EST. 2002

Jön a Japán Nagydíj

Egy elszigetelt világ a Japán Nagydíj helyszíne, a Honda tulajdonában álló Motegi Twin Ring. Egy önálló város önálló élettel és törvényekkel, egy dombos-hegyes vidék kell?s közepén. Egy pálya, ahol kellenek a lóer?k, talán jobban, mint bárhol máshol.

Elmélázik az ember, milyen jó is volna egyszer egy Japán Nagydíjon résztvenni nem tudósítóként, nem valamelyik csapat sajtósaként, csak mint bámész turista. Alighanem minden igényt kielégít a létesítmény és a fakultatív programok, a Honda-múzeum, a Twin Peaks névre keresztelt szálloda az összes beépített szolgáltatásával, kezdve az olasz f?szakáccsal, vagy mondjuk a kápolna, ahol vegasi módra egybekelhetünk választottunkkal két szabadedzés között. De az ember ritkán megy Motegibe mint üdülni vágyó utazó, és ha ilyen min?ségében is látogatná meg a távoli szigetországot, szinte biztosan elragadná a sportszenvedély, amint felb?gnek a motorok.

Nekünk jó versenyek kellenek, és talán Motegi jó versenyeket hoz. Reméljük. Kéne. Mert ugye még szinte alig dolgoztuk fel az imolai SBK-hétvégét, ahol kis túlzással két futamon több akció volt, mint az eddigi dzsípi-szezonban együttvéve, téli tesztelésestül. Szóval többet várnánk, a királykategóriától f?leg. Például egy remekbeszabott Lorenzo-Pedrosa viszályt, de ez csak egy ötlet.

MotoGP

A két spanyol meccsel egymással az idei vb-címért, és egyértelm?en a yamahás áll jobban, noha Pedro hozni tudott ellenfelén az utolsó nagydíjakon. 284 pontja van az exnyalókásnak, 228 a madárcsontú hondás sprinternek. A különbség bizony nagy, de egyrészt osztanak még b?séggel pontot idén, másrészt komoly kis sorozatterhelésnek néznek elébe a versenyz?k. Japán után két keleti állomáson, Malajziában majd Ausztráliában folytatódik a sorozat, és ki tudja, hogyan állják majd a sarat a sportolók, dacolva id?eltolódással, éghajlati körülményekkel, egyéb extremitásokkal. És bizony elég akár egyetlen hiba Lorenzo oldalán, hogy Pedrosa l?távolba kerüljön.

Motegi olyan helyszín, ami a Hondának elvileg fekszik: tagolt, ‘stop&go’ pálya durva fékezésekkel és kigyorsításokkal. A Yamaha Japán és Malajzia között egy új blokkot dobhat be, amiben több a kraft – ezt f?leg Lorenzo szorgalmazta. Persze Rossi is. De ? már jobb híján levezet a hangvillásoknál, a címvédésre korábban elszállt minden esélye, különösebb kockázatok bevállalása nélkül igyekszik lehozni a lehet? legjobb eredményt. Az állandó fékezgetések vélhet?en nem sokat segítenek majd Valentino vállának rehabilitációjában, meglátjuk, hogyan bírja a gy?r?dést a Dottore.

Aztán ne feledkezzünk meg Stonerr?l, aki hosszú id? után gy?zni tudott a Ducatival. ? a jövend? kenyéradó HRC pályáján nyilván bele fog adni apait-anyait, hogy mutassa, nem volt rossz ötlet leszerz?dtetni. Spies és Dovi is ott lehetnek, az egyéni motivációk persze eltér?ek: el?bbi a pályát tanulja, utóbbi a jöv?jét szeretné biztosítani. Haydenr?l és a többiekr?l nem is szólunk: remek versenyz?k, komoly er?k koncentrálódnak ebben a mai MotoGP-ben, ha mégoly kevesen vannak is. A fentebb említett tételmondatot visszaidézve: reméljük, élvezhet?vé teszik a hétvégénket.

Moto2

Továbbra is Toni Eliasra vadászik mindenki, akinek 224 pontja van, a riválisok közül pediglen Julian Simon áll a legjobban a maga 148 egységével. A számok magukért beszélnek… vélhet?en Elias kezéb?l már senki nem csavarja ki a bajnoki trófeát, a további helyezésekért azonban öldökl? csatát vívnak a résztvev?k.

Andrea Iannone, akit egy esetleges Rossi-Uccio fémjelezte Moto2-csapat leend? pilótájaként vizionált a nemzetközi karvalysajtó, szóval a hórihorgas olasz például 144 ponttal lemaradva harmadik. Talmácsink az aragóniai dobogótól feltüzelve várja a japán hétvégét, és a tabellán el?tte álló Lüthit illetve Corsit próbálja valahogy leszedni – reméljük, átüt? sikert arat.

125

És igen, még mindig a nyolcadlitereseké a legkiélezettebb géposztály, nincs új a nap alatt. Terol 208, Espargaro 202, Marquez pedig 197 pontról várja a folytatást, spanyol házibajnokság tehát, de ha ett?l a néz?ponttól elvonatkoztatunk, rá kell jönnünk, hogy a m?sor remek. Késhegyre men? csata, mindenki az életéért motorozik majd – csak bírjunk felkelni olyan korán.

ugrás fel