EST. 2002

Jön a Spanyol Nagydíj

Az andalúz pálya verdiktje meghatározhatja a teljes szezont. Kinéz a dologból egy Stoner kontra Lorenzo párharc, és nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy az ‘Audi-érába’ lépett Ducatitól az eddigi mélyrepülést látjuk majd, vagy a technikás Jerezben megváltozik valami. De állj, most nem beszélünk üzletr?l, senkit nem érdekelnek az eurómilliók, sem a távlati tervek, lehetséges jöv?beni szcenáriók. Vasárnap, április 29-én a gyorsasági világbajnokság második nagydíját futják eg varázslatos pályán, varázslatos közegben, ahol a százezer néz? kevésnek számít.

Természetesen a spanyoloktól várhatunk sokat, akik, le a kalappal, jól kezdték az évet Katarban, mindhárom géposztály gy?zelmét behúzták Vinales, Marquez illetve Lorenzo révén. János Károly király alattvalói most is azon lesznek, hogy hazai pályán szintén meglegyen a tripla. Persze ehhez a többieknek is lesz egy-két szava: hogy a királykategóriánál maradjunk, Lorenzo a stabil Yamaha M1-gyel és a Stoner-Pedrosa páros a Hondákkal biztosan összeakadnak. A többi yamahásnak (Spies, Dovi, Crutchlow) nehezebb dolguk lesz és motiációik is eltér?ek, de ne írjuk le ?ket, mert gyorsak. A losaili teljesítmény nem volt az igazi (Bennek f?leg nem), úgyhogy itt a lehet?ség a javításra.    

A Ducati boxában azért még nem a német lesz a hivatalos nyelv, mindenesetre érdekes lesz látni, hogyan alakul az új tulajdonos hozzáállása – egyes hangok szerint a Superbike felé helyeznék a hangsúlyt, persze a GP rovására. A leny?göz? asseni els? verseny után ezt meg is tudnánk érteni, de ugyanígy igaz, hogy ha valami isteni csoda folytán a Rossi-Hayden összetétel? desmós alakulat megrázná magát, más volna a leányzó fekvése. A probléma ezzel mindössze a feltételes mód… Technikai újdonságok az estorili randi után érkeznek – Jerezb?l ugyanis a szomszédos Portugáliába látogat majd a cirkusz, egy hét múlva megint verseny.

És persze a CRT-k… Suter kontra Aprilia, és a nagy kérdés: vajon közülük bárki meg tud-e el?zni MotoGP prototípust? Érdekes különverseny, sokan meglennének nélküle, de ha már így alakult, próbáljuk meg elfogadni az alkirálykategóriát, mint a MotoGP egy lehetséges fejl?dési irányát. Egyel?re az ezres prototípusok külön ligát képeznek, de vajon sz?külhet-e az olló? Meglátjuk a kataritól jelent?sen eltér? karakterisztikájú pályán, más id?pontban és más tapadási viszonyok közepette.

A Moto2-ben, ha Marc Marquez képes 100%-ot hozni, nehéz lesz ?t akár csak megszorongatni is. A kérdés, hogy képes lesz-e így teljesíteni. Ha nem, akkor nincs kegyelem, ez a mez?ny nagyon s?r? és különösen elszánt, tehetséges pilóták alkotják. Andrea Iannone Dohában tizeden belülre tudott jönni, ez alapján az olaszt mondhatnánk els? számú kihívónak, és amúgy a helyezésekért is sok spanyol-olasz különmeccs várható. Lüthit érdemes szemmel tartani, a teszteken roppant gyors volt, ahogy egyébként a Corti is. Látványos versenyt akarunk látni, ez a minumum. Végtére is ezért találták ki a Moto2 osztályt.

A Moto3-ban Vinales a favorit. A katari gy?ztes mögött a nagy felfedezett tinédzser (16 esztend?s), Romano Fenati vilantott nagyon a vb-nyitányon, második helyen zárt az olasz, bemutatkozása napján. Erre szokták azt mondani, hogy letette a névjegyét. Ha Jerezben is hasonlóképpen motorozik, arra nyugodtan mondhatjuk majd, hogy nem véletlen. A KTM-mel gyors lehet a német színekben induló Sandro Cortese, a hondások azonban itt is, akárcsak a MotoGP-ben, szomjaznak a sikerre. 

Jerez a tévében

Digisport, szombat:

12:55
Motorsport
Spanyol Nagydíj, Moto3, id?mér? edzés
 
13:50
Motorsport
Spanyol Nagydíj, MotoGP, id?mér? edzés

 
15:05
Motorsport
Spanyol Nagydíj, Moto2, id?mér? edzés

Digisport, vasárnap:

10:50
Motorsport
Spanyol Nagydíj, Moto3, a futam 

 
12:15
Motorsport
Spanyol Nagydíj, Moto2, a futam 

 
13:40
Motorsport
Spanyol Nagydíj, MotoGP, a futam
ugrás fel