EST. 2002

Isztambul szombaton

Túlvagyunk a második napon, ami tartogatott számunkra pár kellemetlen pillanatot. A magyarok a tegnapitól sötétebb tónusú (nem akarom a fekete jelz?t használni) napot fogtak ki, a vártnál hátrébbról indulnak majd neki a holnapi versenyeknek, ami csupán annyiban hátrány, hogy több embert kell megel?zniük, ha el?rébb akarnak végezni. És akarni fogják, erre mérget vehetünk.

A taljánoknak ellenben szenzációs napjuk volt. Mindhárom kategóriában az Azzurik motorosai végeztek az élen, Pasini, Rossi, Dovizioso sorrendben. Az el?bbi két vitéz idén már másodszor indulhat a legel?kel?bb rajthelyr?l, utóbbinak majd’ egy évet kellett várni erre a dics?séges pillanatra.

125

Pasini begurult. Az elmúlt két verseny sikertelensége olyannyira felb?szítette a talján motorost, hogy már a délel?tti szabadedzésen is a leggyorsabb id?t motorozta, majd idénybeli második pole pozícióját jegyezte az isztambuli ringen a második kvalifikáció befejeztével. A rajtels?ség különdíja (egy Tissot MotoGP karóra) tehát nem Talmácsi Gábor kezére került, de nem is baj az, ha holnap ismét a magyar himnusz taktusai szólalnak meg a török pálya hangszóróiból – micsoda elégtétel lenne ez nekünk magyaroknak.

Talma második napja

Talma a reggeli szabadedzésen ‘csak’ a 14. helyen végzett ugyanis technikai problémák adódtak versenygépével. Az els? számú motorjába megragadt a dugattyú, kés?bb kiderült, hogy gyárihibás volt az alkatrész, a második számú motorja pedig sokat detonált, így nem tudott igazán jó körid?t futni.

Az id?mér?re a szerel?k mindent kicseréltek, viszont az edzésvégi nagy forgalom miatt nem sikerült a 4. helynél el?rébb végeznie. Két alkalommal Talma is hibázott, de az els? sor így is megvan.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:
‘Az eredmény alapján a mai nap volt az eddigi leggyengébb. A reggeli technikai problémákat megoldottuk ugyan, de az id?mér? végén nagyon nagy forgalom volt a pályán, ráadásul én is hibáztam, kétszer majdnem el is estem… A két edzés között infúziót kaptam, nem érzem igazán jól magam, bujkál bennem valami vírus. Most még alaposan kielemezzük a mai történéseket és holnap azt hiszem egy kemény verseny várható.’

Ami azt illeti, Talma idénybeli legrosszabb pozíciójából várhatja a startjelet – a statisztika oltárán áldozva ennyi b?ven elég volt az ügy taglalását illet?en – a második id?mér?n megszerzett negyedik hely azonban még mindig jobb, mint a szabadedzésen elért 14. A technika ördöge eddig elkerülte a magyar fiút, a mai délel?ttön sajnos nem szívesen látott vendég volt a Talma-boxban: ez magyarázza a gyengébb teljesítményt. Viszont ett?l olyan a szép ez a sportág! Azért mi a szerkeszt?ségben reméljük, hogy az a bizonyos ördög az RSA Apriliáknál szívesebben vendégeskedik majd a harmadik (és utolsó?) Török Nagydíjon. Talma el?tt egyébként Faubel és Corsi tornyosul még a rajtrácson.

Gy?rfi Alen és Kovács Niki teljesítménye is megérdemel egy bekezdést, mert hisz ki foglalkozna velük, ha a magyar média nem? Alen és Niki els? világbajnoki kiküldetésén vesz részt, mindketten tudásuk és a technikai hátterük maximumát nyújtották az id?mér?kön. Niki motorja sajnos nem tartozik a leghegyesebb gépek közé, de Alen sem mondhatja el magáról, hogy megannyi technikai kuriózumot vonultat fel Tóth Imi tavalyi Apriliája. Nikinek nem sikerült kvalifikálnia magát a holnapi versenyre, Alen viszont ott lesz az utolsó el?tti pozícióban – két magyarért szoríthatunk tehát a holnap 11 órakor kezd?d? 125-ösök versenyén. Elmulasztása, súlyos következményeket von maga után minden motorsportbarátnak!

