EST. 2002

Jerez szombaton: Lorenzo, Bautista és Smith pole-ban

Lorenzo b?dületes körrel szerzi meg a MotoGP pole pozícióját, els? sorban a honfitárs Pedrosa és a szintén yamahás színeket képvisel? Edwards. Valóságos forradalom a rajtrácson és egy (két) hazai pilóta mindenki el?tt, közülük is az M1-et megül? Jorge az, aki mindenkit leny?göz: egy egész sorozatnyi tökéletes kört fut, majd 1’38’189-et ír a táblára, átadva a múltnak a korábbi jerezi pályacsúcsot. Úgy, hogy egy GP van a háta mögött, mint királykategóriás tapasztalat – viszont már két pole. Vasárnap gy?zelemre fog játszani, annyi szent.

A Michelin nem kegyelmez, ha edzésr?l van szó: a francia kvalifikációs talpakkal a Dani fiú is egész jól ment (igaz, hat tized az hat tized), ami egy kellemetes spanyol derbit vetít el?. Amit a közönség nagyon fog élvezni. A harmadik helyen Colin Edwards, aki valósággal újjászületett az utóbbi id?ben – két Yamaha tehát az elején, Honda a második sor els? kockájában is: Haydené. Aki némiképp csalódott, mert pole-t akart szerezni. Aztán Rossi: ötödik hely, a legjobb Bdidgestone-os cím, és egy sansz a kitörésre. Az id?mér? utolsó szakaszában Valentino motorproblémák miatt nem tudott már gyorskört teljesíteni. De Puniet is a második vonalban, de már nagyjából másodperces lemaradással. Stoner egyel?re sehol – vagyis valahol, a hetedik helyen, sok gonddal a nyakában. Jerez nem tartozik a Ducati által leginkább kedvelt helyszínek közé, a pénteki esés, a szombati bajok pedig nem jó el?jelek: ráadásul a Capirossi felé mímelt rúgás sem volt épp egy szép gesztus az utolsó percekben.

Casey ideges, de sok minden közrejátszik ebben és sokaknak jól jöhet most ez. Bónuszképp, a rajtlista hátsó traktusa Ducati-márkabajnokságnak is beillenék: Elias, Guintoli és a legnagyobb blama, Melandri az utolsó pozícióban, 2 mp és 8 tized hátrányban, egy bukással a tarsolyban. Krízis… de térjünk vissza a középmez?nyhöz: nyolcadik Toseland, akit magas láza fékez, aztán Hopkins a korántsem tökéletes Kawasakival. Capirex is próbálkozik, szeretné tartani a lépést az élmez?nnyel – ez egyel?re nem valósult meg. Nem is lesz könny?, pláne a Yamahákat figyelve. Kezdés kett?kor, ügyeljünk az óraátállításra és szorítsunk a jó versenyért.

Jerez MotoGP, a rajtrács összetétele

1. Jorge LORENZO SPA Fiat YAMAHA 1’38.189
2. Dani PEDROSA SPA HONDA 1’38.789
3. Colin EDWARDS USA YAMAHA 1’38.954
4. Nicky HAYDEN USA HONDA 1’39.061
5. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 1’39.064
6. Randy DE PUNIET FRA HONDA 1’39.122
7. Casey STONER AUS DUCATI 1’39.286
8. James TOSELAND GBR YAMAHA 1’39.334
9. John HOPKINS USA KAWASAKI 1’39.439
10. Loris CAPIROSSI ITA SUZUKI 1’39.484
11. Shinya NAKANO JPN HONDA 1’39.559
12. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 1’39.704
13. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 1’39.767
14. Alex DE ANGELIS RSM HONDA 1’40.037
15. Anthony WEST AUS KAWASAKI 1’40.088
16. Toni ELIAS SPA Alice Team DUCATI 1’40.286
17. Sylvain GUINTOLI FRA DUCATI 1’40.939
18. Marco MELANDRI ITA DUCATI 1’41.027

Zsivány arc és laza csukló: Alvaro Bautista tudja, hogy nagy lehet?ség kapujában áll. Ha sikerrel behúzza a jerezi GP-t, azzal végképp megadja az alaphangot a bajnoki idényre. Elszántan ment ki a pályára, gy?zelmet ígért a csapatnak és a szurkolóknak. Az els? lépést megtette, akkor is, ha Kallio ugyancsak közel van a KTM-mel: csak 40 ezred a Q1-et nyer? finn lemaradása. ?k ketten kimagaslóan mentek, ezúttal Alvarónak jött ki jobban a lépés.

Els? sorban velük Debon és Lüthi, két másik Aprilia RSÁ-val – csak hogy Kallio kell?en magános legyen az osztrák márka képviseletében. A társak ugyanis a második vonalba váltottak jegyet: Simon és Aoyama mellett a Tóth csapatot jelenleg er?sít? Barbera és a korábban nálunk járt Locatelli indulhatnak innen. A harmadikban Simoncelli lemaradása már nyolc és fél tized, Pasini és a hondás Takahashi is oda gy?lnek. Tóth Imre 22. helyen a Q2-n.

