A Maláj Nagydíj el?tt egyedül a matematikában és az isteni
csodában bízhatnak az ellenfelek.
Dovizioso 61 pontos el?nnyel bír a nyolcad literesek osztályában, összességében
228-at gy?jtött össze. 167-et a második Barbera, 159-et pedig az a Lorenzo,
aki harmadik szezonbéli futamgy?zelmét is megszerezte Katarban – a lehet? legminimálisabb
el?nnyel nyerve. Roberto Locatellit a szép búcsúban bízva érkezik Sepangba.
A 125cc általában egy kicsit meg van l?ve Malajziában a pálya adottságai
miatt: a végtelenbe nyúló egyenes szakaszok f?leg a motorer?vel jócskán
bíróknak (Aprilia) vagy a hagyományosan kitartóknak (KTM) kedvez, az út szélessége
miatt pedig több "ideális ív" is létezik a legkisebbeknek.
Az élmez?nyben nem nagyon várhatók meglepetések, ennek ellenére bízunk benne,
hogy a mieink – a maguk módján – felborítják a papírformát. A Malaguti els?
ízben Malajziában veti be azt az új idomzatot, amelyet többek közt Moszkvában
vetettek szélalagutas teszt alá.
A 250-ben hasonló a helyzet: az éllovast ott Daniel Pedrosának hívják, akit
az utóbbi id?ben alacsony testsúlya miatt ér mind több támadás.Tény azonban,
hogy a tavaly begy?jtött 125-ös világbajnoki cím után Dani (254 pont) most
az újabb titulus megszerzésének küszöbén áll, és Sepangban át is lépheti
a küszöböt.
Egyedüli ellenfele Sebastian Porto lehet. Az argentínnak már nincs ideje
taktikázni, gy?zelmi kényszer alatt áll, miközben reménykednie kell vetélytársa
hibáiban is. Porto nem az a fajta, aki feladja: tehetséges, nagy figyelmet
érdeml? pilóta, akinek a 250-b?l mindenkinél jobban kijárna egy hely a MotoGP-ben.
Kár, hogy argentín útlevele egyenérték? a szponzorok totális érdektelenségével.
182 ponttal várja a folytatást Randy De Puniet, aki Japánban és Katarban mélypontra
jutott, kérdés, ki tud-e lábalni a maláj etap során. Toni Elias, aki viszont
könnyen feligazolhat a királykategóriába, 152 ponttal bír jelen pillanatban.
Aoyama (119), De Angelis (114), Nieto (105) és Rolfo (101) a csalódottak 2004-es
névsora, ?k a végs? pozíciókért harcolhatnak egymással, egy cseppet keser? szájízzel.
Manuel Poggiali, a címvéd? idén már nem valószín?, hogy nyeregbe ül,
miután fallabdázás (!) közben sérülést szenvedett. Helyén a 47 esztend?s Marcellino
Lucchi, a nagy visszatér?.
Malajziában dögmeleg éppúgy lehet, mint monszunszer? es?zés. Az id?járás alaposan
megkeverheti a paklit.
Szabadkártyások és helyettesítések
125 cc
62 Toshihisa Kuzuhara (JPN-Honda) Honda Kumamoto Racing
31 Max Sabbatani (ITA-Honda), Robbin Harms helyén
250cc
37 Marcellino Lucchi (ITA-Aprilia), Manuel Poggiali h.
42 Gregory Leblanc (FRA-Aprilia), Arnaud Vincent h.
52 David de Gea (SPA-Honda), Eric Bataille h.
MotoGP
24 Garry McCoy (AUS-Aprilia), Shane Byrne h.
41 Youichi Ui (JPN-Harris WCM), Chris Burns h.
71 Yukio Kagayama (JPN-Suzuki), Kenny Roberts h.
Legutóbbi hozzászólások