EST. 2002

Isztambul, MotoGP: Melandri megcsinálta

Marco Melandri megcsinálta, bár sokan egy fabatkát sem adtak volna a sikeréért ismerve a rajtrácson elfoglalt 14. helyét. Még a sikert mégúgy szomjazó Valentino Rossi is nagyon nehéz helyzetben volt a maga 11. rajtkockájával, hát még a hondás olasz, aki tavaly gy?ztesen hagyta el az isztambuli ringet. Ám elég volt egy jó rajt, hogy a második körben már komoly üldöz?vé lépjen el? az idényt felemásan, de leginkább gyengén kezd? Marco. Megkezdte a felzárkózást Rossi is, akinek ez a m?faj nyögvenyel?sen megy 2006-ban: míg Jerezben bukott túl gyors indulása után, most az ívek róvása közben vétett olyan hibát, ami végzetes volt – abból a szempontból, hogy ha a Doktor nem zökken ki, minden bizonnyal hamarabb utoléri az élbolyt, és a gy?zelem nem kerül elérhetetlen távolságra számára.

De menjünk sorban, hiszen az élr?l a suzukis Chris Vermeulen vághatott neki a török rundnak, köszönhet?en az es?s szombatnak. A fiatal ausztrál egy darabig tartotta is magát az elején, s?t följött mögé a mostani MotoGP legföldalattibb figurája, a csapattárs John Hopkins. Ami azt illeti, furcsa érzés volt ily’ el?kel? helyen látni a kék szín? Suzukikat, bár a verseny akkor még épp csak pár körön volt túl. Az élre a ducatis Sete Gibernau állt és diktálta a tempót, miközben a hondás sereg is megkezdte a mozgolódást: Daniel Pedrosának is a semmib?l kellett felverekednie magát, a kilencedik helyr?l jött föl a kis spanyol. Nicky Hayden stabilan ment, mint mindig, és szemmel láthatóan Casey Stonert is igen motiválta, hogy sikere esetén ? lehet minden id?k legifjabb gy?ztese a királykategóriában, átadva a múltnak Freddie Spencer korábbi primátusát.

A tapadás és a gumik ezúttal is eldöntötték a versenyt, amennyiben az összes el?l lév? bridgestone-os pilóta elkezdett süllyedni: a leglátványosabban Gibernau, aki egészen a 11. helyig esett vissza a végére. A csapattárs, a rajtnál még összetett-éllovas Loris Capirossi nem szólhatott bele az els?ség kérdésébe (lehet, hogy nem is akart és lehet, hogy bölcsen döntött), hatodik pozíciója nem bizonyult elégnek ahhoz, hogy megtartsa els?ségét a tabellán.

A csiki-csuki addig ment, mígnem négy Honda került a vezet? posztokra, kell?képpen elszakadva mindenki mástól. Rossi rohama nem volt zökken?mentes, De Puniet és Elias is sokáig hatékonyan tartotta föl a címvéd?t. A finishez érve Rossinak már nem volt esélye utolérni a szökevény Hondákat – ahhoz valami nagy baj kellett volna ott el?l. A baj meg is történt, bár Pedrosát egymagát érintette: ? sem értette pontosan, hogyan és miért csúszott el sima helyzetben. Utánaszaladt a motornak, visszaült rá és – akár Rossifumi Jerezben – be is hozta a 14. helyre, két vb-pontot szerezve.

A hajrában már csak az volt a kérdés, vajon Stoner képes lesz-e megtartani a vezetést, vagy utoléri ?t Melandri. Utolérte. A pálya egy, el?zésre talán legideálisabb pontján történt meg a csere, s a célegyenesbe már az olasz fordulhatott els?ként. Ezzel továbbra is megszakítatlan a taljánok GP-gy?zelmi sorozata (legutoljára Hayden tudott gy?zni tavaly Laguna Secában nem-olaszként) és továbbra is M. M. az egyetlen, aki királykategóriás futamon a dobogó legtetejére állhatott török földön.

Isztambul, MotoGP Török Nagydíj

1. Marco MELANDRI ITA HONDA 41’54.065
2. Casey STONER
AUS HONDA 41’54.265
3. Nicky HAYDEN
USA HONDA 41’59.523
4. Valentino ROSSI
ITA YAMAHA 42’00.274
5. Toni ELIAS
SPA HONDA 42’00.652
6. Loris CAPIROSSI
ITA DUCATI 42’10.747
7. Chris VERMEULEN
AUS SUZUKI 42’10.842
8. Shinya NAKANO
JPN KAWASAKI 42’15.602
9. Colin EDWARDS
USA YAMAHA 42’16.912
10. Makoto TAMADA
JPN HONDA 42’24.548
11. Sete GIBERNAU
SPA DUCATI 42’24.608
12. Randy DE PUNIET
FRA KAWASAKI 42’28.349
13. Kenny ROBERTS JR
USA KR211V 42’39.177
14. Dani PEDROSA
SPA HONDA 42’47.590
15. Carlos CHECA
SPA YAMAHA 42’53.920
16. Alex HOFMANN
GER DUCATI 42’55.306
17. John HOPKINS
USA SUZUKI 43’32.693
18. James ELLISON
GBR YAMAHA 43’27.080

Kiesett
Jose Luis CARDOSO
SPA DUCATI 42’25.898


ugrás fel