Pedrosa indul meg nagy rössel a rajt után, a spanyol a szökés taktikáját választja, ami az ? helyzetében logikusnak t?nik – f?leg, hogy Rossi a kvalifikációs id?k tanúsága szerint nem volna szabad, hogy utolérje. ‘Valentino ügyes volt. Elbújt szombaton, vasárnap meg el?jött nyerni’ – mondja Dani értékel? nyilatkozatában, és hát tényleg: az edzésid?k nem sokat nyomtak a latban a verseny napján. Vadászat volt a klasszikus forgatókönyv szerint, olyan-amilyen rajt, aztán két jól irányzott csapás, egy Stonernek, egy Pedrosának. És diadalmenet a kockás zászlóig. Megkérd?jelezhetetlen fölény.
A nap legnagyobb vesztesei mégsem a dobogó alsóbb fokain helyet foglalt urak, hanem Jorge Lorenzo. A szombat er?s embere a hajrá köreibe fordulva a harmadik helyért zárkózott éppen Stonerre, amikor kicsúszott alóla az M1. Ezzel sokkal többet veszített, mintha bejön negyediknek – kockáztatott, és a dolog balul sült el.
Stonernek alapvet?en megfelel a dobogós helyezés egy olyan pályán, ami számára sosem rejtegetett nagy sikereket. A Ducatitól szép eredmény ez, az viszont már felettébb furcsa, hogy a többiek továbbra sincsenek meccsben: Gibernau 11.-ként zár, Hayden és Canepa a sereget hajtják, kívül az egy percen. Az sok. Kallio kies?. De egyel?re nem brillírozik Dovizioso sem, akinek pályaelhagyása után az utolsó helyr?l kellett visszahoznia magát – a nyolcadik pozícióba sikerült felkapaszkodnia figyelemreméltó id?ket futva. HRC-n belül a mérleg nyelve egyre inkább Pedrosa felé kezd visszabillenni ezzel.
Akik f?hajtást érdemelnek: Randy De Puniet és Marco Melandri. Utóbbi a Japán Nagydíj hatodik helyéhez képest eggyel feljebb lép, ami váratlan, szinte hihetetlen fordulat a történtek után. A francia srác ereje a hátország (és itt nem csak a nyuszilányokra gondolunk): Cecchinello papa és csapata, helyes stratégiai döntések (lásd Showa-Öhlins csere) és persze egy els? osztályú jobb csukló.
Elias nem örülhet, de a suzukisok sincsenek fellegjáró hangulatban. Capirossi jól versenyez, de ‘csak’ hatodik, ami önmagában nem rossz eredmény, de a különbségek súlyosak (b? fél perc a leintésnél…). A MotoGP Jerezben Rossi-ünnepéllyé változott át – az olasz címvéd? szórakozik és szórakoztat, évtizedes háborúzás után is képes bedobni ismert és kevésbé ismert gegjeit. A futam emlékezetes pillanatait ? hozta (Por Fuera bukásához is van köze tán, de ez már mélylélektan). ?szinte versenyt láttunk, nagy er?bedobással mindenki részér?l, néhány el?zést, de ez a mérk?zés már az els? félid?ben eld?lt.
Az összetett állása jelenleg: Rossi 64 ponttal vezeti a vb-t, Stoner 54-gyel követi. A két spanyol, Lorenzo és Pedrosa között pontazonosság lépett fel (41-41). Innen folytatjuk Franciaországban…
MotoGP, Spanyol Nagydíj, végeredmény
1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 45’18.557
2. Dani PEDROSA SPA HONDA 45’21.257
3. Casey STONER AUS DUCATI 45’29.064
4. Randy DE PUNIET FRA HONDA 45’50.450
5. Marco MELANDRI ITA KAWASAKI 45’51.685
6. Loris CAPIROSSI ITA SUZUKI 45’52.685
7. Colin EDWARDS USA YAMAHA 45’52.978
8. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 45’53.182
9. Toni ELIAS SPA HONDA 46’01.246
10. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 46’03.740
11. Sete GIBERNAU SPA DUCATI 46’06.749
12. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 46’10.432
13. James TOSELAND GBR YAMAHA 46’12.240
14. Alex DE ANGELIS RSM HONDA 46’12.498
15. Nicky HAYDEN USA DUCATI 46’19.794
16. Niccolo CANEPA ITA DUCATI 46’29.453
Kiestek
Jorge LORENZO SPA YAMAHA 38’40.226
Mika KALLIO FIN DUCATI 20’38.937
Legutóbbi hozzászólások