EST. 2002

Jerez, MotoGP: Pedrosáért dobban a spanyol szív…


Bár a klasszikus test-test elleni küzdelmek elmaradtak a királykategóriában, mégiscsak kellemetes versenynek vagyunk utána. Gyakorlatilag majdnem mindenki boldog, valaki csak egy kicsit, mások nagyon, a Ducati csapat meg egyáltalán nem. Sovány 11-ik hely Stonert?l, aki 2006 óta nem csúszott ilyen mélyre a tabellán – persze még csak két verseny van mögöttünk, ez oké. Egyb?l mögötte csapattársa, akinek régi diadalfénye kezd a fogadóirodák berkeiben is megkopni: 300 eurót fizettek volna 1 ellenében, ha Melandri szakítja át els?ként a jerezi célszalagot. Ett?l azért messze volt. Pedrosa viszont mesterien csavarta a gázt. 27 karika, egyetlen hiba nélkül, nevével fémjelzett leggyorsabb körrel, huszonöt ponttal és tomboló spanyolokkal. Ennyit tudott hozzátenni Dani a vasárnapi sziesztához, köszönjük. Lorenzo a depóba érve morcosan vágja a keszty?t a m?szerfalba. Nyerni jött ez a legény, ismerte el a végén, de így is betyáros, amit m?vel: kis híján megszorongatja legendás csapattársát az utolsó taktusban. A 46-os egyébként még bolondos önmagánál is szórakozottabb: az utolsó el?tti körben egykerekezik, integet, kinéz a közönségre, ahonnan jégbefagyott tekintetek szemeznek vissza. Még egy kört Vale! Még szerencse, hogy 1 másodperces el?nyéb?l csak 6 tizedet áldozott a korai ünneplésre…

Tudta Stoner, hogy ? maga és motorja egyaránt nehezen emésztik a jerezi ringet, de a tegnapi Capirossi-rugdosás után mára lehiggadt. Összeszedte magát, és elkapta a rajtot, méghozzá parádésan. Harmadiknak fordul már az els? kanyarokban, de hamar kiderül, itt ma nem lesz a szokásos Casey-oktatás. Már az els? körben hibázik egy kigyorsításon, majd a következ? fordulóban nagyon elnéz egy féktávot; ekkora hibát tán csak a régi szatellites Honda id?kben produkált, ami nem éppen tegnap volt. Visszaáll persze – az utolsó helyre -, és eltökélten kezd el felzárkózni. Mindeközben Pedrosa már 110%-on teker a HRC-s biciklin, mögötte a gy?zni jöv? Lorenzo, majd Hayden, utánuk pedig a gy?zelemre éheztetett Rossi. Mikor is állt utoljára az olasz a pódiumon? Nem mostanság, az bizonyos, és laza rajtvételéb?l a ’nem-nyerési széria’ sem tudta kizökkenteni: egészen a nyolcadik helyre lopózott vissza az els? rundban.

Azonban ha van jól beállított motor, meg el nem fogyó gumi, akkor a Doki képes a dobbantásra: szépen menetel el?re, Haydent könny? prédaként cserkészi be, majd Jorge a következ? célpont, és talál! Pedrosa ekkor már azonban 1,1 másodperces fórból figyeli a jelz?táblákból kiolvashatót: j? Dottore! Illetve csak jönne; Danit ma nem lehetett megfogni, valami ilyesmit mondott a végén Rossi is. Hiszen a kis spanyol karcol egy ’bestlap’-ot a harmadik fordulóban, 1:40.116, és eszébe sem jut visszavenni. Milyen furcsa egyébként, hogy a Michelin egykörösei és versenygumijai között majd’ 2 szekundumos különbség feszül… Vajon lesz idén Bridgestone-pole?

