerült a futóm? beállítás is. A futam végére rendesen elfogyott az els? gumim, ezért nem is kockáztattam a féktávokon. Értékes pontokat gy?jtöttem, ami meger?sítette az összetettbeli 3. helyemet. Már csak egy futam van hátra, Valenciában, ami az egyik kedvenc pályám, és már alig várom.
|
Talma valóban lépésel?nyben van az ?t 12 illetve 13 ponttal követ? Pasini-Simoncelli duóval szemben, de egy nagyon kemény menet még hátravan, és még semmit sem ‘biztosított be’. El?bbi, Pasini fezben, a hagyományos török fejfed?ben ünnepelte a pódiumot és ne legyen kétségünk: pályázik a bajnoki bronzra, nagy lökést adott neki ez az eredmény. Utóbbi testalkata miatt volt hátrányban a török ringen, és kényszerül az üldöz?k csoportjában versengeni, megel?zve Lait, ‘Tóthék’ Rodriguezét, Olivét, Iannonét és Poggialit. Tóth Imi a 24. helyen fejezte be a Török GP-t.
A Team Toth Hungary versenybeszámolója
|
|
Rodri újabb nyolcadik helyezéssel és az érte járó pontokkal gazdagodott a bajnokságban, Imi pedig egy fantasztikus rajt után hibázott, kés?bb pedig elfogyott a gumija, így nem tudott el?rébb kerülni. ‘El?ször is szeretnék köszönetet mondani a Team Toth Hungary-nak, hogy bíztak bennem az idei sikertelenségem után és engem választottak a sérült versenyz?jük helyére. Örülök, hogy ezen a három futamon helyt tudtam állni és pontokat tudtam szerezni, de ez nem ment volna, ha nem egy ilyen jó csapatba kerülök. A futamon a rajtom nem volt valami jó, de jól helyezkedtem és az els? körben már a 10. voltam. Nagyjából e körül voltam végig, de az utolsó körben megfogtam Olive-t, Kallio pedig bukott, így ismét 8. lettem.’ – nyilatkozta Rodri. ‘A rajtom jól sikerült, feljöttem a 20. helyre, majd az egyik kanyarban kimentem, így visszael?ztek. Utána sajnos elég hamar elfogyott a gumim és már nem tudtam feljönni. A rugózásom sem volt valami jó, talán a gumiválasztás nem volt megfelel?. Mivel egész hétvégén nem próbáltam ki a szélesebb gumit, kénytelen voltam a keskenyebbel menni. Sajnálom, hogy ez a lehet?ség is elúszott, de még mindig bízom abban, hogy pontot szerezhetek Valenciában.’ – mondta Imi a futamot követ?en.
|
1. Mike DI MEGLIO FRA Kopron Racing World HONDA 39’50.377 Kiestek Az els? körben kiesett
|
Legutóbbi hozzászólások