EST. 2002

Jön a Cseh Nagydíj

Nagyon szeretjük a motorsportot. A sportot, úgy egyáltalában. Fontos számunkra,
remek illúziókkal látja el testünket és lelkünket. Fogyasztjuk, és néha a szent
borzadály futkos t?le a hátunkon, néha fizikai fájdalomként mar belénk egy-egy
momentuma. Van azonban valami fura a profi sportban, ami helyenként
különös szenvtelenséget ébreszt bennünk: természetes (valami démoni összejátszás
folytán azzá vált), hogy pénz, érdekek és egyéb csúnya dolgok hálója szövi át
meg át h?n szeretett sportjainkat. Bunda, dopping, kémbotrány, adócsalás, koncra váró
tömegmédia és társaik. Szerencse, hogy arra a huszonvalahány körre kikapcsolhatunk
mindent
, ami ‘másodlagos’, mindent, ami ‘körítés’, és nincs más, csak a verseny.
Az esszencia. Ahol még a technika is csupán egy-egy agresszív féktávon, egyenesben
elnyúló motoron, ágaskodó els? keréken, befáradó gumin vétetik észre: kit
érdekelnek fejlesztési stratégiák, háttérben megmozgatott dollármilliók. Nincs
más, csak a verseny.

Most jönnek megint azok a bizonyos ‘huszonvalahány’ körök. A nyári szünet véget
ér hivatalosan is, háttérbe szorulnak Valentino Rossi adóügyei, fantomcégei. A
kirobbant skandalum ragyogóan alkalmas volt arra, hogy mindenr?l beszéljen a
szak- és nemszak-sajtó augusztusban, csak a Michelin és a Yamaha alkotta m?szaki
csomagról ne. El?bbi nem egy jókora pofont kapott a szezon során, legutóbb éppen
a Laguna Seca-i nagydíjon, ahol kis túlzással úgy olvadtak el a francia abroncsok,
mint hóember a t?z? napon. Az eredmény: zavarba ejt?en magas körid?k az összes
michelinesnek a futam végére. Ami pedig kimondottan a Yamaha problémája: a
motorer?. Az M1-es egészen eddig a leggyengébb motor volt a rajtrácson, hiába
ígérgették a változást rengetegszer a vezet?k, ezzel önnön hitelüket is kockára
téve. Brnóban talán már történik valami ezen a fronton, ha máskor nem, hát a
verseny utáni tesztelésen. Ami pedig Rossit illeti, a rá kirótt megabírság
mellett, a fent említett okok miatt, a bajnokságban egy 44 pontra rúgó
megahátrányt kéne ledolgoznia Casey Stonerrel szemben.

Az ausztrál ifjonc eközben köszöni szépen, nagyon jól van. A Ducatinak szintén
nincsenek nehézségei, a feladat számukra ‘mindössze’ annyi, hogy egyszer?en ott
folytassák, ahol Kaliforniában abbahagyták. Nincs mese, a Ducati hengerel idén, a
800-as új világ meghozta a rég várt áttörést a vörösöknek. A japánok, élen a
Toselandet és Melandrit veszt? Hondával, csak távolról lesik a 2007-es szezont,
közben persze készülnek a 2008-asra, de hát arra ki nem.

A Kawasaki mindenképpen, Hopkins leigazolásával – erre válaszként a Suzuki
várhatóan ma hivatalossá teszi Loris Capirossi 1+1 évre való szerz?dtetését.
Capirex a másik ‘jómadár’, akinek meggy?lt a baja az olasz adóhatósággal: neki
már van egy évek óta folyó nyitott meccse a szervekkel, most pedig kapott a
nyakába egy újabb szerelmes levelet, meg néhány különleges ügynököt. ? maga
könnyedén intézi el a dolgot, mondván: ‘monacói vagyok, évek óta itt élek, a fiam
is ide született.’ Egyébként boxbéli társa, Stoner is a hercegség lakója.

Melandri tapaszosként versenyez Csehországban, miután csúnya amerikai esése után
vélelmezett húzódásáról kiderült, hogy az bizony törés. Elias is megkísérli a
visszatérését, számára a pénteki szabadedzések mondják ki a dönt? szót. Misanóban
CBR 600 RR-eken tesztelte a vert sereg, hogy képesek-e egyáltalán
megmaradni a nyeregben. Képesek. Úgyhogy irány Brno…

…ahol végre verseny van. Végre, mondjuk ezt nagy lélekkel mi, magyarok is, mert
zászlajaink serege fog lengeni a tribünökön. A 250-ben Barbera és Tóth futnak, a
bajnokság persze nem az ? szereplésükön d?l el – a negyedliteres osztályban
Jorge Lorenzo az úr, de a húszpontos hátránnyal ?t követ? De Angelis és a még
b?ven l?távolban lév? Dovizioso még keseríthetik a spanyol dolgát. Mégis a 125
az igazi magyar kategória, ahol Talmácsi két pontos el?nnyel vezeti a vb
összetettjét
a rivális csapattárs, Faubel el?tt. Brno természetesen Peseknek
hazai pálya, és amennyire nekünk, legalább olyan mértékben a KTM-fanoknak is.
Nincs más hátra, mint – aki teheti – indulás Brnóba és riariahungária, avagy

Hajrá Magyarok!!!!

ugrás fel