EST. 2002

Itt a 2009-es Husqvarna SM450R

Azok a gy?zelmek ihlették az SM450R új, radikális változásait, melyeket a világbajnoki futamok során szedett össze a cég a supermoto pályákon – szól az új versenygép szlogenje. Ha valami elég jó volt ahhoz, hogy a konkurensek összes mindenkijét leverje élesben, akkor a vásárlóknak is jó lehet, ezzel bármit el lehet adni: úgyhogy a recept jónak t?nik. De hol is vannak azok az apró modifikációk, amik jobbá tehetik a Husqvarna supermoto gépét?

A mérnökök a vázra fordították szent figyelmüket legnagyobb mértékben: legyen kisebb tömeg?, de mindazonáltal könnyebben kezelhet? motor az SM450R, mint annak el?tte – a mindennapos kívánalmak. Nem a szokásos fódozással próbálták megoldani a problémát, a tenyerükbe csaptak a svédek, és megalkottak egy teljesen új vázat. Soha nem tapasztalt merevségr?l beszélnek, meg olyan beállításokról, amik simulékonyabban viszik terepre a lóer?ket – legyen az a talaj bármilyen küzd?s is -, mint annak el?tte bármikor. Az egész gerinc egy egész kilóval nyom kevesebbet a mérlegen, mint a tavalyié.

Apróságokkal tették még jobban m?köd?vé az SMR-t a tervez?k: a kenés rendszerében új tömít?anyagokat, szelepeket és olajsz?r?t használtak a hosszú élettartam érdekében, ugyanilyen szempontok alapján készítették továbbra is acélból a kipufogó szelepeket. A váltó mechanikájában véghezvitt változások a váltások idejét csökkentették le, illetve annak pontosságát növelték meg. Dupla titánból készült kipufogón távoznak az elhasznált gázok, mely különleges hanghatást biztosít a vad szupermotónak. Ami a külcsínt illeti: fehérre mázolt rajtszám tartók, kisebb, modernebb fejidom, kompaktabb m?szercsoport, alumíniumból forgácsolt oldalsztender, és miegymás… Mindehhez Marzochhi els? villák, Sach hátsó rugóstag, és Brembo lassítók dukálnak, no meg a papírsúly: 118 kiló. Elterelgetnénk-e? Nem kérdés…

ugrás fel