EST. 2002

Jön a Katari Nagydíj

250

Magabiztos Aprilia, még nem egészen tökéletes Honda és KTM: a konstrukt?rökre vetítve ennyit sz?rhettünk le a télen. A helyzet ennél persze árnyaltabb, annál is inkább, hiszen a 250-ben olyan társaság ver?dött össze idénre, amely alapján talán megel?legezhetjük a legkiélezettebb jelz?t a negyedliteres bajnoki kategóriának. F?szerepben Jorge Lorenzo, a 2006-os végs? gy?ztes, aki viszont nincs teljesen rendben – tesztformája legalábbis nem volt tökéletes. Legnagyobb kihívója, és ugye, milyen csodálatos, hogy ez így van: az eddig minden várakozáson felül teljesít? Hector Barbera, pályacsúcsok jegyz?je az el?szezonban a Tóth csapat gyári Apriliájával.

Vamos, Hector!

Aztán ott van Alex De Angelis, aki tavaly végre megkóstolhatta a gy?zelem ízét – és van alatta egy javarészt általa fejlesztett motor. 2006 ezüstérmese, Andrea Dovizioso egy új Hondával vág neki az esztend?nek. És a bemutatkozók: Mika Kallio, Alvaro Bautista, Thomas Lüthi – a 125 krémje az elmúlt évadokban. A más-más márka zászlaját viv? Aoyama fivérek és az élre oly’ régóta visszatérni szándékozó Simoncelli. Végül, de nem utolsósorban Roberto Locatelli, akinek tavalyról sok szép pillanatot köszönhetünk: idén Gilerával próbálkozhat futamot nyerni és minél jobban helytállni a világbajnokságban. Az osztály magyar képvisel?je, Tóth Imre debütáns a 250-ben – a félgyári Aprilia LE-t több helyszínen tesztelte a télen és csinált jó dolgokat. A tapasztalat- mellett drukkolunk, hogy a pontszerzés is összejöjjön. Katarban bravúr lenne az els? tizenötbe férk?zni.

2006-os gy?ztesek


MotoGp
1. Valentino ROSSI
2. Nicky HAYDEN
3. Loris CAPIROSSI

250cc
1.Jorge LORENZO
2. Andrea DOVIZIOSO
3. Roberto LOCATELLI

125cc
1. Alvaro BAUTISTA
2. Mika KALLIO
3. Sergio GADEA

Óriási bajnokság lesz a negyedlitereseké! A dobogóért legalább tizen harcolhatnak, bárki odaérhet, bárki okozhat meglepetést, bárki boríthatja a papírformát. Nincs is papírforma. Idén nem érdemes ‘átaludni’ egyetlen 250-es futamot sem a 125-ösök és a MotoGP között, sem a családi ebédet vagy kötelez? szociális életet akkorra id?zíteni. Motiváció van: év végén a legjobbak szinte borítékolhatóan fölszerz?dnek a királykategóriába. És, ha még kellenek érvek a 250 mellet: itt egygumis rendszer van (mindenki Dunloppal megy), nincsen annyi elektronikus ördöngösség és a pilóták nyíltan kimondják, amit a másikról gondolnak. Gyönyör? lesz, zamatos.

125

A tesztek világosan beszélnek: az idei bajnokság az Apriliák belharcát fogja hozni. Talmácsi Gábor RS-e villámként száguldott az IRTÁ-n alig egy hete, épp Katarban – ennek folyományaként, most el?ször Gabesz pályafutása és a magyar motorsport történetében ?t tartja favoritnak a nemzetközi média és a fogadóiroda is. Édes teher, de teher – Talma valószín?leg van már olyan dörzsölt, hogy tudja kezelni ezt az új, de korántsem váratlan helyzetet. Lukas Pesek és Mattia Pasini, Sergio Gadea és Hector Faubel – motorversenyz?nk életét ?k keseríthetik leginkább.

Esélyes

Az el?szezon alapján amolyan követ?szerep várható a Hondáktól és a KTM-ekt?l: el?bbiek nem valószín?, hogy varázsolni fognak a hosszú katari célegyenesben, míg a narancssárgák a ‘jöv? csapatával’ mennek neki az évadnak: Koyamát a vb-karrierjét befejez? Malagutitól hozták el (mint annak idején Talmácsit), és bár hatalmas potenciál van a japánban, még nem illeszkedett be rendesen a csapatba. Krummenacher és Bonsay révén két zöldfül? ül az osztrák motorra.

Mi dönthet Katarban? Hideg fej a forró sivatagban, er?s motor (ezzel fórban az Aprilia) és tökéletes beállítások. Hajrá magyarok!!!

Tévé

m1, szombat

9:55-t?l: 125kcm Katari Nagydíj, él?

Hajnal 1:05-t?l: MotoGP Katari Nagydíj (felvételr?l)

Eurosport, szombat

9.45-t?l 125 Katari Nagydíj
11.00-t?l 250 Katari Nagydíj
12.15-t?l MotoGP Katari Nagydíj

ugrás fel