A MotoGP hivatalos id?mér?jét megel?z? három szabadedzés-kör Marco Melandri megkérd?jelezhetetlen fölényét hozta, ehhez képest fordult a kocka a kvalifikáción: nagy csapás nem érte a Gresini Honda csapatot, hiszen a pole Sete Gibernaué lett, míg Macio a második helyen zárta a rundot. Melandri mindazonáltal fölmérgesedett, mert egy gyorskörében Hayden és Barros feltartották – a motor viszont nagyon rendben van, és a Michelin abroncsok is remekül muzsikáltak eddig Törökországban. A sort tehát Gibernau nyitja, aki régi fényében tündökölt ezen az edzésen, és jó versenyre számít. Mögötte Melandri, akinek a jelenlegi oddsok alapján a legnagyobb esélye van a futamgy?zelemre, ami persze korántsem lesz olyan egyszer?. Majd Hayden a harmadik helyen, azaz a Honda gyarmatosította az els? sort – ilyenre is rég volt példa. Az amerikai szerint ha nem fáradozott volna annyit a helyes beállítások meglelésén, akkor ? lenne pole-ban, így viszont nagyszer? motorral indulhat el a versenyen. Hayden hátránya jelent?snek mondható, 642 ezred.
A második sort Rossi nyitja meg, 843 ezreddel ment lassabb kört, mint Gibernau. Mindent megpróbált, de valami nem stimmel – úgy látszik, tényleg nem ez az ? pályája, de ne kiabáljunk el semmit; ki tudja, vasárnap milyen arcát mutatja a világbajnok. Mellette csapattársa, Edwards, aki mindösszesen egy (1) ezredmásodperccel maradt le mögötte: ? is veszélyes lehet, és eredménye bizonyítja, hogy botorság volna már a rajt el?tt leírni a Yamahákat a furcsa vonalvezetés?, gyors kanyarokból és lassú visszafordítókból álló ringen. A tételt Toni Elias hatodik helye is alátámasztja.
Vermeulen Wayne Gardner és Mick Doohan társaságában
Aztán jönnek a ‘csalódottak’: Tamada 1’3-nyira a pole-id?t?l, Barros és Checa el?tt. A Ducati nem túl meggy?z?, ahogy a Capirossit helyettesít? Itoh sem. Nakano a pénteki jó szereplés után csak 10. a Kawasakival. Vermeulen körül forr a leveg?: az ausztrál a 11. helyre ért oda a Pons-Hondával, ugyanakkor egy másik meccset is vív. Mint a tegnapi edzéstudósításban leírtuk, Chrisnek nagyon megtetszett a MotoGP, így szívesen maradna, s?t konkrét ajánlatokat is kapott. Mármost azt mondta Vermeulen a Hondának: visszamegy ? az SBK-ba a következ? szezonra, ha szavatolják neki, hogy 2007-ben kap egy Hondát a MotoGP-ben. Egyel?re ennyit tudunk, meg persze azt, hogy a HRC-nek nincs közvetlen befolyása a Superbike történéseire, így nemigen adhat efféle garanciákat. Az alkupozíció azonban adott. Ja: tudjuk még azt is, hogy a Yamaha állítólag felajánlott egy hasonló konstrukciót Vermeulennek (egy év SBK, aztán MotoGP), a Suzuki pedig már jöv?re kész motort tenne az ausztrál alá, s ezzel félig-meddig már meg is gy?zte a pilótát. A Suzuki ezzel egyid?ben hivatalossá tette, hogy megválik Robertst?l. Jel?
Vermeulen mögött, két mp-nyire a pole-tól Biaggi, aki a legutolsó Honda-versenyz? a rajtrácson. A mez?ny egyetlen Suzukija, Hopkinsé 14.
MotoGP: a rajtrács összetétele
|
|
1. Sete GIBERNAU SPA HONDA 1’52.334
|
Legutóbbi hozzászólások