250: Q2

1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 1’43.071
2. Mika KALLIO FIN KTM 1’43.198
3. Alex DEBON SPA APRILIA 1’43.286
4. Thomas LUTHI SWI APRILIA 1’43.596
5. Julian SIMON SPA KTM 1’43.629
6. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 1’43.640
7. Hector BARBERA SPA APRILIA 1’43.748
8. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 1’43.823
9. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 1’43.921
10. Mattia PASINI ITA APRILIA 1’43.935
11. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 1’44.022
12. Fabrizio LAI ITA GILERA 1’44.032
13. Hector FAUBEL SPA APRILIA 1’44.166
14. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 1’44.249
15. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 1’44.335
16. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 1’44.754
17. Lukas PESEK CZE APRILIA 1’44.818
18. Manuel POGGIALI RSM GILERA 1’44.854
19. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 1’45.753
20. Eugene LAVERTY IRL APRILIA 1’46.503
21. Manuel HERNANDEZ SPA APRILIA 1’46.835
22. Imre TOTH HUN APRILIA 1’47.005
23. Doni Tata PRADITA INA YAMAHA 1’47.989

Apriliás els? sor a 125-ben, benne Talmácsival, aki az els? nap kellemetlenségein túllépve negyedik helyre hozza fel magát és az Aspar csapatot – azaz gyakorlatilag az els? kanyartól kezdve ott lehet az elején. A pole-t Bradley Smith, az ifj? angol szerzi meg, Terol megismétli a Q1 nagyszer? teljesítményét, aztán Bradl – most tényleg jöttek a fiatalok. Nem viccelnek. És bizony nem csoda, hogy a britek máris meg?rülnek nyolcadliteres sztárukért. Akinek a vörös haja láthatóan n?. A Repsol Hondát otthagyó angol tini szép eredményt ért el Pasini tavalyi motorjával. Tessenek nézni a különbségeket.

Generációk harca? Meglehet. A b?réb?l kibújt Terol és a német iskola titánja, Bradl állnak szemben a mi Gáborunkkal, aki szinte veteránként száll síkra velük szemben. Persze tudjuk, hogy nem egy vén csont a világbajnok, de a helyzet jelenleg az, hogy tényleg korcsoportnyi differencia van a feltörekv? fiatalok és a rutinos öreg rókák között. A rókák közé tartozik Corsi is, aki a legjobb olasz a rajtrácson, mögötte az amerikai Steve Bonsey a juniorok csapatából. Aztán Di Meglio és Reddingék. Csalódás a legügyesebb kategóriabéli olasznak tartott De Rosa tizedik helye, de Gadea sem lehet éppen boldog tizenkettedikként.

125: Q2

1. Bradley SMITH GBR APRILIA 1’47.587
2. Nicolas TEROL SPA APRILIA 1’48.041
3. Stefan BRADL GER APRILIA 1’48.070
4. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 1’48.113
5. Simone CORSI ITA APRILIA 1’48.128
6. Stevie BONSEY USA APRILIA 1’48.146
7. Mike DI MEGLIO FRA DERBI 1’48.165
8. Scott REDDING GBR APRILIA 1’48.315
9. Danny WEBB GBR APRILIA 1’48.333
10. Raffaele DE ROSA ITA KTM 1’48.345
11. Dominique AEGERTER SWI DERBI 1’48.348
12. Sergio GADEA SPA APRILIA 1’48.437
13. Pablo NIETO SPA KTM 1’48.441
14. Stefano BIANCO ITA APRILIA 1’48.481
15. Sandro CORTESE GER APRILIA 1’48.510
16. Esteve RABAT SPA KTM 1’48.520
17. Joan OLIVE SPA DERBI 1’48.688
18. Takaaki NAKAGAMI JPN APRILIA 1’48.783
19. Andrea IANNONE ITA APRILIA 1’48.791
20. Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 1’48.799
21. Efren VAZQUEZ SPA APRILIA 1’48.907
22. Pol ESPARGARO SPA DERBI 1’49.177
23. Axel PONS SPA APRILIA 1’49.357
24. Michael RANSEDER AUT APRILIA 1’49.392
25. Pere TUTUSAUS SPA APRILIA 1’49.446
26. Alexis MASBOU FRA LONCIN 1’49.720
27. Jules CLUZEL FRA LONCIN 1’49.773
28. Roberto LACALENDOLA ITA APRILIA 1’49.879
29. Robert MURESAN ROU APRILIA 1’49.936
30. Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 1’50.161
31. Lorenzo ZANETTI ITA KTM 1’50.557
32. Daniel SAEZ SPA APRILIA 1’51.362
33. Louis ROSSI FRA HONDA 1’51.894
34. Ivan MAESTRO SPA HONDA 1’52.653
35. Alberto MONCAYO SPA DERBI 1’53.283

Id?n túl

Robin LASSER GER APRILIA
Randy KRUMMENACHER SWI KTM
Marc MARQUEZ SPA KTM

ugrás fel