EST. 2002

Jerez, szombaton: Fordul a kocka a Yamaha garázsban


MotoGP

Abszolút nem az van, amit el?re vetített a tegnap. Pedrosa a mez?ny mélyér?l dugta felszínre a periszkópot, a péntek után csalódott Lorenzo pedig csak simán megújult a szombati körpárbajra. ?k ketten azok, akik most legalább két lépéssel járnak a többiek el?tt, és ?k ketten, akik valószín?leg dönteni fognak a holnapi arany sorsáról.

Rizikó faktorok persze vannak, mint rendesen. Az egyes számú például Rossi maga, aki tegnap ment legalább akkorát, mint ma Jorge – csakhogy Vale még a pénteki önmagát is alig-alig tudta megfogni. Azonban, mint azt tudjuk, a #46-ossal mindig számolni kell, különösen akkor, ha azt mondja, hogy nem elégedett: a nem elégedettségnek általában hajnalig tartó tanácskozás és szerelés az eredménye (amit be is ígért Rossi a csapatnak), amivel általában még tizedeket szoktak találni a pálya egyes részein. Meglátjuk. Mindenesetre arról beszél Vale, hogy olyan, mintha a tegnapi beállítások elt?ntek volna, de legalábbis egy teljesen különböz? pálya lenne a szombati jerezi csík.

Presztízsharc

A kettes számú egyértelm?en Stoner. A téli teszten árnyékot vetett az egész mez?nyre, amikor a Ducati által eddig emészthetetlen pályán megnyerte a BMW-t. Most második soros rajthelyet várt, és ha már összejött az harmadik hely, akkor már a pódiumra is szívesen felnézne. Találgatások, helyzetelemzések, amiben még a gy?zelem is benne van – persze nagyot mondani nem akarnak a vörösök.

Eléggé megy

Érdekes módon Capirossi sem találja ismétli a pénteki formát, de Dovizioso is gyengélkedik. Edwardstól is többet várnánk. A tabella ezen traktusába egyébként nagyon hasonló id?kkel bombáztak bele többen is, ami nagy meccseket prognosztizál a 16 alatti pontokért.

Hézagot pótol, de nem csak ?. Sehol nincsenek az újoncok, a régi-új pedig ki van égve.

A tízen kívül es?k névsora többé-kevésbé állandó idén: ott vannak az újoncok, most már Melandri is, na meg Hayden – de rendszeres látogató Toseland, ha már itt tartunk. Kissé a szükséges rossz szerepben verg?dnek, akik asszisztálnak ahhoz, hogy mehessen ez az egész cirkusz. Canepa például sokkal érdekesebb volt, amikor még csak tesztpilótaként m?ködött. Mióta élesben versenyez, egy hangot nem hallunk fel?le. Gibernau a tizenkettedik, már senkit nem hat meg szegény. Az utolsó három Desmosedici, ezen már meg sem lep?dünk.

MotoGP kvalifikációs id?eredmények, Jerez 2009.

1. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1:38.933
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1:38.984
3. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 1:39.415
4. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1:39.642
5. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1:39.806
6. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1:39.862
7. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1:39.926
8. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1:39.966
9. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 1:40.113
10. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1:40.185
11. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 1:40.381
12. Sete Gibernau SPA Grupo Francisco Hernando 1:40.440
13. Yuki Takahashi JPN Scot Racing Team MotoGP 1:40.599
14. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 1:40.670
15. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 1:40.796
16. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1:40.953
17. Mika Kallio FIN Pramac Racing 1:41.238
18. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 1:41.253


250

Debon úr nagyon jó, illetve egykörön nagyon jó, ezt tudtuk eddig is. A fiatalnak nem éppen mondható Alex ismét bizonyítja, hogy nem hiába volt ? tesztel? annak idején az Apriliánál – a hosszú távú konstans, jó ritmusú tapasztalat azonban még mindig hiányzik.

Viszont ma jól elverte a mez?nyt, ezt nem veszi el t?le senki. Barbera is majd’ három tizedet kap már, ami nem kevés a jerezi lassú ritmusú, technikás pályán; a tavaly mindenkit rommá ver? SuperSic pedig már 3,5 tizednyi hátránnyal él. Szóval szép az a P1 Debontól, ebben a mez?nyben.

Jól ment ma, a holnapi nap kérdéses

Bautista kissé megmacskásodott, bár ? tipikusan nem a szombat embere. A szerkeszt?ség a nyakát teszi rá, hogy egy közepesen potens rajt után Alvaro legalábbis az életéért fog menni vasárnap délután.

Talmácsi továbbra is küzd a futóm?vel, ma több dolgot is kipróbáltak; a hátsó rugóstagra még mindig panaszkodik, de az abroncsok közül is megfordult ma jó pár keverék Viki talpain. Továbbá, Gábort nagyon zavarta a néha viharossá fokozódó szél. A versenytempóját jónak tartja, a gyors kör nem akart ma összejönni – jól akar rajtolni, és nem elszakadni a többiekt?l.

250 kvalifikációs id?eredmények, Jerez 2009.

1. Debon (Aprilia) 1:43.028
2. Barbera (Aprilia) +0.289
3. Simoncelli (Gilera) +0.348
4. Bautista (Aprilia) +0.423
5. Cluzel (Aprilia) +0.493
6. Aoyama (Honda) +0.563
7. di Meglio (Aprilia) +0.764
8. Luthi (Aprilia) +0.836
9. Faubel (Honda) +0.863
10. Talmacsi (Aprilia) +1.030


125

Simon, Iannone és Smith. Hármójukról szól most minden Spanyolországban, már ami a nyolcadliter történéseit illeti. A második bolyt Marquez húzza, kis hidegvér?séggel és még annyi koncentrációval összehozhat egy dobogót.

Gadea sokadszorra akar odaérni, már évek óta ugye, ebben a szezonban is csak villangat idáig. Redding, Webb, Cortese vgy akár Espargaro, bárki odacsaphat a vonat elejére, a 125-ben nem tudni. Csak azt, hogy az els? három más dimenzióban mozog.

125 kvalifikációs id?eredmények, Jerez 2009.

1. Simon (Aprilia) 1:48.237
2. Smith (Aprilia) +0.197
3. Iannone (Aprilia) +0.282
4. Marquez (KTM) +0.694
5. Gadea (Aprilia) +0.718
6. Aegerter (Derbi) +1.000
7. Redding (Aprilia) +1.073
8. Webb (Aprilia) +1.116

9. Cortese (Derbi) +1.125
10. Espargaro (Derbi) +1.163

ugrás fel