125, Q2

1. APRILIA Mattia PASINI ITA 2’04.722
2. APRILIA Hector FAUBEL SPA 2’04.951
3. APRILIA Simone CORSI ITA 2’05.299
4. APRILIA Gabor TALMACSI HUN 2’05.372
5. DERBI Lukas PESEK CZE 2’05.386 7
6. KTM Tomoyoshi KOYAMA JPN 2’05.434
7. APRILIA Joan OLIVE SPA 2’05.748
8. DERBI Michael RANSEDER AUT 2’06.051
9. DERBI Nicolas TEROL SPA 2’06.189
10. APRILIA Sandro CORTESE GER 2’06.209
11. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 2’06.267
12. APRILIA Pablo NIETO SPA 2’06.400
13. HONDA Bradley SMITH GBR 2’06.408
14. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 2’06.464
15. KTM Randy KRUMMENACHER SWI 2’06.732
16. APRILIA Andrea IANNONE ITA 2’06.885
17. APRILIA Pol ESPARGARO SPA 2’06.974
18. HONDA Alexis MASBOU FRA 2’07.238
19. APRILIA Roberto TAMBURINI ITA 2’07.382
20. HONDA Esteve RABAT SPA 2’07.464
21. APRILIA Stefano BIANCO ITA 2’07.553
22. APRILIA Federico SANDI ITA 2’07.703
23. HONDA Joey LITJENS NED 2’07.754
24. KTM Steve BONSEY USA 2’07.838
25. APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 2’08.002
26. APRILIA Sergio GADEA SPA 2’08.213
27. HONDA Kevin COGHLAN GBR 2’08.311
28. DERBI Robert MURESAN ROU 2’08.836
29. APRILIA Dominique AEGERTER SWI 2’08.954
30. HONDA Daniel WEBB GBR 2’09.131
31. APRILIA Hugo VAN DEN BERG NED 2’09.632
32. HONDA Dino LOMBARDI ITA 2’09.647
33. APRILIA Alen GYORFI HUN 2’11.384
34. APRILIA Tobias SIEGERT GER 2’12.956
Id?n túl
39 HONDA Nikolett KOVACS HUN 2’17.221

MotoGP

A Bridgestone-fölény egy szempillantás alatt tovat?nt. Más m?faj a kvalifikáció, tudjuk ezt nagyon jól. Egy körbe kell s?ríteni minden tudásukat a motorosoknak, ha az els? helyek valamelyikéb?l kívánnak nekivágni a versenynek – és ez Valentino Rossinak idén már másodszor sikerült. Nem is akkora meglepetés a Doktor 47. rajtels?sége, hisz ha kiváló technika van alatta, nem akad ellenfele a sprint m?fajban sem, viszont Colin Edwards második helyezése már nem megszokott a MotoGP-világában. Ennyire jó lenne a Yamaha, vagy a texasi ennyire félti állást Lorenzótól? Az igazság talán a kett? között keresend?, mindenesetre egy jó formában motorozó Edwardsra szüksége van a sorozatnak.

Az els? sort Dani Pedrosa zárja, a japán papucsokon guruló technikákat tehát szám?zték a legjobb páholyból a michelinesek, egyúttal Dani bizonyult ezzel a legjobb hondásnak (mily meglep?) – utána következnek csak a Desmók, Stoner-Capirossi sorrendben, vagyis a sorozat harmadik versenyén is megverte Capirexet a fiatal ausztrál. ?szintén, mertünk erre gondolni a tavalyi teljesítményük alapján?

Nicky Hayden hatodik helye azt jelenti, hogy ebben az évben el?ször verekedte be magát a második sorban a címvéd?. A kvalifikáció utáni nyilatkozatokból úgyse fog semmi konkrétum kiderülni (mindenki nagyon elégedett lesz), ezért csak találgathatunk, hogy Freddie Spencer korrepetálása, vagy a japán mérnökök zsenijének köszönheti-e Nicky a „látványos” feltámadást, mert hisz ez a hatodik hely annak min?sül eddig mutatott teljesítményét figyelembe véve.

