EST. 2002

IZH-1: sose volt még ennyire vonzó a hibrid

850 köbcentis bels? égés? blokk, kiegészítve egy hátsó kerékre szerelt villanymotorral – az eredmény 34 megtehet? kilométer egyetlen liter fosszilis üzemanyaggal, optimális körülmények között, nem lebecsülend? teljesítménnyel karöltve. A hibrid-technológia lassan-lassan szivárog a motoros világba bele.

Jelen gépezetet Igor Chak jegyzi, aki vlagyivosztoki születés?, Japánban és az Egyesült Államokban nevelkedett és töltötte tanulmányait, olyannyira, hogy iparm?vészeti diplomáját a seattle-i egyetemen szerezte meg.

Az IZH-1-es prototípus esszenciája mindannak, amit Igor tanult és vall: ‘A szenvedélyem a motorok iránt nem pusztán esztétikai. A technika és technológia, a formatervezés, ezeknek az összességével tudunk hatni a világra. A városaink és az utaink nem fognak megn?ni, rajtuk a forgalom viszont egyre nagyobb – ez több szennyezést és több járm?vet jelent.’

Az IZH-1 egy nyolcötvenes V-Twin köré épül, h?nek ellenálló speciális m?anyag er?sítésekkel. A hibrid technológia automata váltóval párosul, meg mágneses fékekkel – na ezt majd még jobban ki kéne bontania a derék Igornak.

Valami kers-szer?ségre lehet gyanakodni. A dupla légzsák az alapfelszereltség részét képezi, ahogy a traction control, az ABS és egy radarból és sötétben látó kamerából álló ‘éjszakai vezet? üzemmód’, a GPS. Futurisztikus, de ha belegondolunk, talán annyira nem is az.

ugrás fel