EST. 2002

Jerez, pénteken: Rossi nagyon megy, Bautistát fogja Aoyama


Egyel?re nem történt semmi olyan extra, amit?l reménysugár gyúlna az alagút végén, mármint ami a történések izgalmi potenciálját illeti. A ma alapján Vale agyonverne mindenkit, mögötte történhetne akármi – bár nem hisszük, hogy a Casey srácék elfelejtették volna azt, amit még télen tudtak. A 250-ben Bau és Aoyama mennek valami hatalmasat, a többiek körözése egyel?re tapogatózás csupán.


MotoGP

Afelett azért semmiképpen nem lehet csak egy nyugtáztammal átsiklani, hogy Loris behúzza a második helyet a pénteki edzésen. Örül az olasz, miért is ne tenné, és ha bár Vermeulen egyel?re csupán a nyolcadik, a Suzuki eddigi MotoGP-s pályafutásának legüt?sebb csomagja látszódik kibontakozni 2009-re. Az öreg Capirex a gumiktól tart, de Chris is hasonlók miatt aggódik: a forró betonon egyszer?en szétdarálják még a keményebb keverék? abroncsokat is – változtatások nélkül nem fogják kibírni a versenytávot a Bridgestone-ok, mondja Loris.

Mit csinál?

Valentino és kis csapata beletenyereltek a csokiba, ahogy mondani szokták, egyik pillanatról a másikra találtak valami olyat, amit?l Rossi uralta a mai hatvan percet. Végre ismét úgy tudja használni az M1-et, ahogy szeretné, mondja a Doki, miután négy tizedes csapással szétverte az ?t üldöz? csapatokat. Kis változtatás itt, némi balanszírozás ott, semmit mondó modifikációk amott: nem titkolt cél, hogy a #46-osék revansot vegyenek a fal másik oldalán a múlt hetiért.

Ma többször is elcsúszott a Desmosedici eleje – az ok egyel?re ismeretlen

Stoner lemaradása nem mondható vészesnek, alapvet?en a téli beállításokkal indultak el; mivel az edzés felénél a kettesszámú motor beadta a kulcsot, csak egyféle setupot tudtak próbálgatni. Leginkább a Desmo elejére panaszkodik az ausztrál, miszerint nincs elég visszajelzés az újraaszfaltozott jerezi betoncsíkról. Hayden hímez-hámoz, majd a végén azért hozzáteszi, hogy igen, egyszer?en csak gyorsabban kéne mennie. Melandri is ezt mondta tavaly, egész évben – idén viszont ott van rendre a toptízben, és most is; a bennfentesek szponzorfelh?ket látnak gyülekezni a szabadban.

A bajnokság éllovasa, a derék Lorenzo csalódottságának adott hangot a péntek után, nem érzi eléggé stabilnak a Yamahát. Meg amúgy is, az eddigi két futam után nyilvánvalóan szanaszét bombázná az ellenfeleket a hazai páston, amit?l jelenleg azért elég messze van. Ami a Honda-vonalat illeti: Dovizioso ott van a szeren, Pedrosa még nem siet, bár ? a szombat délután el?tt nem is igen szokott.

MotoGP pénteki id?eredmények, Jerez 2009.

1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1: 39.647
2. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1: 40.011
3. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 1: 40.268
4. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1: 40.441
5. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1: 40.601
6. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1: 40.703
7. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1: 40.866
8. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1: 41.063
9. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 1: 41.182
10. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1: 41.208
11. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 1: 41.461
12. Sete Gibernau SPA Grupo Francisco Hernando 1: 41.531
13. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 1: 41.557
14. Mika Kallio FIN Pramac Racing 1: 41.584
15. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 1: 41.736
16. Yuki Takahashi JPN Scot Racing Team MotoGP 1: 41.898
17. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1: 41.916
18. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 1: 42.063


250

Bautista nem zökkent ki a ritmusból: Alvaro egyrészt bombaformában van ugye, másrészt pedig ez hazai pálya, aminek minden kis titkát, recéjét és hullámát centiméterr?l-centiméterre ismeri – a gy?zelem már-már elvárás számba megy Asparéknál, ami a mostani hétvégét illeti. Aoyamában rajzolódik ki az egyetlen ellenfél sziluettje, hiszen csak a japán tudott partiképes id?eredménnyel riposztolni a spanyolnak – s?t mi több, utolsó körében még Bau alá is képes volt benézni Hiroshi, de az el?tte tobzódó tömeget szerencsétlenül tudta csak kikerülni, emiatt id?t vesztett.

Edzenek

Ami Gábort illeti, nem volt gondmentes a mai nap: a karburálással csak az edzés elején, a futóm?beállítással pedig annak minden percében megküzdött a mérnöki gárda. „Kigyorsításoknál, amikor gázt adtam, néha úgy éreztem, hogy ledob a motor magáról.” – mondta el Talmácsi.

Imrénk a huszadikon.

250 pénteki id?eredmények, Jerez 2009.

1. Bautista (Aprilia) 1: 43.429
2. Aoyama (Honda) +0.109
3. Luthi (Aprilia) +0.520
4. Pasini (Aprilia) +0.633
5. Talmacsi (Aprilia) +0.849
6. Abraham (Aprilia) +0.939
7. di Meglio (Aprilia) +0.956
8. Simoncelli (Gilera) +0.969
9. Barbera (Aprilia) +1.037
10. Debon (Aprilia) +1.203


125

A legkisebbeknél a Simon – Iannone páros dominál továbbra is, ahogy az eddigi két futamon tették, most harmadiknak ott van a Bradley gyerek is. Smith vérz? nyakát beszegték az orvosok még múlt vasárnap, úgyhogy most megint teljes er?b?l támad a brit.

Félelmetes egyébként, hogy az els? három hogy húz el a többiekt?l: a negyedik Cortese már b? egy másodpercen kívül van.

125 pénteki id?eredmények, Jerez 2009.

1. Smith (Aprilia) 1:47.385
2. Simon (Aprilia) +0.304
3. Iannone (Aprilia) +0.666
4. Cortese (Derbi) +1.231
5. Gadea (Aprilia) +1.337
6. Rabat (Aprilia) +1.683
7. Redding (Aprilia) +1.745
8. Olive (Derbi) +1.788
9. Bradl (Aprilia) +1.844
10. Webb (Aprilia) +1.936

ugrás fel