EST. 2002

Jerez: Pesek az els? a Derbivel, Talma hetedik

Szinte minden résztvev?t eltántorított az el?z? éjjel leesett es? maradványa a pályán, inkább alvósan indult az id?mérés a 125-ösöknek is. A java délután jött, bár a nem éppen ideális körülmények között is sikerült Simoncelli tavalyi 1’46’996-át távolról becserkelnie az élmez?nynek. Mivel senki sem tudhatja pontosan, milyen id? lesz szombaton, húzták a gázt rendesen a pilóták: a leggyorsabbnak a cseh Lukas Pesek bizonyult a Derbi nyergében (ami valójában egy Gilera): 1’47’734 a provizo legjobb eredmény. Pesek, akinek testvére, Karel a cseh bajnokság 125-ös orszályában versenyez (csapatmenedzser a báty), feledtetni próbálná a tavalyi halovány szezont a(z igazi) Derbivel, és kivillantja foga fehérjét.

Alvaro Bautista 365 ezreddel követi a kollégát az Apriliával – jót tett neki a márkaváltás a jelek szerint – , majd jön Julián Simon az új vázzal szerelt KTM-mel. Mattia Pasini álmosan kezd és ötödik, ? egyébként egy hibrid Apriliát vezet, amelynek futóm?ve a stabil tavalyi szerkezet, motorja pedig 2006-os. Meglepetés a negyedik helyen: a Malaguti Tomoyoshi Koyama révén ért el oda, ahová legutoljára Talmácsi Gáborral két éve. Alu-vázas, 2004-es (!) fejlesztés? Honda-blokkal ellátott gépet vezet a japán.

Talma beszámolója

A nagy várakozások után végre ma kezdetét vette a 2006. évi Gyorsasági Motoros Világbajnokság. A délel?tti szabad edzésen nedves aszfalt fogadta a versenyz?ket, hiszen egész éjszaka áztatta az es? az aszfaltot. Talma nem kockáztatott, helyette a megfelel? beállítások megtalálására törekedett és a 11. helyen zárt. Az els? kvalifikációra javult a pálya tapadása, ami az id?eredményeken is azonnal meglátszott és sikerült Talmának is javítania, így holnap a 7. helyr?l vághat neki az újabb id?mér?nek.

Talmácsi Gábor nyilatkozata az els? nap után:

„Összességében minden rendben van, elégedett vagyok a mai eredményemmel, de sajnos érzem még a hét eleji betegségem nyomait. Az id?mér? végére nagyon elfáradtam és gyengének éreztem magamat. Vitaminokat szedek, és mindennap felkeresem Costa doktort, hogy miel?bb visszatérjen az er?m. A nedves aszfalton nem lehetett igazán tesztelni délel?tt, de délutánra sokat javult a helyzet. Sok új alkatrészt volt alkalmam kipróbálni, melyek közöl több bevált, de volt olyan is, ami az én vezetési stílusomhoz nem volt megfelel?.
Az id?mér?n már a versenygumikkal mentem, és nagyon bízunk abban, hogy ez a döntés a versenyen el?nyünkre válik majd. Délután még sor kerül egy technikai meetingre, ahol egyeztetjük a holnapi folytatással kapcsolatos feladatokat.

 

Az ‘igazi’ Hondák hátrébb vannak a sorban: Talma két másodperccel lassabb, mint a provizor pole-ból a folytatást váró Pesek, el?tte nem sokkal Mika Kallio. Mindketten nyugodtan készülnek a vasárnapi összecsapásra. Kallio amúgy a felkészülési periódus alatt megnyerte a finn jégmotor országos bajnokságot… nem rossz, így az el?szezonban. Tóth Imi 1’49’448-cal 16. a péntek után.

Tóth Imi beszámolója

Az éjszakai szélvihar nem sok reményt adott arra, hogy a pénteki szabadedzésen és az els? id?mér? edzésen szép, es?mentes körülmények közt edzhetnek a fiúk. A napfelkeltével a az els? es?cseppek is megérkeztek, mely kés?bb egy jókora záporrá n?tte ki magát. A meterológusok el?rejelzése sajnos, helytállónak bizonyult. A reggeli szabadedzést egy félig vizes, félig száraz pályán kezdték meg a versenyz?k. Imi es?gumikkal gurult ki a boxból, de a motorja száraz pályára volt beállítva.

Erre a hétvégére érkezett meg az új, 2006-os karburátor is, melyet a délel?tti tréningen próbáltak ki el?ször és Imi így leginkább erre, s nem a körid?kre koncentrált. A délutáni kvalifikáción már teljes volt a koncentráció.  Imi szenzációsan ment az egész edzés alatt folyamatosan, minden körben javított. 30 percen keresztül tartotta magát a 9. és a 13. hely között.

