Boldog születésnapot, Valentino. A huszonkilencedik életévébe fordult olasz a kemény munkát kapta ajándékba, vagy kilencven kört tehetett meg Jerez de la Fronterában, azaz négy nagydíjnyi távot egyetlen nap alatt. Az id?járásjelentés forradalmi hangulatot kavart a paddockban: vasárnap megjön az es?s évszak, mondják a jósok. Így aztán aki csak tehette, annyit tesztelt, amyennyire csak erejéb?l és idejéb?l futotta. Így járt el Rossi is, akinek korántsem csak ez volt az egyetlen meglepetés.
A privát hondás csapatok az éj leple alatt kibontották az egyenest Japánból behajózott rakományt. A csomag kiválóan muzsikált aztán a pályán: De Puniet hosszú ideig tartotta magát az összesített id?tábla tetején 1’40’-2-jével, versenyabroncsokkal. Nagyjából addig, míg Hayden el? nem kapta a Michelin id?gumi-garnitúráját, hogy átrepessze az 1’40 amúgy is hártyavékony jegét.
Szóval lehet, hogy vannak gondok Hondáéknál, lehet, hogy meg kell még fogalmazni a gyári motort, lehet, hogy Pedrosa sérült – de a hivatalos HRC-változat és a privátok is különösen gyorsak. Visszatérve még egy pillanatra hozzájuk, a jólértesültek egy er?sebb és kedvesebb er?leadású blokkról tudnak… emiatt nagy az öröm most De Puniet, Dovizioso és De Angelis táborában egyaránt.
Persze ne ragadtassuk el magunkat és ne ítéljünk csak a körid?k alapján. Versenybeállításokkal a megszokott duó, Rossi és Stoner a legjobbak. El?bbi nagyon komoly sorozatokat megy, több fordulója közelíti a verseny közben elért legjobb kört. A Ducati világbajnoka pedig úgy vezeti a vörös bestiát, ahogyan csak ? tudja. Brutálisan. Szinte tökéletes ellentéte a Rossi-féle letisztult stílusnak, amit még az M1 kipufogóhangja is továbbkrémesít (a Yamaha a mez?ny egyetlen ‘zajcsökkentett’ indulója).
Azért megmutatták az izmaikat az újoncok is, Lorenzo és Toseland. Az angol elemében van, érdekes id?ket megy, feltalálja magát. De Angelis szintén érti a dolgát, hasonlóan teljesít, mint a gresinis csapattárs Nakano, ami miatt a f?nök Fausto biztosan nagyon boldog, hiszen kiegyensúlyozottan jól men? pilótái vannak.
Nem volt könny? viszont Capirossi napja, hiszen csak a délután végére tud javulni, miután jóideig a sereget hajtotta… a Suzuki boxa rengeteget dolgozott, ami eredményekben eddig még nem mutatkozott meg. A kawások még ennél is sokkal rosszabbul állnak. A sérült Hopkinstól sokat nem lehet várni, de West kicsit jobban is odatehetné magát – ébreszt?, Tony, tudod, a japán f?nökeid nagyon kedvelik ám Tamadát, és ha nem húzol bele, odaadják neki a lovadat. Bizony, mert ma err?l is szó esett. Folyt. köv.
Jerez, els? nap
|
|
1. Hayden (Honda-Repsol) 1.39.200 a 84° körben (összesen 107 kör)
|
Legutóbbi hozzászólások