Ha már a Formula-1-et említettük, nem lehet szó nélkül elmenni a hétvégi indianapolisi történések mellett. A Dorna minden bizonnyal elgondolkodik a gumikérdésen – azokon a fekete, kerek dolgokon, amiknek köszönhet?en akár egy másodpercet is csökkennek a körid?k egy év alatt, és amiknek végs? soron egy pilóta sikere vagy sikertelensége múlik. Biztosan sokakban él még a barcelonai Katalán GP, amelyen Capirossi és Checa a 2004-es Ducatival futó D’Antin-es Rolfóval harcoltak, és a debütáns David Checa is megel?zte volna ?ket, ha nem megy tönkre a váltója.
A MotoGP motorsport: motorok és pilótáik versenye, nem pedig gumigyártók vircsaftjának a helyszíne. Ha ezt a tételt képes minden érdekelt szem el?tt tartani, akkor nem lesz semmilyen, indianapolisihoz hasonló botrány.
Várhatóan beújít a Honda Assenre, hiszen el?rehaladott állapotban van egy új 211-változat. Semmi forradalmira ne számítsunk – egyszer?en egy minden területen, minden részletében „lecsiszolt”, kijavított motor áll majd a pilóták rendelkezésére. Rájuk is fér a minél finomabb és üt?képesebb RCV, mert a távolság nem csekély Rossi (145 p) és az aranyszárnyasok képvisel?i közt. Második Melandri (87 p), harmadik Biaggi (77 p) – aki az els?k között kaphatja meg az új motort ezen a hétvégén, negyedik Gibernau (73 p). Ha pedig az új RC211V, amely egyenest Japánból érkezne, mégsem látjuk – nos, akkor elképzelhet?, hogy ugyanaz lesz a leosztás, mint eddig: hét Honda, amelyek monopolizálják a top 10-et, anélkül, hogy nyernének.
Várható valamiféle reakció a Bridgestone részér?l is, amely a pocsékul sikeredett barcelonai verseny után szeretné visszanyerni a pilóták és a csapatok bizalmát. Capirossi híresen jól megy a TT-n, a Ducatiról pedig mindenki tudja, hogy milyen er?s. Ambíciói persze a Kawasakinak és a Suzukinak is vannak – el?bbinek ott van Nakano, aki képes a jó eredményre, utóbbinak mintha nem a gumik jelentenék a legnagyobb gondot.
Legutóbbi hozzászólások