EST. 2002

Jön a Japán GP: MotoGP

‘Az oroszlánbarlangba készülünk.’ Így definiálta Valentino
Rossi (listavezet? 209 ponttal) a soron következ? utazást Japánba, Motegibe.
Igaza is van: a környék (a létesítmény, a pálya, a világszinten egyedülállóan
gazdag autó- és motormúzeum) tulajdonosa a Honda. Vagyis a f? rivális, az a
gyár, amely mindent megtett, hogy jó formába kerüljön a ‘hazai’ futamra,
és amely hét pilótát küld csatába a gy?zelemért. A hat rezidens mellett ugyanis
Tohru Ukawa szabadkártyásként indulhat HRC-színekben
, full gyári RCV-vel.

A japán veterán tavaly már bejelentette visszavonulását, ehhez képest 2004-ben
megnyerte a suzukai 8 órás endurance-t
, most pedig a királykategóriában
látjuk. Volt ? egyébként csapattársa is Rossinak (megverni csak egyszer, Dél-Afrikában
tudta).

De Tohru csak egyhetede lesz az antirossista különítménynek. A Honda-had közül
Sete Gibernau (180 pont) és Max Biaggi (158) pályázhatnak még eséllyel a világbajnoki
címre. Ráadásul éghet is bennük a visszavágni akarás tüze, miután Portugáliában
úgy elolvadtak, mint jégkocka a napon
. A katalán a ‘régi’ (évad
eleji) 211-gyel ment Estorilban, mert nem találta megbízhatónak az újat: negyedik
lett. Biagginak kevés sansza maradt bármire is, mikor az els? körben eltrafálta
Capirossi Ducatiját.

Barros és Hayden a HRC-kápók színe el?tt fog versenyezni, számukra van
egy k?keményen egzisztenciális vetülete a Japán GP-nek. És ott van Makoto Tamada
(Camel), aki pole-t szerzett majd dobogóra állt két hete. A ‘hetedik’
Colin Edwards, aki ugyan m?szakilag nem kap olyan segítséget, mint movistaros
csapattársa, mégis 111 szerzett pontjával a negyedik legjobb a tabellán.

Azért Japán többet jelent a Hondánál. A Yamaha számára például nagy poén
lenne, ha saját országában, de furcsa módon mégis a f? ellenlábas (mit szépítsük:
a háborús ellenfél) tanyáján tudna gy?zni.
A cél eléréséhez már nemcsak
a címvéd? Rossifumi legendás képességei állnak rendelkezésre, hanem egy alaposan
(motor, kipufogó, elektronika) felújított M1 is.

A japán verseny el?tt tehát ugyanaz a helyzet, mint az idei szezonban általában
a nagydíjak el?tt: Rossi a Honda ellen, a Honda Rossi ellen.

A Yamahánál Carlos Checa 93 pontot szerzett idén, ám egy második helyet kivéve
sosem tudott f?szerepl?je lenni futamnak. Marco Melandriban (64, két dobogó)
is sokkal több volt ennél, de a balesetei sokba kerültek
.

De Japán jelent Suzukit és Kawasakit is. El?z? formáció zászlaja alatt Roberts
és Hopkins f?leg az id?mér? edzéseken villognak
.
Bridgestone-abroncsaik f?leg alacsony h?mérsékleten versenyképesek (és ez persze
Tamadára és a Kawa kett?sére is vonatkozik).

A Ducati az idei év misztikuma. Borzasztó kezdés után (ami többek közt Bayliss
helyébe került) jött a Twin Pulse blokk, ami valamelyest javított a helyzeten.
A szerencse látványosan egyszer sem állt a vörösök oldalán, de hogy a
Desmóban van valami, azt bizonyította Capirossi estorili felzárkózása az els?
kör ütközését követ?en (amihez persze ? is kellett, mármint a feltámadáshoz).

Motegiben sok piaci infóval is gazdagodhatunk, tekintve hogy a japánok szeretnek
odahaza túllenni a formális ügyeken pilótákkal, szponzorokkal
és csapatokkal.

ugrás fel