Szinte minden résztvev?t eltántorított az el?z? éjjel leesett es? maradványa a pályán, inkább alvósan indult az id?mérés a 125-ösöknek is. A java délután jött, bár a nem éppen ideális körülmények között is sikerült Simoncelli tavalyi 1’46’996-át távolról becserkelnie az élmez?nynek. Mivel senki sem tudhatja pontosan, milyen id? lesz szombaton, húzták a gázt rendesen a pilóták: a leggyorsabbnak a cseh Lukas Pesek bizonyult a Derbi nyergében (ami valójában egy Gilera): 1’47’734 a provizo legjobb eredmény. Pesek, akinek testvére, Karel a cseh bajnokság 125-ös orszályában versenyez (csapatmenedzser a báty), feledtetni próbálná a tavalyi halovány szezont a(z igazi) Derbivel, és kivillantja foga fehérjét.
Alvaro Bautista 365 ezreddel követi a kollégát az Apriliával – jót tett neki a márkaváltás a jelek szerint – , majd jön Julián Simon az új vázzal szerelt KTM-mel. Mattia Pasini álmosan kezd és ötödik, ? egyébként egy hibrid Apriliát vezet, amelynek futóm?ve a stabil tavalyi szerkezet, motorja pedig 2006-os. Meglepetés a negyedik helyen: a Malaguti Tomoyoshi Koyama révén ért el oda, ahová legutoljára Talmácsi Gáborral két éve. Alu-vázas, 2004-es (!) fejlesztés? Honda-blokkal ellátott gépet vezet a japán.
Talma beszámolója
|
|
A nagy várakozások után végre ma kezdetét vette a 2006. évi Gyorsasági Motoros Világbajnokság. A délel?tti szabad edzésen nedves aszfalt fogadta a versenyz?ket, hiszen egész éjszaka áztatta az es? az aszfaltot. Talma nem kockáztatott, helyette a megfelel? beállítások megtalálására törekedett és a 11. helyen zárt. Az els? kvalifikációra javult a pálya tapadása, ami az id?eredményeken is azonnal meglátszott és sikerült Talmának is javítania, így holnap a 7. helyr?l vághat neki az újabb id?mér?nek. Talmácsi Gábor nyilatkozata az els? nap után: „Összességében minden rendben van, elégedett vagyok a mai eredményemmel, de sajnos érzem még a hét eleji betegségem nyomait. Az id?mér? végére nagyon elfáradtam és gyengének éreztem magamat. Vitaminokat szedek, és mindennap felkeresem Costa doktort, hogy miel?bb visszatérjen az er?m. A nedves aszfalton nem lehetett igazán tesztelni délel?tt, de délutánra sokat javult a helyzet. Sok új alkatrészt volt alkalmam kipróbálni, melyek közöl több bevált, de volt olyan is, ami az én vezetési stílusomhoz nem volt megfelel?.
|
Az ‘igazi’ Hondák hátrébb vannak a sorban: Talma két másodperccel lassabb, mint a provizor pole-ból a folytatást váró Pesek, el?tte nem sokkal Mika Kallio. Mindketten nyugodtan készülnek a vasárnapi összecsapásra. Kallio amúgy a felkészülési periódus alatt megnyerte a finn jégmotor országos bajnokságot… nem rossz, így az el?szezonban. Tóth Imi 1’49’448-cal 16. a péntek után.
Tóth Imi beszámolója
|
|
Az éjszakai szélvihar nem sok reményt adott arra, hogy a pénteki szabadedzésen és az els? id?mér? edzésen szép, es?mentes körülmények közt edzhetnek a fiúk. A napfelkeltével a az els? es?cseppek is megérkeztek, mely kés?bb egy jókora záporrá n?tte ki magát. A meterológusok el?rejelzése sajnos, helytállónak bizonyult. A reggeli szabadedzést egy félig vizes, félig száraz pályán kezdték meg a versenyz?k. Imi es?gumikkal gurult ki a boxból, de a motorja száraz pályára volt beállítva. Erre a hétvégére érkezett meg az új, 2006-os karburátor is, melyet a délel?tti tréningen próbáltak ki el?ször és Imi így leginkább erre, s nem a körid?kre koncentrált. A délutáni kvalifikáción már teljes volt a koncentráció. Imi szenzációsan ment az egész edzés alatt folyamatosan, minden körben javított. 30 percen keresztül tartotta magát a 9. és a 13. hely között. Az egyetlen komoly gondot a lassú visszafordítók és a pálya utolsó negyede jelenti. A kvalifikáción Imi végül a 16. legjobb id?t motorozta, megel?zve Lait és a tavaly futamot nyert Di Megliót is. Azt, hogy ez egy kiemelked?en jó eredmény Imit?l az támasztja még alá, hogy az edzés leintését követ?en, azonnal technikai felülvizsgálatra vitték el a motort és Imit, ahol megmérték az Aprilia és a versenyz? súlyát is. Tóth Imi #45: ‘A lassú visszafordítók kigyorsításánál van gond, mert az els? két sebességi fokozatban nem húz a gép annyira, amennyire szeretnénk.. Az új karburátort még finomítanunk kell. A futóm?-beállításokat remekül eltaláltuk. Erre a pályára a mi motorjaink a kemény hátsó futóm?vet kívánják. Az utolsó gyors körömben éreztem, hogy nagyon jól megy. F?leg amikor ráestem Faubelre. A spanyol a visszafordítókban szerzett egy kis el?nyt, de a gyors kanyarokban mindig beértem, ami az el?z? elemzésünket támasztja alá. Holnap szerintem további tizedeket tudok majd javítani.’ Várható holnapi id?járás:
|
Jerez, els? id?mér? (Q1)
|
|
1 Lukas PESEK CZE DERBI 1’47.734 |
Legutóbbi hozzászólások