A negyedik kör eseménye csupán Edwards, aki gy?zelmi esélyesként kezdte meg a délután kétórai körözést, de tesz egy nem kívánt látogatást a kavicságyba. Igaz, visszaáll, de a Yamaha végül belehal harci sebeibe – Colin off. És ezzel kezd beállni az eseménytelenség. Az elejében nagyjából semmi változás, Jorge nem akarja annyiban hagyni a dolgot, árnyékként követi Rossifumit, néha csak a szerencse tartja a motoron: még a betont is érinti lábával, amikor felágaskodik a Yamaha az egyik kanyar kijáratnál. Pedrosa nem esik ki a szerepb?l, körr?l-körre hizlalja az el?nyt, ami 17 egységgel a vége el?tt már 2,7 másodpercre rúg. Az ötödik helyért viszont gy?rik egymást a rájderek, érdekesebb híján ezt figyelhetjük 7-8 körön keresztül. Nakano, Vermeulen, Toseland és Dovizioso mutatja be a motorozási hoch-schulét. A szálat ideiglenesen James varrja el, aki egy szolid lökéssel beteszi Chris pajtás mellé a Poncharal-féle Yamahát.

Már csak 6 kör van hátra, és az eddig csak figyelget? Hayden elkezd rámászni Lorenzora. El?zés megreszkírozására már nincs elég a gumikban: ugyanott és ugyanúgy kényszerül lowside mentésre, mint ahol a honfitárs Edwards mutatta be ugyanezt szombaton. Ez épp elegend? hideg víz az amerikai nyakába, hogy leh?tse magát: jó lesz az a negyedik hely. Újabb kört teljesít a mez?ny, amikor Stoner már a kilencedik helyért száll síkra. Féktávelnézés csapó kett?, az ausztrál ismét a sóderben. Mi jöhet még?

Semmi különös. Kivéve talán Rossit, aki valamivel mindig magára vonja az összes figyelmet. Az utolsó el?tti körben már finist lát a célvonalban, a körszámláló viszont nem: ez még csak a 26-ik volt. Az értetlenked? olasz szerencsére hamar veszi a lapot, és visszanyúl a gázra. Bár tempójából kissé kizökken, de nem engedi Lorenzot a második helyre. A Dottore rengeteg gy?zelme után ki hinné, hogy a második helynek is így tud örülni, azonban lényegest mond a sajtószobában: „Ez volt az els? dobogóm a Bridgestone-al, ami nagyon fontos.” Egy új sorozat kezdete? Pedrosa gy?z, és vezeti a tabellát. Lorenzo hatalmasat küzd a honfitársak el?tt, egykerék és hajlongás a publikumnak, ahogy kell, de a belülr?l felszínre tör? csalódottságát már nem tudja leplezni: a gumikra mutogat értetlenül. Rossi századszorra toppanhat fel a királykategória dobogójára, hát ezt is megéltük. Sokat akar Dovi az utolsó kanyarban, de kissé elszámolja magát: küls? ívre sodródik, így négy embernek is utat nyit az el?zésre, melyb?l Capirossi jön ki a legjobban; az ötödik hely nem rossz új japán fegyverével. Hát kérem szépen, így állunk Jerez után. Hogy van egy kiegyenlített mez?nyünk, tapaszalt fenomén Capirossikkal és Valentinókkal, meg mindent nyerni akaró Pedrósákkal és Lorenzókkal. A pontkülönbségek közeliek, innen még gyakorlatilag bárki lehet a végs? király. A 600-szoros bukmékerszorzót kapó pilótákra azért ne tegyük rá a családi vagyont…

MotoGP: Jerez, végeredmény

1. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 45:35.121
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 45:38.004
3. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 45:39.460
4. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 45:45.263
5. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 46:2.645
6. James Toseland GBR Yamaha Tech 3 (M) 46:2.929
7. John Hopkins USA Kawasaki Racing Team (B) 46:3.417
8. Andrea Dovizioso ITA JiR Scot Team (M) 46:3.570
9. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 46:7.690
10. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 46:10.212
11. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 46:17.344
12. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 46:19.619
13. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 46:20.928
14. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 46:20.992
15. Toni Elias SPA Alice Team (B) 46:44.679
16. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 46:49.563

ugrás fel