A Morininél fontosnak tartották, hogy még egy adag rosszaságot plántáljanak a méltán népszer? Corsaróba. Elnevezése, a Veloce utónév egyrészt elárulja, hogy gyors motorkerékpárról van szó, másrészt visszautalás a ’60-as években igen sikeres sportos, 125-ös Corsaróra. Ami ezt a 2007-es modellt illeti, nosztalgikus felhangoknak nyomát sem találni benne. S?t, a Corsaro Veloce agresszívebb és modernebb, mint valaha: új vörös színben mutatkoznak az idomok, egyöntet? feketék a felnik, a leng?villa, az els? teleszkóp lába és a váz.
A gyár által kiadott tájékoztató szerint ‘magas szint? szereltség’ jellemzi a motort; valójában, legalábbis a képek alapján nem változtattak sokat a futóm?vön. Minden a szokványos, úgy t?nik: nincsenek radiális féknyergek, sem mindentudó felfüggesztések. A már ismert Corsaro 1200 köszön vissza, persze nincs kizárva, hogy új benyomások érjék azt, aki él?ben tekinti meg a Velocét a következ? napokban.
Ami biztos, az a kéthengeres, 1.200 köbcentis Corsacorta blokk, amit vélhet?en további lóer?kkel gazdagítottak: a Termignoni csövek mindenesetre fenyeget?en merednek a külvilág felé a farokidom alól. A Corsaro Veloce jó eséllyel indul harc- ba a leger?sebb és legsportosabb kéthengeres csupaszok versenyében. Hamarosan jönnek a konkrét m?szaki adatok és részletes fényképek.
Corsacorta
|
|
Az 1,2 literes, V 87 fokos, kéthengeres blokkot Franco Lambertini tervezte , a keresztségben pedig a Bialbero CorsaCorta nevet kapta (az elnevezés egyértelm? visszautalás a Morini versenymúltjának nyer? er?forrásaira). Az egység a közölt adatok szerint 140 LE-s legnagyobb teljesítményt (@8.000) és 120 Nm-es forgatónyomatékot (@9.300) ad le. Szép és fontos számok, de nem a környezet rovására: a motor a szigorú Euro-3 norma el?írásainak is megfelel. A Corsaro Veloce jó eséllyel indul harcba a leger?sebb és legsportosabb kéthengeres csupaszok versenyében. Hamarosan jönnek a konkrét m?szaki adatok és részletes fényképek. [motorinfo.hu], 2004. november 28. |
Legutóbbi hozzászólások