EST. 2002

Jön a Japán Nagydíj

Stoner a Honda otthonában lesz világbajnok? A Ducatinak ez akkora, de akkora dolog
lenne, ami örök id?kre bevésné magát a (sport)történelemkönyvekbe. A Borgo Panigale-i
pszeudomanufaktúra él? adásban nyomja le a japán kolosszusokat, ráadásul a
földkerekség legnagyobb motorgyártójához, a Hondához ezer szállal köt?d? pályán… persze ez
így, leírva szép, vörös álom de még nem történt meg… a b?vös szám 76, Casey Stoner ennyi ponttal
vezet az összetett-második Valentino Rossi el?tt. Ha el?tte végez a leintésnél,
akkor minden eld?lt: akkor 1974, Phil Read és az MV után megint olasz gyártó
pilótája a bajnok. Erre az eshet?ségre a Ducati közponjában óriáskivetít?kkel
készülnek, ahová seregnyi szurkolót várnak. A siker egyik letéteményese
a Bridgestone, a 2007-es gumiháború gy?ztese… ?k odahaza léphetnek be a
dicsfénybe. A tét egy tehát egy óriási adag presztízs, és ez oda-vissza igaz.

Rossi célja az, hogy minél hosszabban húzza az idei bajnokságban úgy, hogy Stoner
matematikailag még nem gy?zött. Más elképzelése nagyon nem lehet, és lássuk be,
még ha most hétvégén nagyot ütne is a kis ausztrálon, akkor sem lenne még meg az
a bizonyos veszett fejsze nyele. Itt jön képbe a másik célkit?zés, avagy a 2008-as
M1 fejlesztése, mert ugye jöv?re is rendeznek világsorozatot. A tét az életben
maradás a Dokinak, és ebben a felállásban Estoril remek versenyt hozott. Reméljük,
Motegiben sikerül tartani a színvonalat.

A Hondáktól (el)várható, hogy ott
legyenek az elején, Haydennek és Pedrosának az is feladata volna ezúttal, hogy egy
kicsit megvigasztalja a tokiói elöljárókat egy, lássuk be, csalódást okozó szezon
Japán Nagydíján.

Ha pedig a bridgestone-os gyári alakulatok, a Kawasaki és a
Suzuki is harcba szállnának a dobogóért, mint tették jópárszor idén… mellettük szól,
hogy a japán gumisok tesztcsapata teljes létszámban, keresztbe-hosszába megmérte a
pályát az elmúlt hetekben.

Ezúton kérünk elnézést, hogy a Japán GP beharangozójában semmilyen szaftos ügyr?l
nem tudunk beszámolni. Nincsenek most borzasztó sztorik, sem ?rületek, sem
szópárbajok. Átigazolási történések igen, de az más lapra tartozik. Itt most a gy?zelemért szállnak síkra a pilóták, s ennek megfelel?en
a pályára koncentrálnak. Ide kapcsolódó hír, hogy a D’Antin Ducati által lapátra tett német Alex Hofmann helyét mégsem Chaz Davies veszi át, hanem – nyilván a helyszínre való tekintettel – egy régi ismer?s, Shinichi Itoh integethet majd bele az optikába. Mi remek versenyt remélünk, el?rejelzést nem adunk. A
Ducati mennybe mehet, a másik oldal csattanós pofont kaphat, bravúr lenne, ha sikerülne hárítani ezt a meccslabdát is. Ahogy egy kommentez?
nagyon találóan a minap megjegyezte: minden lehetséges, meg annak az ellenkez?je is.

Jorge Lorenzo is rövidre zárhatja a vb-t a 250-es kategóriában. 257 pontjával
vezeti az összetettet egy portugáliai harmadik hely után, míg Andrea Dovizioso
206-tal követi. A meglehet?sen tagolt motegi pálya akár kedvezhet is az olasz
Hondájának, de Dovi lassan abba a helyzetbe kerül, hogy a gy?zelem sem lesz elég
számára a bajnoki sikerhez. Nincs mese, Lorenzo sorsa a saját kezében van, ha ?
ott tud lenni a dobogóközeli pozíciókban, akkor akár a feje tetejére is állhat az
ellen. Sajátos helyzetben van Alex De Angelis: neki is van még némi halovány
esélye, hiszen 197 pontot gy?jtött eddig. Számára a tét mégis sokkal inkább az,
hogy meggy?zze és ‘maga mellé állítsa’ a HRC vezérkarát, miután pályafutását
hondásként folytatja a MotoGP-ben. Ráadásul azért az sem teljesen mindegy, hogy az
ember ezüst- vagy bronzéremmel zár egy idényt…

…vagy negyedikként. Alvaro Bautista, az Estorilban gy?zedelmes csapattárs ugyanis
160-as kvótára ugrott múlt heti sikerével, és akár még meg is tréfálhatja a
meglehet?sen rossz szériát kifogó Alexet. A jobb eredményben bíznak a KTM-esek a
felemás portugál kaland után, de nagyon készül Barbera és Tóth Imi is az újabb
megmérettetésre. Japánban vélhet?en újabb információkkal leszünk gazdagabbak a
géposztály jöv?jével kapcsolatban.

Elérkeztünk a minket leginkább lázban tartó kategóriához, a 125-höz. Amelyben a
csata már nemcsak Talmácsi Gábor (209 pont) és Hector Faubel (204) között zajlik,
hanem bizony az Aprilia RS és RSA, a régi és az új technika között is. A fiúk szinte tiszta lappal indulnak,
a magyar el?ny öt pont, ami persze lehet nagyon sok is, de a mostani helyzetben
ez semmi. Majdhogynem egál. A vb-t azért Talma vezeti, ami önmagában csodálatos dolog
a bajnoki véghajrába kanyarodva. Az Aspar csapaton belüli derbi tehát újabb
fejezetéhez ér… ezúttal ne az ellenfélé legyen az utolsó szó!

Tomoyoshi Koyama hazai pályán védheti harmadik helyét a KTM-mel, így népszer?sítve
az osztrák márkát a Felkel? Nap országában. Az üzlet az üzlet. És várhatóan, mint
mindig, most is parádéznak majd az olaszok (csak még azt nem tudjuk, pozitív vagy
negatív el?jel? lesz-e a parádé), akik a tabellán már ugyan nem sok vizet zavarnak,
de mindenki el?tt nyilvánvaló, hogy remek kvalitású pilótákról van szó: Simone
Corsi és Mattia Pasini. A csehek embere, Lukas Pesek az elmúlt két versenyen
mindösszesen három pontot szerzett, neki éget? szüksége lenne még eredményekre,
ha pályafutását tényleg a 250-ben szeretné folytatni. Kel? nappal mi is kelünk, hajrá magyarok!!!

ugrás fel