Szöveg: motorinfo.hu – Fotó: Csapatok
Vége a szezonnak, most már a tesztelésinek is, hivatalosan is jöhet a téli letargia. Búcsúzik az aszfalt és a benzing?z, méghozzá egy Rossi-els?séggel – az olasznak sikerül nagy csatában megfutnia a két nap leggyorsabb körét, jelesül egy 1’39”429-et, amire az azel?tt 1’39”507-en álló Dani Pedrosa megkísérel válaszolni, ám 18 ezreddel ‘lemarad’, javításra pedig már nincs mód. Ugyan sehova sem számítanak a mostani id?k, mégis érezhet?en ez egy Valentino által megnyert presztízscsata volt.
A ringen lenn hasonló a helyzet, mint a nyitónapon: Stoner ugye jelen van, de pihen (és nyilatkozik), a f?szerepl?k pedig a két fennebb említett fiatalember. Jorge Lorenzo harmadik az összetettben, nagyságrendileg egy másodpercet kap. Toni Elias bejön a Hayden-De Angelis (ezredre azonos id?…) duó elé. Az id?eredmények (lent) beszédesek, a jerezi felvonás egyértelm?en Rossi és Pedrosa párharcát hozta, ami a végén egy kis izgalmat is csempészett az eseménybe. Teljesebb beszámolóval kés?bb jelentkezünk.
Most kanyarodjunk rá Stonerre, aki nem motorozott, pedig – viccel?dött – meg is tehette volna, levehette volna a bal csuklórögzít?t és hajrá… de azért annyire forrón nem eszik a kását. Mint tegnap megjegyeztük, a ‘csapatszellemet er?sítend?’ volt jelen az ausztrál, más kérdés, hogy mennyire építi a társak önbizalmát, hogy valaki – a Desmosedicit legördöngösebben vezet? ember személyesen – a palánkon ülve sasol. Persze csinált mást is Casey, sétálgatott például a szépséges Adriánával, beszélgetett Livio Suppóval és Filippo Preziosival, meg a sajtóval. Haydennel már nem annyira, az amerikait úgymond magára hagyta a boxban – szóval nem halmozta el jótanácsok százaival.
‘Ezután Ausztráliába tesszük át a székhelyünket – sajnálom, hogy nem vezethettem most, de szerettem volna elkerülni az esetleges kellemetlenségeket, a szezon végén engem ért dolgokat nem kívánom senkinek. Az utolsó kontrollon azt mondták az orvosok, hogy szépen javul az állapotom, kezdenek összeforrni a csontok. Sajnos ez egy elég lassú és mit mondjak, zavaró folyamat. De már legalább biciklizhetek, tehát az edzésmunka megindult’ – mondta a kissé soványabbnak t?n? exvilágbajnok. ‘Hamarosan már tudok finomabb mozdulatokat végeni a csuklómmal, aztán tréningezhetem az alkart valamivel, amivel a kuplunghasználatot szimuláljuk.’
A taccsvonal mell?l úgy t?nik, hogy fejl?dik a GP9. ‘Elsétálgattam a pálya különböz? pontjaira, hogy megfigyeljem, és stabilabbnak t?nik fékezéskor, jobb a kigyorsításoknál. Kellett is ez a tapasztalás, holott nagyon idegesít?, hogy nem motorozhatok – így viszont legalább megleshettem a többi motor er?s és gyenge pontjait. Ezek eléggé kézenfekv?ek. Ahogy az is kézenfekv?, hogy Rossi és Pedrosa voltak a legagresszívebbek, a többiek er? nélkül mentek. Végre sima, hupimentes volt a jerezi pálya, csak sajnos mihelyt visszajönnek a Forma-1-esek, megint szétszedik az aszfaltot.’
És legvégül: miért nem látta el tanácsokkal a csapattársat? ‘Nicky egy világbajnok, nem hiszem, hogy szükség lenne ilyesmire. Egyedül azért mentem be a boxba, hogy a fejlesztésekr?l egyeztessünk, amik azt hiszem, a helyes irányba tartanak. Persze meg kell találni a GP9 optimális beállításait – jelenleg a GP8-ét használjuk – , de van még rengeteg id?.’
A második tesztnap eredményei, Jerez
|
|
1. Valentino Rossi (Yamaha) – 1’39”429 (54 kör) |
Legutóbbi hozzászólások