Az egyetlen komoly gondot a lassú visszafordítók és a pálya utolsó negyede jelenti.  A kvalifikáción Imi végül a 16. legjobb id?t motorozta, megel?zve Lait és a tavaly futamot nyert Di Megliót is. Azt, hogy ez egy kiemelked?en jó eredmény Imit?l az támasztja még alá, hogy az edzés leintését követ?en, azonnal technikai felülvizsgálatra vitték el a motort és Imit, ahol megmérték az Aprilia és a versenyz? súlyát is.

Tóth Imi #45:

‘A lassú visszafordítók kigyorsításánál van gond, mert az els? két sebességi fokozatban nem húz a gép annyira, amennyire szeretnénk.. Az új karburátort még finomítanunk kell. A futóm?-beállításokat remekül eltaláltuk. Erre a pályára a mi motorjaink a kemény hátsó futóm?vet kívánják. Az utolsó gyors körömben éreztem, hogy nagyon jól megy. F?leg amikor ráestem Faubelre. A spanyol a visszafordítókban szerzett egy kis el?nyt, de a gyors kanyarokban mindig beértem, ami az el?z? elemzésünket támasztja alá. Holnap szerintem további tizedeket tudok majd javítani.’

Várható holnapi id?járás:
Délel?ttre borult égboltot jósoltak, de a felh?k délutánra felszakadoznak és lényegesen melegebb id? várható, mint ma volt. 23 fokos maximum h?mérsékletre számíthatunk.

 

Jerez, els? id?mér? (Q1)

1 Lukas PESEK CZE DERBI 1’47.734
2 Alvaro BAUTISTA
SPA APRILIA 1’48.099
3 Julian SIMON
SPA KTM GP 125 KTM 1’48.168
4 Tomoyoshi KOYAMA
JPN MALAGUTI 1’48.509
5 Mattia PASINI
ITA APRILIA 1’48.557
6 Mika KALLIO
FIN KTM 1’48.734
7 Gabor TALMACSI
HUN HONDA 1’48.906
8 Sergio GADEA
SPA APRILIA 1’49.059
9 Aleix ESPARGARO
SPA HONDA 1’49.069
10 Thomas LUTHI
SWI HONDA 1’49.117
11 Simone CORSI
ITA GILERA 1’49.187
12 Joan OLIVE
SPA APRILIA 1’49.268
13 Alexis MASBOU
FRA MALAGUTI 1’49.385
14 Hector FAUBEL
SPA APRILIA 1’49.390
15 Pablo NIETO
SPA APRILIA 1’49.422
16 Imre TOTH
HUN APRILIA 1’49.448
17 Lorenzo ZANETTI
ITA APRILIA 1’49.802
18 Fabrizio LAI
ITA HONDA 1’49.941
19 Andrea IANNONE
ITA APRILIA 1’49.961
20 Mike DI MEGLIO
FRA FFM 125 HONDA 1’49.991
21 Sandro CORTESE
GER Elit – HONDA 1’50.021
22 Federico SANDI
ITA SSM APRILIA 1’50.153
23 Nicolas TEROL
SPA DERBI 1’50.338
24 Bradley SMITH
GBR HONDA 1’50.444
25 Angel RODRIGUEZ
SPA APRILIA 1’50.642
26 Raffaele DE ROSA
ITA APRILIA 1’50.927
27 Vincent BRAILLARD
SWI APRILIA 1’51.389
28 Manuel HERNANDEZ
SPA HONDA 1’51.396
29 Daniel SAEZ
SPA APRILIA 1’51.559
30 Mateo TUNEZ
SPA APRILIA 1’51.872
31 Michael RANSEDER
AUT KTM 1’51.983
32 Esteve RABAT
SPA HONDA 1’52.001
33 Karel ABRAHAM
CZE APRILIA 1’52.105
34 Hugo VAN DEN BERG
NED Team APRILIA 1’52.427
35 Lorenzo BARONI
ITA HONDA 1’52.432
36 Simone GROTZKYJ
ITA APRILIA 1’52.960
37 Michele CONTI
ITA HONDA 1’53.276
38 Joey LITJENS
NED Arie HONDA 1’53.276
39 Enrique JEREZ
SPA WTR APRILIA 1’53.490
40 Roberto TAMBURINI
ITA APRILIA 1’54.185
41 Stefan BRADL
GER KTM 1’54.620
42 Ivan MAESTRO
SPA HONDA 1’55.273

ugrás fel