Vasárnap, július 18-án a Sachsenringre látogat a MotoGP,
az egykori NDK területére.
Újabb ?rületes menetre lehet számítani és természetesen telt házra: német földön
ugyanis igen népszer? a gyorsasági vb, annak ellenére, hogy az országot csak
a kawasakis Alex Hofmann képviseli a sorozatban.
A német pályán nem lehet csak úgy végigdöngetni: az egyik leglassabb ring
a naptárban. Meccs azért minden bizonnyal lesz, akárcsak tavaly Gibernau
és Rossi között; 2003-ban a spanyol az utolsó kanyarban nyerte meg a futamot.
Azóta eltelt egy év, a f?szerepl?k pedig még mindig ?k ketten: 126-126 ponttal,
holtversenyben állnak az összetett élén. A Rióban elkövetett hibákért (Sete
3. körben elkövetett esését Rossi tíz körrel kés?bb másolta le) azonban súlyos
árat fizethetnek a MotoGP szezon "második félidejében".
Megvan ugyanis a sokáig keresett "harmadik er?": ? Max Biaggi
(113). Err?l árulkodnak a pontszámok, de a pilóta hozzáállása is: Massimiliano
bízik magában, nem szegte kedvét a sok második-harmadik hely, bár a futamgy?zelem
bevallottan hiányzik neki.
Az évad sportpolitikai kérdése, hogy a Honda vajon fogja-e illetve milyen
mértékben fogja támogatni a nem-gyári versenyz?ket (ilyen Gibernau és Biaggi
is) a dr. Rossival szembeni k?zdelemben. A helyzet ambivalens, akárcsak a gyár
teljes idei stratégiája. Elméletben senki sem kaphat frissebb anyagot, mint
a HRC kett?se, Hayden és Barros. Egy esetleges sachsenringi Rossi-gy?zelem után
viszont e tekintetben is fordulat állna be, gondolhatnánk.
Németországban a meglepetés is vastagon benne van a pakliban. Ezt szállíthatja
akár Marco Melandri is, aki hagyományosan gyors ezen a pályán (2001-ben
itt megverte Katót, aki abban az évben leuralta a 250 mez?nyét), ráadásul a
dobogó-közeli helyekhez is hozzászokott az utóbbi id?ben. Macio amúgy is
drágak?nek számít az átigazolási szezon küszöbén: nagy tisztel?i vannak
a Gresini-féle Honda-csapatban, de a Ducati is tárgyal vele. Utóbbiaknak a kérdés
csak az, hogy két olasz nemzetiség? pilótával hogyan rúgnának labdába a nemzetközi
piacokon: nekik ilyen megfontolásból egy angol anyanyelv? emberre is szükségük
van. A pénz beszél.
Ha már az átigazolásoknál tartunk: most mindenki villoghat, és emelheti ázsióját
a MotoGP munkaer?piacán. Ez mindenképpen plusz motivációt jelent pl. Checának,
Xaus-nak, Haydennek, Fabriziónak, Roberts-nek, Hopkins-nak, de Biagginak is.
De van még egy aspektus, ami mellett nem mehetünk el szó nélkül Rio óta:
ez a Bridgestone. A japánok taroltak Brazíliában (pole, körrekord, futamgy?zelem):
mi lesz Németországban? Izgatottan várjuk: a Kawasaki és a Suzuki pilótái is
szárnyakat kaphatnak az új konfrontációtól, nem beszélve az édesanyját gyászoló,
riói nyer? Tamadáról.
A Ducati egyre jobb a Twin Pulse-blokkal: Troy Bayliss nincs maradéktalanul
megelégedve vele, Capirossi annál inkább. Mi sem tehetne jobbat a 2004-es évadnak,
mint ha a bolognaiaknak beleszólásuk volna a dobogós helyek elosztásában.
Legutóbbi hozzászólások