EST. 2002

Jerez: Capirossié a pole, a Bridgestone-é az els? sor

A Ducati nagy pillanata – ismét – Jerezben. Ismét, akárcsak az IRTÁ-n két hete. A Bridgestone nyeri a gumisok csatáját az edzésen és történelmi eredményt ér el Capirossival, Gibernauval és Nakanóval az els? sorban. A pénteki gy?ztes Rossi kilencedik, b? egy mp-s lemaradással… megkezd?dött a forradalom? Talán. Capirex új pályarekordot jegyez: 1’39’064 – az ezt megel?z? csúcs éppen Valentinóé volt, 1’40’596. Micsoda különbség! Micsoda motiváció, micsda vezetés. A Ducatik repülnek, Gibernau két tized lemaradással második. Túlteljestett minden várakozást Nakano is a Kawasakival azzal, hogy az els? sorba hozta a zöld motort, egy álom vált valóra számára ezzel, és hát rengeteg munka van ebben az eredményben – miközben a legjobb michelinesek éppen a két gyári Honda RCV Haydennel (hat tized plusz) és Pedrosával, majd a márkatársak: Elias és Melandri.

A körid?ket vizsgálva azonban azt kell látnunk, hogy a legstabilabban a kilencedik rajtkockát kibérl? Rossi ment, akit lerázni kemény dió lesz verseny közben, bár kétségtelen, hogy ragyogó rajtra lesz szüksége és/vagy kiváló taktikára. Utóbbival nem szokott gondban lenni a címvéd?, és hatékony elindulásokból is volt már neki egypár. Mindenesetre a jerezi rajtrács összetétele azt látszik igazolni, hogy valóban új szelek fújnak a MotoGP-ben: nincs egy Honda, se Yamaha az els? sorban, se egy Michelin-abroncsos motor. Van helyette egy boldog Capirossi, aki helyén kezeli a szombati sikert, örül neki, de nem száll el t?le. Ahogy mondja, felkészült a futamra, fejben is, motorilag is.

A Suzukinál újdonság, hogy Vermeulen gyorsabb Hopkinsnál, az már annál kevésbé, hogy a márka nem nagyon veszi föl a versenyt az ellenfelekkel. Stoner két másodpercre az elejét?l, Cecchinello ‘tanítványa’ sérült vállal is h?siesen küzdött az edzéseken, és így is jobb Tamadánál. Ha valaki, akkor a japán aztán tényleg bajban van. A sor végén a dunloposok (kivéve Checát, aki befért a tizenötbe), közülük egy – nevezetesen Hofmann Ducatija – tömeges balesetet okozott azzal, hogy olajat hagyott a pályán. Rossi, a két kawás, Checa és Roberts estek el, nagy baja senkinek sincs, de azért meglettek volna az intermezzo nélkül.

A favorit vasárnapra egyértelm?en Capirossi. Amit m?velt, az páratlan, ember nem ment még ilyen gyorsan a jerezi ringen. Gibernau, Pedrosa, Hayden, Nakano a zavaróemberek, ?k végig ott lesznek. Rossinak rajtuk kell keresztülverekednie magát a harmadik sorból. Ezt kár lenne kihagyni.

 

MotoGP, a rajtrács összetétele

1. Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 1’39.064
2. Sete GIBERNAU
SPA DUCATI 1’39.285
3. Shinya NAKANO
JPN KAWASAKI 1’39.526
4. Nicky HAYDEN
USA HONDA 1’39.666
5. Dani PEDROSA
SPA HONDA 1’39.734
6. Toni ELIAS
SPA HONDA 1’39.875
7. Marco MELANDRI
ITA HONDA 1’39.932
8. Randy DE PUNIET
FRA KAWASAKI 1’40.146
9. Valentino ROSSI
ITA YAMAHA 1’40.160
10. Colin EDWARDS
USA YAMAHA 1’40.181
11. Chris VERMEULEN
AUS SUZUKI 1’40.215
12. John HOPKINS
USA SUZUKI 1’40.340
13. Kenny ROBERTS
USA KR211V 1’40.497
14. Carlos CHECA
SPA YAMAHA 1’40.851
15. Casey STONER
AUS HONDA 1’40.982
16. Makoto TAMADA
JPN HONDA 1’41.119
17. Jose Luis CARDOSO
SPA DUCATI 1’41.749
18. James ELLISON
GBR YAMAHA 1’42.267
19. Alex HOFMANN
GER DUCATI 1’42.341

ugrás fel