125: Pasinié a provizor pole, Talmácsi második
Máris nagy csatát hozott az els? nap Jerezben: a 125-ösök virtuális pole pozíciótát Mattia Pasini szerezte meg az Aprilia RSÁ-val, miután jobbat futott Talmácsi Gábornál. 1’47’371 nem rossz kezdés az olasztól, de még nagyon az elején vagyunk. A pályát szinte az összes pilóta kiválóan ismeri, sokan teszteltek itt az el?szezonban vagy indultak a spanyol gyorsasági bajnokság futamain. Az els? helyen folyamatos volt a cserél?dés: Pasini nemcsak ügyes, de szerencsés is volt: Talma épp gyorskörben találta maga el?tt Lukas Pesek piruettez? motorját: a negyedik helyre odaér? cseh a célegyenesre fordító kanyargós rész kijáratánál esett el. Talán jó kör maradt akkor Gáborban, de ezen aligha múlhat bármi is. Érdekesség, és az izgalmakat fokozza, hogy némileg váratlanul egy KTM ékel?dött az Apriliák közé: Tomo Koyama harmadik, nyolc tized hátránnyal. A csapattársak, Bonsey és Krummacher leginkább esésekkel vétették észre magukat. Corsi az ötödik honfitársa, De Rosa hetedik – kettejük között a losaili gy?ztes Faubel zárt.
125, Q1, péntek 1 Mattia PASINI ITA APRILIA 1’47.371 Id?n túl |
MotoGP: Spanyol- és Honda-uralom az els? napon
Fordult a kocka Katarhoz képest, legalábbis az alapján, amit pénteken láttunk: a Honda vezet, a Ducati megy utána, Rossi hátrébb szorul az id?táblán– címszavakban ennyiben foglalhatók össze a nyitány történései. Meglepetés, de annyira mégsem az Carlos Checa els? helye – Jerezben ment már párezer kilométert. Ötvenöt ezreddel kapott ki a szabadedzéseken a nagy esélyes Dani Pedrosa, ezzel máris sikerült lázba hozni szurkolótáborát. Hogy a hispánok öröme teljes legyen, Toni Elias (+’212) is odaért a képzeletbeli dobogóra a Bridgestone-talpas, Gresini-féle RC212V-vel.. Tehát a Hondáké az els? sor, vagyis az övék lenne, ha a pénteki nap eredményei számítanának bárhol is.
Casey Stoner a negyedik három tizedes lemaradással, Valentino Rossit el?zi meg. El?bbi azt mondja, jó nap volt, utóbbi egyenletes ritmusban ment, de kiemelked?en jó kör nélkül. Sokat számít majd, ki hogyan motorozik a pálya utolsó, technikás harmadában, ott, ahol az aszfalt korántsem tökéletes min?ség?. Az mindenesetre kiderült, hogy a kemény versenygumik nem muzsikálnak túl jól, ha h?vösebb marad az id?. Roberts úgy t?nik, újra megfelel? formában van – megérdemli a csapat új szponzora, Las Vegas egyik kaszinója. Hetedik Hopkins a Suzukival, neki edzés közben kellett kijönnie a boxba, mert a csuklóján túl szoros volt a kötés. Nem rosszak egyébként a kékek, ezt mutatja Vermeulen teljesítménye is: az ausztrál ott van csapattársa mögött, és megel?zi Edwards-t. Az a bizonyos körid?beli szakadék innent?l válik igazán naggyá: Barros, Capirossi, Melandri, egyiküknek sem ment túl jól (boxbéli kollégáikkal ellentétben). Biztosak lehetünk benne, hogy sokan csak szombatok húznak rá a gázra a hivatalos id?mér?n, kvalifikációs gumikkal.
MotoGP, péntek (szabadedzések összesítése) 1. C.CHECA SPA HONDA 1’40.851 |
250: Lorenzo vezet, Barbera harmadik
Kettészakadt az id?tábla a 250-ben: az egyik fele Jorge Lorenzo, a másik az összes többi versenyz?. A mallorcai születés? pilóta úgy ment végig egypárszor a jerezi aszfaltcsíkon, mintha azon nem is lennének kanyarok.: egyedüliként ment be az 1’44-es limit alá. Második helyen Marco Simoncelli a remek napot kifogó Gilera LE-vel, harmadik a Tóth csapat motorján Hector Barbera, míg a képzeletbeli els? sorban Roberto Locatelli a másik Gilerával.
Legjobb hondásként Shuei Aoyama ötödik, a csapattárs Julian Simont el?zi meg. Van tehát új a nap alatt a 250-ben, ahol a MotoGP-vel ellentétben jelent?sek a léptékek az élmez?ny pilótái közt. Dovizioso, Lüthi és De Angelis a nyitányon halványan teljesítettek gyári motorjaikkal. Ugyancsak elégedetlen a KTM-box: Kallio 12., H. Aoyama még hátrébb foglal helyet (a japán sérült ujja pocsék állapotban van, orvosi vizsgálatnak kell magát alávetnie, a futamon azért valószín?leg el fog indulni). Tizenharmadikként debütált a negyed literes Aprilia RSA Debonnal a hátán, huszadik Tóth Imi az els? id?mér?n.
250, Q1: péntek 1. Jorge LORENZO SPA APRILIA 1’43.145
|
Legutóbbi hozzászólások