EST. 2002

Itt vannak az új Triumphok

Rekordévet zár a Triumph idén a motoreladások terén, 2012-ben pedig jubileumi év következik, a márka fennállásának 110. évfordulója lesz. Ennek szellemében folyik a készül?dés a milánói Eicmára, ahol három új motorkerékpár kap helyet a Triumph standján: majdnem stimmeltek a kémfotók alapján tett megállapítások. Ezek most már gyári képek.

Az egyik ilyen a Tiger Explorer, a felfedez? szakosztály képviseletében. Ebben a kategóriában elsöpr? siker a Tiger 800, Európában a legnépszer?bb modellnek bizonyult a 800 köbcentis és azalatti kaland-túra motorok között. Az Explorerben egy háromhengeres, 1.200 köbös er?forrás dolgozik, ride-by-wire vezérléssel, kapcsolható ABS-szel és traction controllal, szériakivitelben.  

El?re 19′, hátulra 17′ méret? kerekek kerültek. Valahogy így értelmezi a Triumph a ‘világból kimen?s’ motor fogalmát: extraként egy egész szettnyi táska választható, állítható az ülésmagasság, a remekbeszabott 950 W-s generátornak köszönhet?en pedig az egyéb elektromos kiegészít?knek is hasznukat vehetjük a vadonban. A hosszabb élettartam és megbizhatóság jegyében pedig a gyár a kardánhajtás alkalmazása mellett döntött.

A Street Triple és a Daytona 675 frissített verzióinak sikerén felbuzdulva a Triumph az ikonisztikus Speed Triple-hez is hozzányúlt, kihozva bel?le egy ‘R’-változatot. Svéd szövetségessel, az Öhlinsszel fejlesztették a futóm?vet, el?re a legutolsó generációs, 43 mm szárátmér?j? NIX30 teleszkóp került, hátulra pedig az TTX36 nev? ékszer. A rugózatlan tömeg minimalizálása érdekében új felniket kapott a Speed, a PVM termékei több, mint 1,7 kg-mal nyomnak kevesebbet a korábbi alkatrészeknél. A teljesen lecserélt Brembo fékrendszer és az új kerekek együttesen 5%-kal nagyobb fékhatékonyságot szavatolnak a gyár szerint. Az egzotikus kinézetért egyebek mellett a piros segédváz és az aranyszín villaszárak gondoskodnak…

A harmadik Triumph-újdonság pedig Steve McQueen szellemét idézi meg, illetve azt, ahogyan a nagyszer? színész szerette a motorokat: a klasszikus T100-es Bonneville alapjaira felépített McQueen-kiadásból csak 1.100 példányt értékesítenek világszerte. Ihlet?je az a Triumph Trophy TR6, amelyen McQueen A Nagy Szökés híres jelenetében látható.

A katonai motor-jelleget kölcsönz? khakizöld felületeken fekete bet?kkel, stencil-stílusban olvasható a márkanév a tankon, valamint szintén oldalt Steve McQueen szignója is fellelhet?. Minden példányon egyedi plakett örökíti meg a gyártási számot, a tulajdonosok pedig eredetiségi bizonyítványt is kapnak a gyártól.  

ugrás fel