EST. 2002

Jerez és Phillip Island: az utolsó felvonás

Szöveg: motorinfo.hu Fotó: Csapatok

Megkezd?dött a MotoGP-sek utolsó felvonása, a Jerez de la Frontera-i tesztsorozat, amely kétnapos – aztán pedig a téli leállás jön majd. Délig keveset tudtak csak menni a résztvev?k, mivel az id?járás nem éppen volt kegyes hozzájuk: hideg és er?s, néhol viharos széllökések kísérték a munkát. Eközben az igazán érdekes napi hírek a földgolyó másik felér?l, Phillip Islandr?l érkeznek, ahol a Suzuki és a Kawasaki dolgoznak. Loris Capirossi nagy er?bedobással motorozik és jó id?t mér, közel olyan köröket hoz, mint az októberi verseny legjobb fordulói.

A Suzuki az utóbbi pár hónap fejlesztéseit dobta be: több találkozó volt a Capirex, a mérnökök és a japán anyagyár technikusai közt, két és fél napot töltöttek el a szélcsatornában – mostanra teljesen megújult a rizlás motor: elektronikus vezérlés, váz, nyereg, tank és komplett idomzat, ha címszavakban akarjuk összefoglalni. Egyszóval komolyan gondolja a bugyikék alakulat.

Lassabb a Kawasaki, Olivier Jacque, a tesztpilóta egyel?re gyorsabb Marco Melandrinál, de utóbbi még az alapbeállításoknál tart – ide tartozik, hogy a motor elejére nagyon panaszkodott az olasz. John Hopkinsnak testi bajai vannak: a törött bokáját rögzít? vasdarabtól nem igazán tud kibontakozni, fájdalmak nehezítik munkáját és gyulladása is van.

Jerezben ott van Casey Stoner, de nem motorozik – sérülése még nem teszi lehet?vé. A ‘csapatszelemet er?sítend?’ teszi tiszteletét a boxban, no meg persze figyeli, hogyan fejl?dik a GP9 a többi ducatis alatt, beleértve a privát versenyz?ket, Kalliót, Canepát és Gibernaut is.

Andalúziában tehát hideg van, de a sportolók nagy elánnak mentek neki a tesztnapnak: f?leg Valentino Rossi, aki rali ide, Forma-1 oda, mégiscsak itt van otthon. Az új, épül?-szépül? M1-gyel ? a leggyorsabb már délben is, délután négyre 1’40’135-ig viszi le idejét, azaz eléri a legutóbbi Spanyol Nagydíj legjobb körének ‘mélységét’. ? használhatta az egyetlen 2009-es Yamahát.

Aztán a fináléban jön a riposzt Dani Pedrosától, 1’39”525, hat tizeddel ment jobbat a spanyol, mint önmaga körrekordja az általa megnyert áprilisi jerezi hétvégén… a Dottore és ? vannak a legjobb formában, ez nem vitás. A jó teljesítmény betudható a pálya új aszfaltborításának is, amit igen dicsértek a motorosok, a h?mérséklet ellenére kiváló a tapadás. Folyt. köv.

Az els? tesztnap eredményei, Jerez

Az id?eredmények záráskor

1. Dani Pedrosa (Honda) – 1’39”525 (41 kör)
2. Valentino Rossi (Yamaha) – 1’40”135 (39)
3. Jorge Lorenzo (Yamaha) – 1’41”163 (51)
4. Colin Edwards (Yamaha) – 1’41”390 (49)
5. Alex De Angelis (Honda) – 1’41”468 (53)
6. James Toseland (Yamaha) – 1’41”539 (50)
7. Andrea Dovizioso (Honda) – 1’41”655 (48)
8. Toni Elias (Honda) – 1’41”679 (75)
9. Niccolò Canepa (Ducati) – 1’42”074 (50)
10. Nicky Hayden (Ducati) – 1’42”098 (69)
11. Mika Kallio (Ducati) – 1’42”837 (64)
12. Sete Gibernau (Ducati) – 1’42”943 (40)
13. Vittoriano Guareschi (Ducati) – 1’43”642 (36)
14. Yuki Takahashi (Honda) – 1’44”360 (64)


Az id?eredmények 16:00-kor

Valentino Rossi 1:40.135
Dani Pedrosa 1:40.562
Jorge Lorenzo 1:41.163
Colin Edwards 1:41.390
Alex De Angelis 1:41.468
Toni Elias 1:41.679
Andrea Dovizioso 1:41.888

Niccolo Canepa 1:42.074
Nicky Hayden 1:42.098
James Toseland 1:42.237
Mika Kallio 1:42.837
Sete Gibernau 1:43.535
Vitto Guareschi 1:43.642
Yuki Takahashi 1:44.360

ugrás fel