Szöveg: motorinfo.hu
Pocsék id? fogadta a 125-ös és 250-es osztályok képvisel?it Jerezben, s ilyen körülmények között a KTM narancsszín motorjai bizonyultak a leggyorsabbnek mindkét kategóriában. Mindenki tudott arról, hogy az osztrákok nagy el?relépéseket tettek a tél folyamán, de hogy ez a gyakorlatban hogyan fest, azt csak most láthatja a köz. A negyedliteresek els? tréningje úgy zárult, hogy a párhuzamos kéthengeres blokk hajtotta KTM-ek gyarmatosították a virtuális els? sort. Marco Simoncelli a Gilerával azonban felhozta magát, ám így is mintegy fél másodperc a bodorfej? talján hátránya. A teljes képhez hozzátartozik, hogy a reggeli es? és a furcsa id?járás miatt senki sem hajhászta a körid?ket. A finn Kallio azonban így is meggy?z? ritmust tudott menni, ahogyan egyébként a márkatársak, Hiroshi Aoyama és Julian Simon is.
Az igazi meglepetés a hatodik helyezett személye. Alvaro Bautista és a hondás Yuki Takahashi közé ékel?dve ugyanis Tóth Imre nevét olvashatjuk a napi eredmények között. Igaz, hogy még sokan a favoritok közül nem kezdtek el igazán motorozni, de ez akkor is szép dolog, csak így tovább! Ugyancsak villant egyet a thai reménység, Ratthapark Wilairot, aki úgy t?nik, végre kapott egy jó gépet: ‘A tavalyihoz képest leírhatatlan a különbség. Azt hiszem, képes leszek nagyot alakítani az idei bajnokságban’ – mondta.
Olyan messzire azért még ne szaladjunk. Sokan még épphogy kicsomagolták az új alkatrészeket, Poggiali és Pesek együtt például csak 14 kört mentek, Lai ki sem állt a boxból, Locatelli el sem jött Jerezbe, hiszen neki fel kell épülnie bokasérüléséb?l a katari nyitányra. Lüthinek a kulcscsontja gyógyul. A nap üde színfoltja az indonéz Doni Pradita, aki egy szebb sorsra érdemes Yamahát vezetett, a célegyenesben 231,3 km/órával. Ahhoz képest, hogy Kallio ugyanazon a ponton 254,7-tel haladt el, nem is olyan rossz az a 1’53’359 az ázsiaitól. Összességében tehát: visszafogott kezdés, a java még hátravan.
A 125-ben is egy KTM végzett a napi összesítés élén, s egy Derbi a második helyen. Raffaele De Rosa illetve a francia Mike Di Meglio gyorsak voltak, mögöttük a mi világbajnokunk az RSÁ-val. Talma úgy lett két edzésen is harmadik, hogy a technika alaposan megtréfálta: ‘Ma az id?járás nem kedvezett nekünk, és problémáink is adódtak. Az els? edzésen még nagyon nedves volt a pálya, de legalább néhány ilyen beállítást is kipróbáltunk. Az utolsó órára vártunk, hogy majd akkor tudunk a már szárazabb pályán kísérletezni, de ekkor a motoromból kopogó hangokat hallottam, ezért a nagyobb baj megel?zése érdekében visszamentem a boxba. A szerel?k azt mondták ne kockáztassunk, és inkább összerakták a ma érkezett motort, de ezzel elment egy fél óra. Holnap több dolgot is szeretnénk tesztelni, ha az id?járás engedi.’
|
Az el?z? nap elhúzódó MotoGP-s tréningek miatt csúszott az olasz-kínai koprodukciós gárda, a Loncin bemutatkozása a géposztályban. Az itáliai Engines Engineering csapat pilótái franciák, Masbou és Cluzel.
Jerez, 125-250, els? nap
|
|
A 250 id?eredményei 1. Kallio KTM 1.46.369 A 125 id?eredményei 1. Raffaele De Rosa (KTM) – 1’48’900
|
Legutóbbi hozzászólások