EST. 2002

Jön a Katalán Nagydíj

Vasárnap, június 14-én Barcelonában versenyeznek a világbajnoki résztvev?k, mindhárom kategóriában olyan futamon, ami sok mindenr?l dönt majd. A MotoGP legutóbb Olaszországban szokatlanul izgalmas viadalt hozott, és erre minden esély megvan a Montmelón is: bizony ránkfér egy újabb szoros meccs. A kerettörténet egyszer?: Stoner mugellói gy?zelme után vezet 90 szerzett ponttal, továbbra is messze ? az egyetlen ducatis sportoló, aki képes kihozni a Desmosedicib?l, ami benne van. Az ausztrál egymaga több pontot gy?jtött, mint négy márkatársa együttvéve, ezenkívül képes volt faképnél hagyni a Yamaha ‘csodacsapatát’, a Rossi-Lorenzo tandemet. A vb-tabellán a két kék fordított sorrendben szerepel, a spanyol 86, az olasz 81 egységgel várja a folytatást.


Adják az ívet

A katalán csata gy?ztese a papírforma szerint ebb?l a trióból kerül majd ki, mivel a futamgy?zelemre (illetve vb-címre) még esélyesként kezelt Dani Pedrosa ‘összetört’. A hondás biztosan ott lesz a pályán, az edzéseken legalábbis, aztán belátása szerint a futamon is – talán. Állapota: sérült. Gyakorlatilag szétszakította magát, törött combcsonttal, mesterségesen rögzített térddel, meghúzódott izmokkal. Szóval nem lesz bombaformában. De lesz még egy katalán, aki remél és aki szintén sérülten – lábadozva – versenyez. Sete Gibernau, aki ugyan az összetett más régióiban mozog a privát Ducatival, de hát nagy az ? szíve…


Pár hónapon belül a második súlyos sérülés…

Nagy az érdekl?dés a Suzuki új blokkja iránt, amely ezen a hétvégén debütál. A néhány plusz lóer? bizonyosan jól jön a hosszú egyenesben, ahol kell a kraft. Persze ez nem a Mugello, de ez a faktor itt is meghatározó. Loris Capirossi lesz az els? tesztalany, aztán majd közösen dönt a csapat, hogy élesben is bevetik-e az új er?forrást.

Amúgy meg: harc a helyezésekért. A piacon is, természetesen. Hagyományosan ilyenkor kezd el mozgolódni a ‘háttér’, és szép lassan elkezdenek majd csöpögni a pletykák. A folyamat már megindult, ám a nagy man?verek és ?rületek még hiányoznak, ami persze egyáltalán nem baj. Megtudhattuk például, hogy a Yamaha nem kívánja emelni motorainak létszámát a mostani négyr?l, s a Suzuki sem óhajt privát együttest ellátni technikával. A Honda viszont, ha kell, kész bedobni két újabb 212-est, szatelitet, persze. A Ducati így is túlvállalta magát az öt pilótával, a Kawasaki meg, Melandri-varázslat ide vagy oda, állítólag még mostani jelenlétét is megsz?ntetheti 2010-t?l. Azt már tényként kezelhetjük, hogy a jöv? szezonban MotoGP-s lesz Simoncelli (ám állítólag nem ducatis, hanem yamahás vagy hondás), meg Bautista.


Gyönyör? lesz a ‘visszavágó’, f?leg ilyen sajtófelvezetés után: a spanyol lapok már kikiáltották Simoncellit a sportszer?tlenség királyának, az alaphangulat ezzel adott. Persze Sicnek nem szakad meg ett?l a szíve, csak magára fog figyelni és gy?zelemre készül idegenben. Bautista vezeti a negyedliter tabelláját 83 ponttal, Aoyama a második 76 egységet gy?jtve, aztán az 59-en álló bodorfej? talján.



A hangulat adott

Szóval Marco kontra Alvaro, a revans, azt mondják. De ebbe a partiba nagyon könnyen beleszólhatnak mások, mint tette Pasini két hete. Mind a Tóth csapaton, mind sztárjátékosán nagyot dobott a múltkori siker, kéne a folytatás. Barbera rendre jól megy ezen a pályán, rá is figyelni kell. És persze a magyarokra, akikt?l a világ megváltását most nem várhatjuk, de a folyamatos fejl?dést önmagukhoz képest igen. Mutassátok meg, skacok!

A 125-ben szintén forró a talaj, Bradley Smith lépett el? favoritnak az Olasz Nagydíjon, de egyáltalán nem mehet biztosra – f?leg úgy, hogy az asparos csapattárs Simon csak 3 és fél ponttal van lemaradva mögötte. Gyakorlatilag zérus a különbség, és egy szempillantás alatt zárkózhatnak a többiek. Jelentkez? aztán van b?ven.

Kedves Olvasók, ne feledjétek, hogy a küzdelem a MotoGP Tippjátékban is tart! A dobogós helyezékre fogadni ezúttal is az id?mér? edzés kezdetéig, szombaton 13:00-ig lehet.

ugrás fel