EST. 2002

Jerez: pályán a 125-ösök és a 250-esek

Szöveg: motorinfo.hu

Pocsék id? fogadta a 125-ös és 250-es osztályok képvisel?it Jerezben, s ilyen körülmények között a KTM narancsszín motorjai bizonyultak a leggyorsabbnek mindkét kategóriában. Mindenki tudott arról, hogy az osztrákok nagy el?relépéseket tettek a tél folyamán, de hogy ez a gyakorlatban hogyan fest, azt csak most láthatja a köz. A negyedliteresek els? tréningje úgy zárult, hogy a párhuzamos kéthengeres blokk hajtotta KTM-ek gyarmatosították a virtuális els? sort. Marco Simoncelli a Gilerával azonban felhozta magát, ám így is mintegy fél másodperc a bodorfej? talján hátránya. A teljes képhez hozzátartozik, hogy a reggeli es? és a furcsa id?járás miatt senki sem hajhászta a körid?ket. A finn Kallio azonban így is meggy?z? ritmust tudott menni, ahogyan egyébként a márkatársak, Hiroshi Aoyama és Julian Simon is.

Az igazi meglepetés a hatodik helyezett személye. Alvaro Bautista és a hondás Yuki Takahashi közé ékel?dve ugyanis Tóth Imre nevét olvashatjuk a napi eredmények között. Igaz, hogy még sokan a favoritok közül nem kezdtek el igazán motorozni, de ez akkor is szép dolog, csak így tovább! Ugyancsak villant egyet a thai reménység, Ratthapark Wilairot, aki úgy t?nik, végre kapott egy jó gépet: ‘A tavalyihoz képest leírhatatlan a különbség. Azt hiszem, képes leszek nagyot alakítani az idei bajnokságban’ – mondta.

Olyan messzire azért még ne szaladjunk. Sokan még épphogy kicsomagolták az új alkatrészeket, Poggiali és Pesek együtt például csak 14 kört mentek, Lai ki sem állt a boxból, Locatelli el sem jött Jerezbe, hiszen neki fel kell épülnie bokasérüléséb?l a katari nyitányra. Lüthinek a kulcscsontja gyógyul. A nap üde színfoltja az indonéz Doni Pradita, aki egy szebb sorsra érdemes Yamahát vezetett, a célegyenesben 231,3 km/órával. Ahhoz képest, hogy Kallio ugyanazon a ponton 254,7-tel haladt el, nem is olyan rossz az a 1’53’359 az ázsiaitól. Összességében tehát: visszafogott kezdés, a java még hátravan.

A 125-ben is egy KTM végzett a napi összesítés élén, s egy Derbi a második helyen. Raffaele De Rosa illetve a francia Mike Di Meglio gyorsak voltak, mögöttük a mi világbajnokunk az RSÁ-val. Talma úgy lett két edzésen is harmadik, hogy a technika alaposan megtréfálta: ‘Ma az id?járás nem kedvezett nekünk, és problémáink is adódtak. Az els? edzésen még nagyon nedves volt a pálya, de legalább néhány ilyen beállítást is kipróbáltunk. Az utolsó órára vártunk, hogy majd akkor tudunk a már szárazabb pályán kísérletezni, de ekkor a motoromból kopogó hangokat hallottam, ezért a nagyobb baj megel?zése érdekében visszamentem a boxba. A szerel?k azt mondták ne kockáztassunk, és inkább összerakták a ma érkezett motort, de ezzel elment egy fél óra. Holnap több dolgot is szeretnénk tesztelni, ha az id?járás engedi.’

Bónuszpálya: tubusos IRTA-összefoglaló

Az el?z? nap elhúzódó MotoGP-s tréningek miatt csúszott az olasz-kínai koprodukciós gárda, a Loncin bemutatkozása a géposztályban. Az itáliai Engines Engineering csapat pilótái franciák, Masbou és Cluzel.

Jerez, 125-250, els? nap

A 250 id?eredményei

1. Kallio KTM 1.46.369
2. Simoncelli Gilera 1.46.881
3. Aoyama KTM 1.47.281
4. Simon KTM 1.47.296
5. Bautista Aprilia 1.47.487
6. Tóth Aprilia 1.48.339
7. Takahashi Honda 1.48.605
8. Wilairot Honda 1.49.027
9. Pesek Aprilia 1.49.374
10. Abraham Aprilia 1.49.692
11. Barbera Aprilia 1.49.780
12. Pasini Aprilia 1.49.840
13. Faubel Aprilia 1.50.156
14. Laverty Aprilia 1.50.773
15. Poggiali Gilera 1.51.288
16. Gomez Aprilia 1.52.844
17. Pradita Yamaha 1.53.359

A 125 id?eredményei

1. Raffaele De Rosa (KTM) – 1’48’900
2. Mike Di Meglio (Derbi) – 1’49’002
3. Gábor Talmácsi (Aprilia) – 1’49’063
4. Efren Vazquez (Aprilia) – 1’49’104
5. Nico Terol (Aprilia) – 1’49’513
6. Simone Corsi (Aprilia) – 1’49’632
7. Pablo Nieto (KTM) – 1’49’751
8. Andrea Iannone (Aprilia) – 1’49’918
9. Joan Olive (Derbi) – 1’49’934
10. Scott Redding (Aprilia) – 1’49’963
11. Tomoyoshi Koyama (KTM) – 1’50’148
12. Pol Espargarò (Derbi) – 1’50’246
13. Takaaki Nakagami (Aprilia) – 1’50’342
14. Esteve Rabat (KTM) – 1’50’767
15. Randy Krummenacher (KTM) – 1’50’808
16. Stefan Bradl (Aprilia) – 1’51’071
17. Steve Bonsey (Aprilia) – 1’51’147
18. Lorenzo Zanetti (KTM) – 1’51’323
19. Bradley Smith (Aprilia) – 1’51’414
20. Hugo Van der Berg (Aprilia) – 1’51’461
21. Robin Lasser (Aprilia) – 1’51’787
22. Marc Marquez (KTM) – 1’51’962
23. Pere Tutusaus (Aprilia) – 1’52’188
24. Danny Webb (Aprilia) – 1’53’108
25. Robert Muresan (Aprilia) – 1’53’458
26. Dominique Aegerter (Derbi ) – 1’53’560
27. Louis Rossi (Honda) – 1’53’894
28. Stefano Bianco (Aprilia) – 1’55’100
29. Michael Ranseder (Aprilia) – 2’01’517
30. Sergio Gadea (Aprilia) – 2’14’553

ugrás fel