EST. 2002

Isztambul: Stoner a hetedik menyországban

Casey Stoner a tavalyi törökországi versenyén életében el?ször állhatott dobogóra a MotoGP-ben. Idén futamgy?zelemig vitte: az idény során ez már a második az ausztrálnak, aki a fellegekbe röpítette a Ducatit és a Bridgestone-t. Második Toni Elias, harmadik Loris Capirossi, akinek óriásit kellett csatáznia Barrosszal a pódiumért. Hárman estek ki az els? körben, rögtön Rossi pályaelhagyása után: Jacque és Edwards mellett Pedrosa is a bukótérben végezte. Hayden hetedik, Rossi a végére teljesen lelassulva tizedik.

Casey Stonernek végülis összejött, amir?l csak nagyon halkan illett szót ejteni a rajt el?tt: az els? körben megkezdett szökési kísérlet lendülete nemhogy kitartott a célig, de nem mindennap látható el?nnyel abszolválta a Török Nagydíjat a fiatal ausztrál. Persze semmi sem véletlen: az els? hatból hat a Bridgestone-gumis motor, az els? négyb?l három a Ducati. A Yamaha, amely er?b?l nyerte az id?mér? edzést, egyetlen tizedik hellyel – a póruljárt Rossiéval – hagyja el Isztambult. Valentino remekül rajtolt, de aztán összetalálkozott a nagyszer? formában lév? Toni Eliasszal, hibázott és kiengedte kezéb?l a vezetést. Ez lett a veszte. Ráadásul a Michelinekkel látványosan szenvedett. Elias, dics? krosszmotoros nemzetség gyorsaságis sarja csak azt bánhatja, hogy Stoner is rajthoz állt a mai versenyen. Capirossinak nagyot kellett verekednie Barros márkatárssal, pedig a brazil egy alapos megfázással indult harcba. John Hopkins egy igen versenyképes Suzukit vezetett, még ha a befejezés nem is sikerült tökéletesre.

A MotoGP törökországi felvonásán több ‘mez?nybeli faltot’ láthattunk, mint egy angol superbike versenyen. Ha folynak is viták a királykategória szponzorizációs és egyéb problémáiról, a meccseken tapasztalható momentumok feledtetnek mindent. Aki látta a mai futamot, vagy akár az el?z? kett?t, az biztos remek marketinggel találta magát szembe. Április utolsó el?tti vasárnapján az emberi tényez? döntött az egy-egy elleni küzdelmekben. Látványos el?zésekhez és kiváló egyéni sportteljesítményekhez asszisztálhattunk.

A hétvége legnagyobb vesztese egyértelm?en Dani Pedrosa, aki szerencsétlenségére belekeveredett egy, rajta kívül még Jacque-ot, Edwardst és Vermeulent érint? balhéba, rögtön az els? körben. Nulla pont a kis spanyolnak. Nem sokkal boldogabb nála Rossi, aki összetett-éllovasként érkezett Ázsia küszöbére, és gyakorlatilag hátsó tapadás nélkül, tizedik helyre visszacsúszva zárta a nagydíjat. Koccanása Eliasszal sokban hasonlított arra az emlékezetes ‘vállas’ esetre, ami épp közte és Sete Gibernau közt történt tavalyel?tt. Néhány spanyol szurkoló most sem fogta vissza magát, kiabálva min?sítették nemes bosszúnak a dolgot. A legpechesebbnek járó különdíjat Chris Vermeulen kapná, aki szinte az egész verseny során a leggyorsabb motoros volt a pályán, Stonernél is sebesebben közlekedett, az utolsó el?tti körben megfutotta a leggyorsabb fordulót… és ha nem vonják bele az els? körben történt balesetbe, biztosan dobogós.

Rossi rakétaként indul, de elront egy kanyarkijövetet és már meg is el?zi Stoner, aki üdvözli a brigádot és innent?l már csak a hátát látják a többiek. Hátrébb kitör a háború és Pedrosáék balesete borzolja a kedélyeket: Hopkins nagyon él, Elias nemkevésbé, Melandri is jóval frissebbnek t?nik, mint az edzéseken. Loris Capirossi mintha nehézégekkel küzdene – mintha, mert a végére egészen más formát mutatott már. Nicky Hayden ekkor még dobogóközelben, de az el?zésekkel már bajban van, ahogy az összes michelines társa.

A továbbiakban Stoner stabilan ?rzi a vezetést, Elias védi a második helyet, Capirossi a harmadik helyen 270-es sebességnél fogja meg a motor megcsukló elejét, rányit a gázra és szépségdíjas man?verrel el?zi Barrost a kigyorsításnál. ‘A dobogón állva Stonerrel és Eliasszal úgy éreztem magam, mintha az apja lennék annak a két srácnak’ mondta Capirex, aki egyébként is eléggé rajta lehet mostanában az apaság-flessen. Melandri ötödikként zár, de még így is neki a legjobbak a mutatói Törökországban. Hatodik Hopkins, majd Hayden, De Puniet. Kilencedik Hofmann, aki Rossit el?zte a végjátékban. Checát és Nakanót, a Michelin hondásait csak Kenny Roberts tudta alulmúlni, akinél ezúttal még a dunlopos yamahások, Tamada és Guintoli is jobbat mentek. Két hét múlva a Kínában találkoznak megint a versenyz?k, a gyors sanghaji pálya a csízió szerint megint a Ducatinak kedvez…

MotoGp, Török Nagydíj

1. DUCATI Casey STONER AUS 42’02.850
2. HONDA Toni ELIAS SPA 42’09.057
3. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 42’10.952
4. DUCATI Alex BARROS BRA 42’10.985
5. HONDA Marco MELANDRI ITA 42’11.139
6. SUZUKI John HOPKINS USA 42’13.036
7. HONDA Nicky HAYDEN USA 42’13.089
8. KAWASAKI Randy DE PUNIET FRA 8 42’17.584
9. DUCATI Alex HOFMANN GER 42’18.892
10. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 42’21.849
11. SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 42’29.099
12. HONDA Carlos CHECA SPA 42’32.396
13. HONDA Shinya NAKANO JPN 42’39.772
14. YAMAHA Makoto TAMADA JPN 42’41.390
15. YAMAHA Sylvain GUINTOLI FRA 42’42.187
16. KR212V Kenny ROBERTS JR USA 43’12.186

Az els? körben kiestek
KAWASAKI Olivier JACQUE FRA
HONDA Dani PEDROSA SPA
YAMAHA Colin EDWARDS USA

ugrás fel