EST. 2002

Itt a 2011-es Speed Triple…

Isten hozta Önöket a kölni motorkiállításon, akkor elkezdenénk. Sok az újdonság, persze nem annyira, mint amennyire lehetne, de azért sok. Új Honda és Yamaha csak csalással van, például. Szépen sorra dolgozzuk fel, töltjük ide a szájtra az bájtokat, mutatjuk be a 2011-es modellév termékeit, illetve a Messe hangulatáról is beszámolunk majd. A Speed Triplével kezdünk.

Merthogy volt a Triumphnak ez a szerethet? ezerötvenese, amit megfogott egy csapat mérnök, és bezárt egy konditerembe, ott tartotta egy évig, aztán még beutalta egy plasztikai sebészeti beavatkozásra. Újak a szemek, bizony, ez a legfelt?n?bb és persze ezen fognak majd leginkább elbeszélgetni a márka szimpatizánsai. A kerek gülü-lámpatest helyett most egy jóval agresszívabb szempár mered ránk – ízlés dolgában nincs helye vitának, ki-ki döntse el, hogy jó-e az irány.

Klikk a képre, galéria nyílik!
A Speed Triple gyári kiegészít?it egy külön, ide kattintva megnyíló képtárban találjátok.

De mivel is járt az egy év konditerem? El?ször is, súlycsökkenéssel. Mintegy három kiló a mínusz (214 kg menetkészen), és egyértelm?, hogy több az izom: ötös lóer?vel és newtonméterrel potensebb a 2011-es Triple az el?dnél – 135 LE-t mondanak 9400-nál és 111 Nm-t 7750-nél. De a blokk nem új, csak átdolgozott.

A pletykák ennél – f?leg a súllyal kapcsolatban – radikálisabb változásról pusmogtak, meg persze írtak 1200-as lökettérfogatról is. Egykettes nem lett a Triumph, viszont abban szinte biztosak lehetünk, hogy a márka célközönsége nem hiányolja a forradalmat. Vagy még talán ez a frissülés, megújulás is sok már? Felforgatták fenekestül a Speed Triple-t, avagy sem? Mondjátok meg ti!

A súlyleadás többek között az új, küls?leg a kis testérére, a Street alumínium szerkezetére hasonlító új váznak köszönhet?, ami ugyanakkor továbbviszi a korábbi modell vonalát, f?leg a blokk fölött, de valamivel rövidebb, el?rébb helyezkedik el benne a blokk, keskenyebb és összességében egy hegyesebb, új geometriát ad ki. Ennélfogva el?rébb került a nyereg és ‘szupermotósabb’ a vezetési pozíció, ugyanakkor az ülésmagasság 820 mm-re csökkent. A vezethet?séget a 675-ös Streetéhez hasonlítják azok, akik már mehettek vele.

Említést érdemel az új ABS, s?t, Nyugat-Európában egyenesen örömtáncot járnak miatta és bizonyára eladási csúcsokat remélnek általa Hinckley-ben. 2011-ben jelenik meg el?ször Speeden a blokkolásgátló. A fékrendszer egyébként maradt a ‘régi’, jól bevált, alul-felül radiális Brembo párosítás, csak a tárcsák vastagságán nyírtak fél millimétert = rugózatlan tömeg csökkenés.

Új, de mégsem. A britek h?ek maradtak ‘Ami nem romlott el…’ kezdet? mondásukhoz.

Érdemes viszont rápislantani a gyönyör?, sportos, ötküll?s felnikre, melyek zágeundsrájbe egy-egy kilóval lettek könnyebbek végenként. Szintén rugózatlan helyr?l, ugye. Klasszikus forrásból merít, de ugyancsak új a m?szerpanel is: minden Triumph-on ez a m?szeregység van már, és ennek csak örülni lehet: mutat mindent, még azt is, ami egy ilyen ‘street-fighteren’ senkit sem érdekel.

Igazából a dizájn az, amivel nagyot változtat a Triumph, agilisebbé, modernebbé varázsolták a zászlóshajót, az arányokhoz, súlypontokhoz, vonalakhoz nyúltak hozzá. És valami azt súgja, hogy a nép ítéletére már nem kell sokat várni.

ugrás fel