Az alsóházban a szokásos csatákat prognosztizálhatjuk: a gyári kawások és suzukisok jól elvannak a privát csapatokkal, Melandri 14. rajtpozíciója azonban több, mint elkeserít? – de tavaly is innen tudott diadalmaskodni az olasz. Vajon idén sikerülni fog neki?

Motogp, kvalifikáció

1. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 1’52.795
2. YAMAHA Colin EDWARDS USA 1’52.944
3. HONDA Dani PEDROSA SPA 1’52.971
4. DUCATI Casey STONER AUS 1’53.375
5. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 1’53.559
6. HONDA Nicky HAYDEN USA 1’53.613
7. SUZUKI John HOPKINS USA 1’53.637
8. KAWASAKI Randy DE PUNIET FRA 1’53.706
9. SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 1’53.771
10. HONDA Toni ELIAS SPA 1’53.835
11. KAWASAKI Olivier JACQUE FRA 1’53.847
12. HONDA Shinya NAKANO JPN 1’53.988
13. DUCATI Alex BARROS BRA 1’54.082
14. HONDA Marco MELANDRI ITA 1’54.143
15. YAMAHA Makoto TAMADA JPN 1’54.206
16. HONDA Carlos CHECA SPA 1’54.221
17. DUCATI Alex HOFMANN GER 1’54.421
18. KR212V Kenny ROBERTS JR USA 1’54.527
19. YAMAHA Sylvain GUINTOLI FRA 1’54.845

250

Nem Lorenzóé az els? rajtkocka! Láttál ilyet már, világ? Idén még egész biztosan nem, hiszen a hispán címvéd? az eddigi két Nagydíj mindegyikén a leggyorsabbnak bizonyult, legyen az a tétmeccs szombaton, vagy vasárnap. No nem kell távol keresnünk ?t a pole-tól, egészen pontosan 77 századdal hátrébb, a második helyen.

Aki véghez vitte ezt a bravúrt, nem más, mint Andrea Dovizioso, a negyedliteres Honda utolsó mentsvára. Nem mostanában sikerült ez a talján világbajnoknak: a tavalyi Katalán Nagydíjig kell visszamennünk az id?ben, hogy az ? nevével találkozzunk a id?tábla tetején, tehát majd egy év szünet után húzta el újra a mez?ny nótáját.

?t egy Aprilia és egy Gilerának álcázott Aprilia követi, De Angelis – Simoncelli sorrenben. Thomas Lüthi, Mika Kallio, Julian Simon, vagyis a kategória újoncai indulhatnak a második sorból, ahová Hiroshi Aoyama is befészkelte magát utolsóként.

Nemcsak Talma produkálta idénybeli legrosszabb edzés eredményét, hanem a Tóth csapat is. Barbera 10., az ifjabbik Tóth a 22. helyr?l vághat neki a holnapi futamnak.

Vesper

250, Q2

1. HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 1’57.473
2. APRILIA Jorge LORENZO SPA 1’57.550
3. APRILIA Alex DE ANGELIS RSM 1’58.481
4. GILERA Marco SIMONCELLI ITA 1’58.572
5. APRILIA Thomas LUTHI SWI 1’58.581
6. KTM Mika KALLIO FIN 1’58.588
7. HONDA Julian SIMON SPA 1’58.649
8. KTM Hiroshi AOYAMA JPN 1’58.676
9. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 1’58.681
10. 80 APRILIA Hector BARBERA SPA 1’58.817
11. HONDA Yuki TAKAHASHI JPN 1’58.906
12. HONDA Shuhei AOYAMA JPN 1’59.125
13. APRILIA Anthony WEST AUS 1’59.494
14. APRILIA Fabrizio LAI ITA 1’59.798
15. APRILIA Aleix ESPARGARO SPA 1’59.889
16. APRILIA Jules CLUZEL FRA 2’00.572
17. HONDA Ratthapark WILAIROT THA 2’01.073
18. APRILIA Alex BALDOLINI ITA 2’01.214
19. APRILIA Dirk HEIDOLF GER 19 2’01.302
20. APRILIA Arturo TIZON SPA 2’01.328
21. HONDA Eugene LAVERTY IRL 247.3 21 2’01.388
22. APRILIA Imre TOTH HUN 256.8 22 2’01.455
23. APRILIA Taro SEKIGUCHI JPN 2’01.506
24. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 2’02.083

ugrás fel