Hétvégén Motegi. A Ducati és a Yamaha minden eddiginél jobban felpaprikázva és minden eddiginél alacsonyabb oddszokkal érkeznek a Honda szentélyébe. Az aranyszárnyasokat meg éppen a Katarban elvesztett pontok és lépéshátrány motiválja. A 250-ben szemünk a pályán, de azért figyelgessünk a paddock felé is: eld?l, ki szállítja majd a nem is olyan távoli jöv?ben a Moto2 kategória blokkjait.
Vadászat a gy?ztesekre és vadászat a balhéra… két héttel a katari tragikomédia után a Honda oroszlánbarlangjában folytatódik a világbajnokság. Ugye emlékszünk még a nyitányra? A 125-ösök futottak négy kört, a 250-esek rajtja csúszott, hogy aztán tizenhárom fordulóra redukált versenyt vívhassanak. A MotoGP-t pedig másnapra, hétf?re halasztották a feler?s?d? es?zés miatt. Egy egész szériányi ‘cinkes’ döntés, amelyek közül mindegyiket Carmelo Ezpeletának kellett meghoznia. Nem lehetett egyszer?, de végül sikerült, és létrejött 2009-ben is Az Éjszakai Verseny, sejkek és emírek nagy örömére, akik dollármilliókat öltek országuk és önnön nagyságuk népszer?sítésébe, tévécsatornák és marketingesek nagy örömére, akik f?m?sorid?ben adhatták a nyitányt… várjunk csak, és vajon a néz?k örültek annak, amit láttak?
Szóval egy gy?ztesünk már van, az ügyvezet? úr. De persze végül valami sportesemény-féleség azért csak átjött a messzi sivatagból. És természetesen van három gy?ztesünk: Stoner, Barbera és Iannone. A jelenlegi listavezet?knek azonban most megint meg kell mérk?zniük b?sz üldöz?ikkel. Mindenki kell?en felszívta magát, afel?l ne legyen kétségünk. És ez már nem éjjeli nagydíj lesz.
Stoner és a Ducatija lehengerl? volt a Losailon. A karbon váz csak még jobbá tette a Desmót, ám a Casey srácnak talán nem is lett volna szüksége rá. Egész egyszer?en gy?ztes páros. És a Ducatinak, ne feledjük, hatalmas elégtétel volna a HRC pályájáról elhozni a gy?zelemért járó huszonöt pontot. Tessék, a motiváció. De nemcsak promóciós okokból lenne elégtétel, hanem ‘m?szakilag’ is: hiszen Motegiben a vörösök általában nem a szezon legjobb formáját hozzák…
Pluszmotivációért persze Rossiéknak sem kell a szomszédba menni. A Dokinak konkrétan az ausztrál játszópajtás szükését kéne csírájában elfojtani (a futamban és az összetettben egyaránt), amellett a Yamaha-vezérkar is fizetne egy kör szakét a szerel?knek, ha sikerülne az ?si rivális otthonában odapakolni. A gy?zelemre bejelentkezni látszik Lorenzo is, aki remek ritmusban motorozik a másik M1-gyel, de Edwards papa is formában van. Egyes pletykaszint? hírek szerint egyébként Por Fuerát éppen a HRC csábítgatja, Pedrosa helyére 2010-t?l, Tornádó bácsinak pedig jó képet kell kialakítania magáról, hisz egyéves szerz?dése van jelenleg (mondjuk imázsépítési gondjai sosem voltak).
No de hát ha Motegi, akkor Honda, és ha Honda, akkor… Pedrosa? Dovizioso? Privátok? A kisnövés? spanyol sportoló mindent meg fog tenni, hogy visszaszerezze a karmesteri pálcát a narancsszín? boxban, még akkor is, ha útja rögös és kockázatos lesz. Jelenleg a kép határozottan az, hogy Hondáéknál Dovi az alfahím, Dani mögött pedig egyre több a nap, hét, hónap, voltak ugyan sikerek, de az összbenyomás felemás. Voltak jó id?szakok, de elhúzódó hullámvölgyek, sérülések is. Na ezt az egyre széleskör?bb vélekedést kellene eloszlatnia a spanyolnak. Rajta lesz.
A Suzuki megint afféle fekete ló a hétvége el?tt – Capirex biztosan nagyon odateszi magát, hiszen ? is tudja, hogy katari nullázásáért nagy kár. Melandrinak nincsenek gondjai a csapaton belüli hierarchiával, hiszen egyedül van, de két emberre való becsvágy és bizonyítani akarás gy?lt össze benne – és meg kell hagyni, nem jár rossz úton a Hayate. És egy ilyen furi ringen, mint a tagolt, szép magyar kifejezéssel élve ‘sztopendgós’ Motegi, ahol nem elhanyagolható a szintkülönbség, ráadásul Japánban a tavasz még igencsak az elején jár – ki fog jönni a versenyz?k közti er?nléti különbség.
A 250-ben Hector Barberának sok-sok emberre kell figyelnie. Ott van mindjárt Marco Simoncelli, aki kényszerpihen?jét feladva ismét motorozni készül pályafutása 100. nagydíján, de nyilván messze nem száz százalékos állapotban. Alvaro Bautista a sivatagban kissé elbóbiskolt a rajt utáni szakaszban, ez néha megesik vele, lehet, hogy most majd jobban figyel. Hiroshi Aoyama otthon lép pályára, minden tekintetben. Pasini, De Rosa és Cluzel megint ropogtatják majd a puskáikat – er?s a mez?ny. Roppant mód. Talmácsi Gáborunk optimista ember módjára érkezik Japánba, más versenyre számítunk mi is, mint az arábiai volt.
„?szintén szólva, nagyon örülök, hogy már a szezon ilyen korai szakaszában Japánba megyünk. Két héttel ezel?tt nem igazán volt lehet?ségünk versenyezni a lerövidített futamon, de most sokkal több munkát tudunk majd végrehajtani az Aprilián.” – mondta hangoló nyilatkozatában Talma. „Már Katarban sem mentünk rosszul és, hogy az els? tízben végezhettem a bemutatkozó versenyem, az mindenképpen boldoggá tesz. Ez el?ttünk álló hétvége egy újabb lehet?ség, hogy még jobban megértsük a motor viselkedését, és ha továbbra is így folytatjuk, akkor most is jó esély van, hogy eredményesen szerepeljünk. A csapat és én is mindent meg fogunk tenni ezért, és remélhet?leg sikerül pár pozíciót javítanom a két héttel ezel?tti helyezésemen.” A Hajrá Magyarok!!! csatakiáltás (a nemzeti jégkorongválogatott mellett) természetesen szól Tóth Imrének is, akit?l titkon várjuk a sikert.
A 125-ös fiúk reményeink szerint most igazán kibontakozhatnak, hiszen erre nem sok lehet?ségük volt az idénynyitón. Iannone végül jól járt, de a legstabilabb embernek Simon t?nik. Paprikás hangulatra számítunk, túl sok latolgatnivaló nélkül.
Kedves Olvasók, ne feledjétek a MotoGP Tippjátékot!
Legutóbbi hozzászólások