Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-masversenyek Itt a vége: visszalép a KTM a Dakartól

Itt a vége: visszalép a KTM a Dakartól

Hirdetés

A 450 köbcentis limit bevezetése arra sarkallja a Dakar ralin hosszú ideje egyeduralkodó KTM-et, hogy elhagyja a versengést, jelentették be az osztrákok, kapásból lereagálva a ‘Dakar’ szervez?jének, a francia ASO társaságnak múlt heti sajtótájékoztatóját. A múlt hét óta tudjuk ugyanis, hogy 2010-t?l a ralimaratonon legfeljebb 450-es motorok indulhatnak el.

A narancsszín?ek sem gyári csapatot nem indítanak, sem küls?s alakulatokat nem támogatnak, áll a közleményben. Amely mindamellett aláhúzza: a KTM-nek továbbra is fontos a terep szakág, er?it azonban a jöv?ben a tereprali világbajnokságra és más kiemelt nemzetközi versenyekre koncentrálja.

A gyors és hirtelen döntés az ASO részér?l egyes nyelvek szerint éppen azért született meg, hogy véget vessen a KTM dominanciájának. A gyártó részér?l azonban teljesen elfogadható ez a válaszlépés, annak ellenére, hogy a gyári csapat mellett vagy egy tucat privát együttes is a felkészülés kell?s közepén jár.

‘Minden sportnak szüksége van szabályváltoztatásokra, hogy lépést lehessen tartani a technikai fejl?déssel és hogy fennmaradjon a közönség érdekl?dése, de az átrendez?déshez meg kell hagyni a kell? id?t. Minden anyagunk készen áll a gyári együttesünknek és mintegy félszáz privát motort készítettünk volna el június hónapban. Minden szerz?désünket megkötöttük és az utolsó embert is alkalmazásba vettük. Ennek a döntésnek az anyagi következményei beláthatatlanok. Másrészr?l hiányoljuk a szervez?k részér?l a lojalitást, f?leg a KTM hatalmas er?feszítéseinek tudatában, hiszen a 2008-as kiírás törlése után is hozzájárultunk az új szellemiségben megrendezett Dakarhoz, és kitartottunk mellette még a nehéz gazdasági körülmények között is.’ Mindezt elmondta Heinz Kinigadner, a KTM sportcsapatának tanácsadója.

‘A raliversenyek számunkra arra valók, hogy a nagyköbcentis, egyhengeres szériamotorjaink hosszú távú stabilitását és hatékonyságát bizonyítsuk. Éppen ezért biztosan aktívak maradunk a raliban! Azonban a dél-amerikai verseny számunkra már csak történelem. Minden er?nket a tereprali vb-re összpontosítjuk, illetve mindenképpen keresünk alternatívákat. Talán hamarosan látjuk a teljes KTM-regimentet egy afrikai ralimaratonon – hogy visszatérjünk a gyökerekhez!’