Túlvagyunk a második napon, ami tartogatott számunkra pár kellemetlen pillanatot. A magyarok a tegnapitól sötétebb tónusú (nem akarom a fekete jelz?t használni) napot fogtak ki, a vártnál hátrébbról indulnak majd neki a holnapi versenyeknek, ami csupán annyiban hátrány, hogy több embert kell megel?zniük, ha el?rébb akarnak végezni. És akarni fogják, erre mérget vehetünk.
A taljánoknak ellenben szenzációs napjuk volt. Mindhárom kategóriában az Azzurik motorosai végeztek az élen, Pasini, Rossi, Dovizioso sorrendben. Az el?bbi két vitéz idén már másodszor indulhat a legel?kel?bb rajthelyr?l, utóbbinak majd’ egy évet kellett várni erre a dics?séges pillanatra.
125
Pasini begurult. Az elmúlt két verseny sikertelensége olyannyira felb?szítette a talján motorost, hogy már a délel?tti szabadedzésen is a leggyorsabb id?t motorozta, majd idénybeli második pole pozícióját jegyezte az isztambuli ringen a második kvalifikáció befejeztével. A rajtels?ség különdíja (egy Tissot MotoGP karóra) tehát nem Talmácsi Gábor kezére került, de nem is baj az, ha holnap ismét a magyar himnusz taktusai szólalnak meg a török pálya hangszóróiból – micsoda elégtétel lenne ez nekünk magyaroknak.
Talma második napja
|
|
Talma a reggeli szabadedzésen ‘csak’ a 14. helyen végzett ugyanis technikai problémák adódtak versenygépével. Az els? számú motorjába megragadt a dugattyú, kés?bb kiderült, hogy gyárihibás volt az alkatrész, a második számú motorja pedig sokat detonált, így nem tudott igazán jó körid?t futni. Az id?mér?re a szerel?k mindent kicseréltek, viszont az edzésvégi nagy forgalom miatt nem sikerült a 4. helynél el?rébb végeznie. Két alkalommal Talma is hibázott, de az els? sor így is megvan. Talmácsi Gábor nyilatkozata:
|
Ami azt illeti, Talma idénybeli legrosszabb pozíciójából várhatja a startjelet – a statisztika oltárán áldozva ennyi b?ven elég volt az ügy taglalását illet?en – a második id?mér?n megszerzett negyedik hely azonban még mindig jobb, mint a szabadedzésen elért 14. A technika ördöge eddig elkerülte a magyar fiút, a mai délel?ttön sajnos nem szívesen látott vendég volt a Talma-boxban: ez magyarázza a gyengébb teljesítményt. Viszont ett?l olyan a szép ez a sportág! Azért mi a szerkeszt?ségben reméljük, hogy az a bizonyos ördög az RSA Apriliáknál szívesebben vendégeskedik majd a harmadik (és utolsó?) Török Nagydíjon. Talma el?tt egyébként Faubel és Corsi tornyosul még a rajtrácson.
Gy?rfi Alen és Kovács Niki teljesítménye is megérdemel egy bekezdést, mert hisz ki foglalkozna velük, ha a magyar média nem? Alen és Niki els? világbajnoki kiküldetésén vesz részt, mindketten tudásuk és a technikai hátterük maximumát nyújtották az id?mér?kön. Niki motorja sajnos nem tartozik a leghegyesebb gépek közé, de Alen sem mondhatja el magáról, hogy megannyi technikai kuriózumot vonultat fel Tóth Imi tavalyi Apriliája. Nikinek nem sikerült kvalifikálnia magát a holnapi versenyre, Alen viszont ott lesz az utolsó el?tti pozícióban – két magyarért szoríthatunk tehát a holnap 11 órakor kezd?d? 125-ösök versenyén. Elmulasztása, súlyos következményeket von maga után minden motorsportbarátnak!
125, Q2
|
|
1. APRILIA Mattia PASINI ITA 2’04.722
|
MotoGP
A Bridgestone-fölény egy szempillantás alatt tovat?nt. Más m?faj a kvalifikáció, tudjuk ezt nagyon jól. Egy körbe kell s?ríteni minden tudásukat a motorosoknak, ha az els? helyek valamelyikéb?l kívánnak nekivágni a versenynek – és ez Valentino Rossinak idén már másodszor sikerült. Nem is akkora meglepetés a Doktor 47. rajtels?sége, hisz ha kiváló technika van alatta, nem akad ellenfele a sprint m?fajban sem, viszont Colin Edwards második helyezése már nem megszokott a MotoGP-világában. Ennyire jó lenne a Yamaha, vagy a texasi ennyire félti állást Lorenzótól? Az igazság talán a kett? között keresend?, mindenesetre egy jó formában motorozó Edwardsra szüksége van a sorozatnak.
Az els? sort Dani Pedrosa zárja, a japán papucsokon guruló technikákat tehát szám?zték a legjobb páholyból a michelinesek, egyúttal Dani bizonyult ezzel a legjobb hondásnak (mily meglep?) – utána következnek csak a Desmók, Stoner-Capirossi sorrendben, vagyis a sorozat harmadik versenyén is megverte Capirexet a fiatal ausztrál. ?szintén, mertünk erre gondolni a tavalyi teljesítményük alapján?
Nicky Hayden hatodik helye azt jelenti, hogy ebben az évben el?ször verekedte be magát a második sorban a címvéd?. A kvalifikáció utáni nyilatkozatokból úgyse fog semmi konkrétum kiderülni (mindenki nagyon elégedett lesz), ezért csak találgathatunk, hogy Freddie Spencer korrepetálása, vagy a japán mérnökök zsenijének köszönheti-e Nicky a „látványos” feltámadást, mert hisz ez a hatodik hely annak min?sül eddig mutatott teljesítményét figyelembe véve.
Az alsóházban a szokásos csatákat prognosztizálhatjuk: a gyári kawások és suzukisok jól elvannak a privát csapatokkal, Melandri 14. rajtpozíciója azonban több, mint elkeserít? – de tavaly is innen tudott diadalmaskodni az olasz. Vajon idén sikerülni fog neki?
Motogp, kvalifikáció
|
|
1. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 1’52.795
|
250
Nem Lorenzóé az els? rajtkocka! Láttál ilyet már, világ? Idén még egész biztosan nem, hiszen a hispán címvéd? az eddigi két Nagydíj mindegyikén a leggyorsabbnak bizonyult, legyen az a tétmeccs szombaton, vagy vasárnap. No nem kell távol keresnünk ?t a pole-tól, egészen pontosan 77 századdal hátrébb, a második helyen.
Aki véghez vitte ezt a bravúrt, nem más, mint Andrea Dovizioso, a negyedliteres Honda utolsó mentsvára. Nem mostanában sikerült ez a talján világbajnoknak: a tavalyi Katalán Nagydíjig kell visszamennünk az id?ben, hogy az ? nevével találkozzunk a id?tábla tetején, tehát majd egy év szünet után húzta el újra a mez?ny nótáját.
?t egy Aprilia és egy Gilerának álcázott Aprilia követi, De Angelis – Simoncelli sorrenben. Thomas Lüthi, Mika Kallio, Julian Simon, vagyis a kategória újoncai indulhatnak a második sorból, ahová Hiroshi Aoyama is befészkelte magát utolsóként.
Nemcsak Talma produkálta idénybeli legrosszabb edzés eredményét, hanem a Tóth csapat is. Barbera 10., az ifjabbik Tóth a 22. helyr?l vághat neki a holnapi futamnak.
250, Q2
|
|
1. HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 1’57.473
|
Legutóbbi hozzászólások