Colin még így is jobbat megy 2004-ben, mint a HRC gyári formációjának kett?se:
Alex Barros (86 p.) és Nicky Hayden (83). A brazil tehetségéhez kétség sem fér,
ám ebben az ‘els?számú pilóta és motorfejleszt?’ szerepkörben annyira
mintha nem találta volna meg magát. Ha egy már kész motort kapna, gy?zne
is: ahogy tette két esztendeje, szezon végén, a Rossi kolléga által felfejlesztett
géppel. De ha neki kell adnia a f? csapásirányt, a helyzet egészen más. Egy fiatal,
agilis, fejl?d?képes versenyz? könnyedén belerázódhatna ebbe, de Barros már
inkább veterán korú.
Haydené még ennél is bonyolultabb történet. Az amerikai múlt hétvégén motard-ozás
közben szenvedett kulcscsont-törést (kissé veszélyes sportot választott így
idény közben), ennek ellenére úgy t?nik, ott lesz Estorilban, hogy segédkezet
nyújtson a Hondának Valentino Rossi ellenében. Ez még makkegészségesen sem
könny? vállalkozás. Ha Hayden mégsem vállalná a menetet, úgy Tohru Ukawa
ugrana be helyette, aki Motegiben mindenképpen elindul majd Honda-színekben.
Ne feledkezzünk meg egy másik japánról, Makoto Tamadáról, aki viszont biztosan
ott lesz Luzitániában: ha a körülmények neki kedveznek, meglepetést okozhat
a Bridgestone-talpas pilóta.
A Yamaha két versenyz?je, Carlos Checa és Marco Melandri némileg elmaradtak
a várakozásoktól az utóbbi nagydíjakon. A spanyol nyugodtan készül (nemcsak
a portugál versenyre, a következ? szezonra is), ha egy mód van rá, szívesen
felállna a dobogóra, idén másodszor. Melandri helyzete ennyire nem vidám: balesetek,
m?tétek és egy állandósulni látszó stressz árnyékolják felkészülését. Mindez
nyilván nem segíti ?t az eredményességben. A Poncharal csapattal sem valami
jó a kapcsolat, mert a hírek szerint Macio a Ducatihoz vagy a Gresini-Hondához
igazolna, és bizonyos man?verek már folynak a háttérben. Pedig a bajnokságnak
még nincs vége, és talán jövedelmez?bb lenne most a versenyre koncentrálni.
Nagy kérd?jel a Ducati: nehéz el?rejelezni a vörösök estorili szereplését.
Capirossinak és Baylissnek más vágya sincs, mint vezetni, netán megnyerni (vagy
el?kel? helyen zárni) egy versenyt, ám a Desmo GP4 viselkedése egyáltalán
nem belátható. Szóval óriási boxmunka, aztán meglátjuk.
A Suzuki és a Kawasaki mintha nem lennének annyira tüzesek, mint voltak
az év elején, kissé mintha háttérbe álltak volna: eredményekkel sem nagyon hívják
fel magukra a figyelmet (leszámítva az egy Kenny Roberts villámköreit az edzéseken,
melyek javarészt az extrém gumiválasztásnak tudhatók be). A háttérben persze
biztosan mozognak a szálak. Az Apriliánál Michel Fabrizio bemutatkozását
várják a sérült Byrne helyén.
::MotoGP az Eurosport csatornán::
Vasárnap, szeptember 5.
11.00 Warm Up (él?, mk)
12.00 Portugál Nagydíj, 125cc (él?, mk)
13.15 Portugál Nagydíj, 250cc (él?, mk)
14.45 Portugál Nagydíj, MotoGP (él?, mk)
Legutóbbi hozzászólások