EST. 2002

Jön a MotoGP Olasz Nagydíj

Szintén javítóvizsgára készül Max Biaggi (47 pont). Közte és a Honda közt nincs valami nagy haverság, ráadásul Le Mans-ban beszedett csúnya sérülése miatt tesztelni sem tudta a fejlesztéseket. Ilyen el?jelekkel indul neki Massimiliano az olasz versenynek, amelyen nincs mese, meg kell próbálnia nyerni vagy legalább dobogóra kerülni. Különben olyan presztízsveszteség éri, amib?l már tényleg nehéz felállni.

Motiváció persze másokban is dolgozik: például a Ducatiban. A motor jó, helyenként kiváló teljesítményt nyújt, ám az eredmények továbbra sem akarnak jönni. Az okok? A helyzet nagyon árnyalt. Foghatjuk a pilótákra, akik hektikusan kezdték az idényt – van is ebben igazság, de nem egészen korrekt dolog ?ket el?venni. Ennél lényegesebb tényez?, hogy a csapat a szezon elején (már megint) belement egy zsákutcába, jelesül a bizonyos új elektronikus motorfék+kuplung próbálgatásába s?t tétmeccsen (Estoril) való bevetésébe. De még ennél is fontosabbak a talpak: bizony, a Bridgestone gumik egyel?re, finoman fogalmazva nem a maximumot adják. A javítóvizsga id?pontja június 5., szurkolók ezrével lesznek, rajtuk semmi nem fog múlni.

Kawasaki és Suzuki – ez a két csapat is javíthat. Egy árnyalattal a Kawasakinak van erre több esélye a tavalyi verseny alapján, amelyen Nakano elég jól ment, amíg a hátsó gumija fel nem robbant a célegyenesben (ld. a képen). A Camel Honda leereszett, vagyis egyel?re úgy t?nik, annak a nagy többségnek volt igaza, amely azt voksolta eggyel ezel?tti szavazásunkon, hogy Alex Barrosnak „Portugália csak fellángolás volt”. Kínából és Franciaországból összesen öt pontot hozott el a brazil. Baylissel kapcsolatban csak az örök közhelyt mondhatjuk, miszerint a remény hal meg utoljára.

Visszatér Makoto Tamada az olasz-japán Konica Minolta (JiR) csapat színeiben, biztosan szeretnék emlékezetessé tenni a comeback-et. A kawás Hofmannt újfent Olivier Jacque, a fortunás Elíast David Checa helyettesíti.
ugrás fel