Vasárnap, május 20-án a gyorsasági vb programfüzetében a Francia Nagydíj szerepel. Vastaggal, pirossal: mert innentől komolyra fordulnak a dolgok. Nem mintha eddig puszta viccelődésből kergették volna egymást a résztvevők, de a sanghaji vagy az isztambuli pályákon szinte steril körülmények között futottak a srácok, szinte nézők nélkül, addig Le Mans egészen mást ígér: az év elején, e tekintetben kivételnek számító Jerezben tapasztalt forró hangulatot biztosan, a "művi tökéletességet" pedig biztosan nem.
A MotoGp-ben folytatódik Casey Stoner és Valentino Rossi, avagy a Ducati és a Yamaha küzdelme, de csak ami a tabellát illeti: botorság lenne megfeledkezni a kapaszkodásért mindent elkövető Hondákról és az új blokkját – állítólag – debütáltató Suzukiról. A lelátók nagy része szorít majd a Kawáért, De Puniet miatt – Jacque-ot sérülése okán Fonsi Nieto helyettesíti majd.
A 250-ben a jelszó: vadászat a vörös Apriliára. Mindenki Jorge Lorenzót akarja elkapni, mert amennyiben ez nem sikerül, és a spanyol címvédő nagyon ellép üldözőitől, úgy Doviziosónak, De Angelisnek, Bautistának és a többi tehetségnek csak a helyezéseken való osztozkodás marad.
A 125-ben a cseh Pesek vezet, két ponttal megelőzve a mi Gabeszünket. Az 1985-ös évjáratú, prágai születésű, szikár termetű derbis megszerezte első győzelmét, és a tabella élére állt. "Valaki azt mondta nekem, ha egyet nyerek, utána megnyerem az összeset. Tehát: Le Mans-ban én győzök" – mondta Pesek egy interjúban. Azért ehhez a többieknek is lesz egy-két szava: azt mindenesetre szép látni, hogy a méltán nagyhírű olasz és spanyol iskola mellett a "visegrádiak" is mutatkoznak, mit mutatkoznak, pontszámok tekintetében uralják a nyolcadliteres kategóriát.
Hajrá magyarok!!!
Legutóbbi hozzászólások