Tizenöt év után ismét Argentínába látogat a MotoGP. 1999-ben Buenos Aires-ben, az akkor még 500 cmł-s géposztályban Kenny Robert Jr. nyerte a nagydíjat olyan nevek el?tt, mint Max Biaggi, Carlos Checa, Sete Gibernau vagy John Kocinski. Az egyetlen név, aki akkor is a rajtrácson szerepelt Valentino Rossié, ? a 250-ben lett harmadik az Oscar Alfredo Galvez pályán.
Az új helyszínen mindenki tiszta lappal indul. Vagyis majdnem: a MotoGP mez?ny néhány tagja – Stefan Bradl, Alvaro Bautista, Cal Crutchlow és Hector Barbera – 2013. júliusában részt vett már itt egy hivatalos kétnapos teszten.
A 2014-es szezont er?sen kezdte a Repsol Honda. A tavalyi világbajnok Marc Marquez az els? két futamot megnyerte, csapattársa, Dani Pedrosa pedig egy harmadik és egy második helyet gy?jtött eddig. Így a világbajnoki pontállásban az els? két hely a Hondáé, és magabiztosan várják Argentínában a folytatást. Marquez lendülete meggy?z?, és úgy t?nik, jó hatással van honfitársára is, Pedrosa felszabadultabbnak t?nik, mint valaha.
‘Argentína legtöbbünknek új pálya, néhányan jártak itt tavaly, de nem hiszem, hogy az aszfalt ideális lett volna, nem hiszem, hogy eleget tudtak menni a pályán.” – mondja Marquez. „Várom az új pályát, és a rajongók miatt is jó lesz. Szeretnénk úgyanazzal a lendülettel folytatni, amivel az idei két versenyen kezdtünk.”
„Austin után várom Argentínát, hogy pályára lépjünk, ráérezzek a motorra és megtanuljam a pályát. Nem ismerem az új helyszínt. Igyekeztem felkészülni otthon, térképeket és videókat tanulmányoztam, hogy a lehet? legtöbbet kiderítsem még miel?tt odaérünk, de nehéz bármit is mondani addig, amíg nem ültem motoron.” – nyilatkozta Pedrosa.
Austinban 2012 óta el?ször hozott dobogós eredményt a Ducatinak Andrea Dovizioso, és máris itt az új kihívás, ami elé optimizmussal tekint az olasz.
‘Az austini eredménynek nagyon örültünk, én is és a csapat is. Nagyon kemény verseny volt, nagyon fárasztó, de a harmadik hely csodás kárpótlás volt.” – lelkendezett Dovi. „Amikor sikerül elérned azt, ami lehetetlennek t?nik, az nagyszer? érzés. Nagyon keményen dolgozunk, azon vagyunk, hogy a motorból a legjobbat hozzuk ki.”
„A következ? állomás az argentin Termas, ami majdnem minden versenyz?nek új helyszín. Fogalmam sincs, mire számítsak, de szeretek idegen pályákon versenyezni, így most is kíváncsi és nagyon motivált.”
Doviziosónak Argentínában Michele Pirro, a Ducati tesztpilótája lesz a csapattársa, mivel Cal Crutchlow a Texas-ban szerzett kézsérülése miatt kihagyja ezt a futamot.
Tavalyi rettenetes COTA szereplését követ?en Valentino Rossi különösen várta az idei austini futamot, hogy megmutassa, nagyon is formában van, és még mindig képes lépést tartani az „ifjakkal”, ahogy azt a katari, Marquezzel vívott izgalmas csatában megmutatta. Ez nem jött össze, a Doktornak úgy a verseny felénél ki kellett szállnia a dobogóért vívott csatából. Az ok a rongyosra kopott els? gumi volt, amiért körönként három másodperces árat fizetett, és végül a nyolcadik helyen futott be. A bajban osztozott még néhány versenyz?társával, de ez sajnos senkit nem vigasztal.
