A Ducati nagy pillanata – ismét – Jerezben. Ismét, akárcsak az IRTÁ-n két hete. A Bridgestone nyeri a gumisok csatáját az edzésen és történelmi eredményt ér el Capirossival, Gibernauval és Nakanóval az els? sorban. A pénteki gy?ztes Rossi kilencedik, b? egy mp-s lemaradással… megkezd?dött a forradalom? Talán. Capirex új pályarekordot jegyez: 1’39’064 – az ezt megel?z? csúcs éppen Valentinóé volt, 1’40’596. Micsoda különbség! Micsoda motiváció, micsda vezetés. A Ducatik repülnek, Gibernau két tized lemaradással második. Túlteljestett minden várakozást Nakano is a Kawasakival azzal, hogy az els? sorba hozta a zöld motort, egy álom vált valóra számára ezzel, és hát rengeteg munka van ebben az eredményben – miközben a legjobb michelinesek éppen a két gyári Honda RCV Haydennel (hat tized plusz) és Pedrosával, majd a márkatársak: Elias és Melandri.
A körid?ket vizsgálva azonban azt kell látnunk, hogy a legstabilabban a kilencedik rajtkockát kibérl? Rossi ment, akit lerázni kemény dió lesz verseny közben, bár kétségtelen, hogy ragyogó rajtra lesz szüksége és/vagy kiváló taktikára. Utóbbival nem szokott gondban lenni a címvéd?, és hatékony elindulásokból is volt már neki egypár. Mindenesetre a jerezi rajtrács összetétele azt látszik igazolni, hogy valóban új szelek fújnak a MotoGP-ben: nincs egy Honda, se Yamaha az els? sorban, se egy Michelin-abroncsos motor. Van helyette egy boldog Capirossi, aki helyén kezeli a szombati sikert, örül neki, de nem száll el t?le. Ahogy mondja, felkészült a futamra, fejben is, motorilag is.
A Suzukinál újdonság, hogy Vermeulen gyorsabb Hopkinsnál, az már annál kevésbé, hogy a márka nem nagyon veszi föl a versenyt az ellenfelekkel. Stoner két másodpercre az elejét?l, Cecchinello ‘tanítványa’ sérült vállal is h?siesen küzdött az edzéseken, és így is jobb Tamadánál. Ha valaki, akkor a japán aztán tényleg bajban van. A sor végén a dunloposok (kivéve Checát, aki befért a tizenötbe), közülük egy – nevezetesen Hofmann Ducatija – tömeges balesetet okozott azzal, hogy olajat hagyott a pályán. Rossi, a két kawás, Checa és Roberts estek el, nagy baja senkinek sincs, de azért meglettek volna az intermezzo nélkül.
A favorit vasárnapra egyértelm?en Capirossi. Amit m?velt, az páratlan, ember nem ment még ilyen gyorsan a jerezi ringen. Gibernau, Pedrosa, Hayden, Nakano a zavaróemberek, ?k végig ott lesznek. Rossinak rajtuk kell keresztülverekednie magát a harmadik sorból. Ezt kár lenne kihagyni.
MotoGP, a rajtrács összetétele
|
|
1. Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 1’39.064 |
Legutóbbi hozzászólások