Lorenzo b?dületes körrel szerzi meg a MotoGP pole pozícióját, els? sorban a honfitárs Pedrosa és a szintén yamahás színeket képvisel? Edwards. Valóságos forradalom a rajtrácson és egy (két) hazai pilóta mindenki el?tt, közülük is az M1-et megül? Jorge az, aki mindenkit leny?göz: egy egész sorozatnyi tökéletes kört fut, majd 1’38’189-et ír a táblára, átadva a múltnak a korábbi jerezi pályacsúcsot. Úgy, hogy egy GP van a háta mögött, mint királykategóriás tapasztalat – viszont már két pole. Vasárnap gy?zelemre fog játszani, annyi szent.
A Michelin nem kegyelmez, ha edzésr?l van szó: a francia kvalifikációs talpakkal a Dani fiú is egész jól ment (igaz, hat tized az hat tized), ami egy kellemetes spanyol derbit vetít el?. Amit a közönség nagyon fog élvezni. A harmadik helyen Colin Edwards, aki valósággal újjászületett az utóbbi id?ben – két Yamaha tehát az elején, Honda a második sor els? kockájában is: Haydené. Aki némiképp csalódott, mert pole-t akart szerezni. Aztán Rossi: ötödik hely, a legjobb Bdidgestone-os cím, és egy sansz a kitörésre. Az id?mér? utolsó szakaszában Valentino motorproblémák miatt nem tudott már gyorskört teljesíteni. De Puniet is a második vonalban, de már nagyjából másodperces lemaradással. Stoner egyel?re sehol – vagyis valahol, a hetedik helyen, sok gonddal a nyakában. Jerez nem tartozik a Ducati által leginkább kedvelt helyszínek közé, a pénteki esés, a szombati bajok pedig nem jó el?jelek: ráadásul a Capirossi felé mímelt rúgás sem volt épp egy szép gesztus az utolsó percekben.
Casey ideges, de sok minden közrejátszik ebben és sokaknak jól jöhet most ez. Bónuszképp, a rajtlista hátsó traktusa Ducati-márkabajnokságnak is beillenék: Elias, Guintoli és a legnagyobb blama, Melandri az utolsó pozícióban, 2 mp és 8 tized hátrányban, egy bukással a tarsolyban. Krízis… de térjünk vissza a középmez?nyhöz: nyolcadik Toseland, akit magas láza fékez, aztán Hopkins a korántsem tökéletes Kawasakival. Capirex is próbálkozik, szeretné tartani a lépést az élmez?nnyel – ez egyel?re nem valósult meg. Nem is lesz könny?, pláne a Yamahákat figyelve. Kezdés kett?kor, ügyeljünk az óraátállításra és szorítsunk a jó versenyért.
Jerez MotoGP, a rajtrács összetétele
|
|
1. Jorge LORENZO SPA Fiat YAMAHA 1’38.189 |
Zsivány arc és laza csukló: Alvaro Bautista tudja, hogy nagy lehet?ség kapujában áll. Ha sikerrel behúzza a jerezi GP-t, azzal végképp megadja az alaphangot a bajnoki idényre. Elszántan ment ki a pályára, gy?zelmet ígért a csapatnak és a szurkolóknak. Az els? lépést megtette, akkor is, ha Kallio ugyancsak közel van a KTM-mel: csak 40 ezred a Q1-et nyer? finn lemaradása. ?k ketten kimagaslóan mentek, ezúttal Alvarónak jött ki jobban a lépés.
Els? sorban velük Debon és Lüthi, két másik Aprilia RSÁ-val – csak hogy Kallio kell?en magános legyen az osztrák márka képviseletében. A társak ugyanis a második vonalba váltottak jegyet: Simon és Aoyama mellett a Tóth csapatot jelenleg er?sít? Barbera és a korábban nálunk járt Locatelli indulhatnak innen. A harmadikban Simoncelli lemaradása már nyolc és fél tized, Pasini és a hondás Takahashi is oda gy?lnek. Tóth Imre 22. helyen a Q2-n.
250: Q2
|
|
1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 1’43.071 |
Apriliás els? sor a 125-ben, benne Talmácsival, aki az els? nap kellemetlenségein túllépve negyedik helyre hozza fel magát és az Aspar csapatot – azaz gyakorlatilag az els? kanyartól kezdve ott lehet az elején. A pole-t Bradley Smith, az ifj? angol szerzi meg, Terol megismétli a Q1 nagyszer? teljesítményét, aztán Bradl – most tényleg jöttek a fiatalok. Nem viccelnek. És bizony nem csoda, hogy a britek máris meg?rülnek nyolcadliteres sztárukért. Akinek a vörös haja láthatóan n?. A Repsol Hondát otthagyó angol tini szép eredményt ért el Pasini tavalyi motorjával. Tessenek nézni a különbségeket.
Generációk harca? Meglehet. A b?réb?l kibújt Terol és a német iskola titánja, Bradl állnak szemben a mi Gáborunkkal, aki szinte veteránként száll síkra velük szemben. Persze tudjuk, hogy nem egy vén csont a világbajnok, de a helyzet jelenleg az, hogy tényleg korcsoportnyi differencia van a feltörekv? fiatalok és a rutinos öreg rókák között. A rókák közé tartozik Corsi is, aki a legjobb olasz a rajtrácson, mögötte az amerikai Steve Bonsey a juniorok csapatából. Aztán Di Meglio és Reddingék. Csalódás a legügyesebb kategóriabéli olasznak tartott De Rosa tizedik helye, de Gadea sem lehet éppen boldog tizenkettedikként.
125: Q2
|
|
1. Bradley SMITH GBR APRILIA 1’47.587 Id?n túl Robin LASSER GER APRILIA |
Legutóbbi hozzászólások