Ha az austini futam szürke zóna volt, akkor Argentína maga a Holdra szállás.
„Argentína nagy kérd?jel mindenkinek, mivel nem ismerjük a pályát.” – kezdi Rossi. „Nehéz el?re megmondani, mennyire fekszik a Yamahának, nagyon sok a változó. Az els? néhány kör után többet fogunk tudni. Elégedett vagyok az eddigi munkánkkal, Argentínában még inkább a jó eredményre fogunk fókuszálni.”
„Minél el?bb rá kell találnunk a megfelel? beállításokra, de ami még fontosabb, hogy hogy viselkednek a gumik ezen az aszfalton. Elemezzük az adatokat, és megteszünk mindent. Egy új pálya mindig izgalmas!”
Cal Crutchlow a tavalyi teszten a Tech3 Yamaha színeiben vett részt, így az általa gy?jtött adatok kiindulópontot jelentenek az M1 beállításaihoz.
Kiesés az els? körben Katarban, kiugrás a rajtnál Austinban – ez Jorge Lorenzo egyenlege az els? két futamon. A 2010-es és 2012-es MotoGP világbajnok a t?le szokatlan hibáknak köszönhet?en a két futamon mindössze hat pontot gy?jtött, a tizenhatodik helyen áll az összesítésben.
‘Nyilván nem ilyen szezonkezdésr?l álmodtam, de biztos vagyok benne, hogy tudunk fordítani a helyzeten. Nem könny? megemészteni az Austinban történteket, de igyekszem mindig a dolgok jó oldalát nézni, még a bajban is.”
‘Most csak az argentin futammal foglalkozom, és nagyon várom, hogy minél el?bb pályára lépjek. A versenyzés segít a legjobban a felejtésben, szerintem nekünk ott kezd?dik a bajnokság. Szerintem az argentin rajongók sokkal jobban motiválnak majd, és végre futunk egy normális versenyt.”
‘A pálya új helyszín a bajnokságban, én is el?ször látom a Termas de Rio Hondót. Épp ezért péntekt?l gyorsan kell felfejl?dnünk. Igyekszem nyugodt maradni és összpontosítani, hogy a motorral minél hamarabb a lehet? legjobbak legyünk.”
Nicky Hayden azt reméli, az ismeretlen pálya kedvezni fog a számára.
„Tetszik” – mondja Hayden a rá váró új kihívásról. „Korábban mindig kedveltem az új pályákat. Minden évben ugyanazokon az aszfaltcsíkokon menni klassz, de mindig izgalmas a kihívás, amit egy új pálya jelent, hogy a lehet? leghamarabb fel tudj gyorsulni.”
Alvaro Bautista egyike azoknak, aki tavaly kipróbálhatták az argentin helyszínt, így jogos a kérdés, vajon a hétvégén ki tudja-e használni ezt az el?nyt.
‘A tavalyi tesztek során a Termas de Rio Hondón rögtön kiderült, hogy van néhány nagyon technikás rész a pályán. Tetszett, mert van benne számos gyors kanyar, ami passzol a motorozási stílusomhoz. De azt is el kell mondanom, hogy tavaly valójában csak egy napot tudtunk tesztelni, mert a második napon esett, így akkor nem tudtunk a beállításokkal foglalkozni. Arra is emlékszem, hogy nagyon poros volt a pálya, mivel csak akkor lett kész, de a versenyre már biztosan rendben lesz.”
Mivel Bautista az els? két versenyen elesett, bevallotta, hogy a hétvégén az els?dleges cél, hogy egyáltalán célba érjen.
„Ezen a GP-n a legfontosabb, hogy befejezzem a versenyt. Nem vállalhatok kockázatot. Mivel az els? két futamon nulla pontot gy?jtöttünk, igazán itt az ideje, hogy most szerezzek néhányat.”
Legutóbbi hozzászólások