EST. 2002

Jön a Katari Nagydíj

Kiélezettnek ígérkezik az els? meccs, noha a hondás versenyz?k egészen más dimenzióban motoroztak a sepangi és a dohai teszteléseken, mint a mez?ny többi tagja.

Ahogy ilyenkor illik, nyissunk az aktuális címvéd?, Jorge Lorenzo szavaival: ‘Végre kezd?dik a versenyidény, nagyon vártuk már mindannyian, én pedig különösen büszke vagyok, hogy az 1-es rajtszámmal a motoromon indulhatok neki. Az M1 nagyon sokat fejl?dött az els? téli teszt óta, de tudjuk, hogy hosszú út áll még el?ttünk. Tavaly óriási dolog volt, hogy meg tudtuk nyerni a bajnokságot, de most nulláról kell kezdenünk. Borzasztóan kemény lesz. Rengeteget edzettem a télen, hogy Katarba a legjobb formámban érkezhessek.

motorinfo

Közhelyek, de mint általában minden közhely, igazak. A hosszú út is, meg a ‘borzasztóan nehéz’ kitétel is. A hondás armada, Stonerrel és Pedrosával a f?helyeken, Simoncellivel és Doviziosóval a második hullámban, kegyetlen egy gárda.

motorinfo

A fogadóirodák kiválóan számszer?sítették, mi a helyzet jelenleg: Stoner 2011-es világbajnoki címére az arcpirítóan alacsonynak számító 2,5-ös (vagy akörüli) szorzót ajánlják a bukik. Lorenzo címvédésére már
négyszeres pénz jár, Pedrosa sikere 4,5-öt ér. Rossi 7-es kvótán a végs? siker tekintetében, Spies neve mellett 11-szeres, Doviziosóé és Simoncellié mellett 33-szoros odds szerepel.

Nagyjából helyes a dörgés. Hondás szuperfavoritok, Lorenzo, a ketrecbe zárt oroszlán, egy bajban lév? Rossi-Ducati tandem.. és a többiek. De Puniet ‘hivatalosan’ ugyan ott van hét tizedre, de egyetlen jól elkapott
gyorskör van e szám mögött. Nehéz dolga lesz Bolognának, az már látszik.

motorinfo Mindenesetre ezt a versenyt látni kell és forró szívvel szurkolni vagy hideg fejjel elemezni. Mindegy. A lényeg, hogy tavasz van és végre itt a vébé. Aztán lehet, hogy a MotoGP versenye éppúgy unalomba fullad, mint az elmúlt esztend?kben oly’ sok, és pont a kisebb osztályok szolgáltatják az izgalmakat. Egy jó Moto2-csatára minden esélyünk megvan, tekintve, hogy a mez?ny kett? híján negyven pilótát számlál, és legalább tizenöten jelentkeztek be a dobogós helyekért.

Egyetlen, nem éppen tökéletes id?járás közepette lefutott jerezi tesztelés van az ‘egyenblokkos’ mez?ny mögött, ami nem sok – bármi megtörténhet. Csütörtökön egy extra nap áll a csapatok rendelkezésére, hogy próbálgassák magukat és a pályát, a kezdési napszakban is, azaz este. Cserébe a kis kategóriák a warm up edzésüket szombaton futják majd. Hogy mire melegítenek be, azt azért megkérdeznénk a Dornától, de inkább nem kérdezzük meg.

A 125 az utolsó táncra készül, az évad végén elt?nik és négyütem? Moto3-ként tér vissza. Jó versenyeket ett?l még láthatunk, a kategória nagyöregjei, Terol, Faubel és Cortese versengenek majd a kadett-korúakkal, akik közül leginkább Roberto Locatelli ifjait érdemes szemmel tartani.

ugrás fel