EST. 2002

Jerez, ötödik nap: Simoncelli és De Rosa az élen

Szöveg: motorinfo.hu

Az id?járás még mindig eléggé bizonytalan, a 250-ben Simoncelli és Lüthi csatáját el?bbi nyeri, a 125-ben De Rosa másodjára nyeri a napi összesítést, Talma kilencedik. Zanzásítva ennyi a jerezi ötödik nap, de persze történt megannyi más. Például bedöglött a hivatalos id?mér? rendszer a negyedliteresek els? tréningjén: az informatikusok talán még most is laptopjaik fölé görnyedve próbálják visszaállítani az elveszett állományokat, talán mindhiába.

A nap embere egyértelm?en Raffaele De Rosa, a dél-itáliai iskola legnagyobb (s?t, talán egyetlen) reménysége a gyorsasági szakágban. A nápolyi születés? ifjú amióta átigazolt a KTM-hez – jelesül a spanyol-olasz Onede 2000 csapathoz – különösen gyorsan motorozik. Száraz pályán, délután is ? nyeri a turnust, ami azért jelez valamit: annyit mindenképp, hogy az els? napi villanás nem a véletlen m?ve volt. A motorcserével érthet?en igen elégedett a derék Raffele: ‘Vezetni nem könnyebb, a váza viszont sokkal jobbnak tánik. És nyilván sok dolgon kell még dolgoznunk, van még benne tartalék. Nem szeretnék nagyon elszállni, mert ez csak egy teszt, tudatában vagyok – de nagyon jól érzem magam, élvezem a helyzetet.’

Ráadásul a csapattárs, ezer csatát megjárt Pablo Nieto sem panaszkodhat: második, fél mp lemaradással. harmadik helyen Scott Redding (ízlelgessük az új neveket), a spanyol CEV bajnokságban edz?dött ifikorú angol, majd a másik titán, Pol Espargaro. Egyetlen aprócska gond van csak mindezzel: az, hogy igazán ideális körülmények egy percig sem voltak ezen a próbán sem, azaz egyesek többet kockáztattak, mások meg kevesebbet. Talmácsi Gábor nyilván a visszafogottabbak táborát gyarapította, másfél szekundumot különben aligha mért volna rá a dél-olasz privát KTM-es. Sergio Gadeára nagyjából ugyanez vonatkozik, bár ? stabilan a mez?ny végén foglalt helyet az els? napon is. Óvatos.

‘Ma is a tesztid?szak vége felé lehetett csak igazi köröket motorozni, de ebben a
szakaszban viszont nagyon tele volt a pálya. A mérnökeimmel és a szerel?kkel azt
beszéltük meg, hogy a vizes aszfalton nem kockáztatunk, nekünk a világbajnoki
idényre kell koncentrálnunk. Szerettünk volna sok mindent kipróbálni, de ebben az
id?ben erre nem volt lehet?ség. Holnap várjuk, hogy kisüssön a nap, és száraz pályán
dolgozhassunk a motor finomításán’ – mondta Talma a nap végén.

Elporzott a MotoGP-sek gálael?adása, és itt vagyunk a kis osztályok valóságában, ahol minden olyan emberlépték? – simán megtörténhet, hogy egyszer?en elszállnak egy egész edzés köridejei. És nyilván annyi témát nem szolgáltat a magazinoknak, szaklapoknak, helyi közvetít?knek ez az esemény, mint Rossiék jelenléte. Pedig keményen melóznak ?k is, a 250-esek, ahonnan a jelenlegi királykategória prominens szerepl?i érkeznek, amely a frissülés záloga. A távol sem tökéletes, helyenként nedves jerezi aszfalton Marco Simoncellinek volt a legnagyobb kedve motorozni és er?t demonstrálni. Sikerrel. Istenadta tehetség, aki már egyszer megtanulta a leckét, ráadásul a Gilera partnere mindenben: ‘Tudom, hogy ez egy igen fontos szezon lesz. Azt mondják, hogy a 250 az egyetlen út a MotoGP-be, muszáj lesz egyb?l szállítani az eredményeket.’ Ha van is kivétel (például az eléggé egyedi eset Toselandé), Marcónak alighanem igaza van. Ennek megfelelve nyeri a napot, két tizedet adva a lábadozását lerövidít? Lüthinek. Aoyama, Bautista, Kallio, Simon… a bajnokság elkezd?dött.

ugrás fel