EST. 2002

Jön a Spanyol Nagydíj


A gyorsasági vébé visszatér Spanyolhonba, ahol természetesen tárt karokkal fogadja pálya, rendez?, szurkoló. Fordul-e a bajnokság? Mennyit értek a katari sikerek, mennyibe kerülnek az ottani kudarcok? Vasárnap sokminden kiderül…

Legalább százezer látogatót várnak a tribünökre, minden jegy elkelt az évad els? európai futamegyüttesére. Végre nappali versenyünk lesz, a megszokott délutáni id?pontban, köszönjük szépen – és köszönik a csapatok, pilóták, gumisok is, mert akármilyen látványos volt az arábiai éji viadal, azért kritikát kapott rendesen az a lebonyolítás: nem mindenki gyomra fogadja be ezeket a radikális változtatásokat. Jerez de la Frontera, a hispán gyorsasági sport szentélye a helyszín, Andalúzia, máris a szezon egyik leginkább várt versenye. Ahogy többen mondták már: itt kezd?dik az igazi vébé, nem mintha Katrért nem jártak volna pontok, de a kijelentéssel tökéletesen egyet lehet érteni.

Stoner amilyen visszafogott az aszfaltról lej?vén, olyan vadállat, ha rajt’ van. Uralkodó szerepben van annyi szent, de ki tud-e jönni gy?ztesként a második fordulóból is a Ducati-Bridgestone kombóval? Rossiék azon lesznek, hogy ne tudjon. De itt már nem lesz ám bocsánat. Minél kevesebb pontot veszíteni – lehet?leg egyet sem – idegenben, ez a tavulliai fenomén célja. Lorenzóé meg a mezei megdics?ülés a hazai publikum el?tt a michelines M1-gyel (a nyalókásnak egy életrajzi jelleg? könyve is megjelenik a víkend során, illusztrációnkat a bortóról ollóztuk).

Hasonló gondolatok foroghatnak Dani Pedrosa fejében, aki sérülését úgy-ahogy kiheverve a HRC totális hátszelét élvezve vág neki 2008 második nagydjának. Hayden? Szegény Nicky-nek ideje hozzászoknia ahhoz, hogy történjen bármi, a mérleg nyelve nem felé billen a csapaton belül, feje tetejére is állhat, akkor sem ? a premierpilotto. Pedig ha jó rajtot fog az exvilágbajnok, akkor bármire képes. Dovizioso már most dobogóképes a privát Hondával, De Angelis korábban már bizonyította, hogy valóságos mágusa a jerezi ringnek, és hát Toseland eddigi teljesítménye alapján az ? pályafutása és formája is felfelé ível, aligha lesz szalmaláng-élet? a JT-mánia.


Jerez egy csemege.
Talán nincs még egy ilyen mili?, ami ekkora lökést, motivációt adhatna. Aki itt eredményt ér el, nem csak pontokkal gazdagodik. Jerez nem engedi meg, hogy pletykákkal, holmi piaci hírekkel vagy vitás ügyekkel foglalkozzunk. A gumikérdés és a technikai jelleg? polémia helyett itt elemi állapotú versenyzés jön, jó mulatság, férfimunka. Pont, bekezdés vége.

‘A teszteken csak szenvedtünk itt’ – próbál altatni a Ducati-kispad, amely a pszichológiai hadviselés azon formáját választotta a kommunikációban, hogy gondterhelthek, helyenként esetlennek lásson. Az ugyan lehet, hogy szenvedtek a jerezi próbán még az el?szezonban, viszont a Casey srác akkor is bitang gyors volt szárazon és nedvesen egyaránt, s?t még nyirkoson is. Máskülönben hogy is vitte volna haza a BMW-jógépkocsit, emlékszünk még? Ennyit a szenvedelmekr?l. Toronymagas esélyes Stoner, ezt leszögezhetjük (a bukmékerek szerint is), de ebb?l még nem következik egyenesen, hogy ? is fog nyerni. A legszebb az az egészben, hogy ezt mindenki tudja. És éppen ezért akarják megállítani.

A királykategória történetének ‘legfiatalabb dobogói’


1. 2008/Katar/Losail – 21 év és 47 hét – Stoner/Lorenzo/Pedrosa
2. 1976/Franciaország/Le Mans – 22 év és 29 hét– Sheene/Cecotto/Lucchinelli
3. 1992/Hollandia/Assen – 22 év és 39 hét – Criville/Kocinski/Barros
4. 2007/Valencia/Valencia – 22 év és 46 hét – Pedrosa/Stoner/Hopkins
5. 2006/Törökország/Isztambul – 23 és 0 hét – Melandri/Stoner/Hayden

A katari esemény óta nincs változás abban, hogy a kis kategóriák versenyeit valami miatt kitüntetett érdekl?déssel várjuk – tán nem egyedül. Egyrészt a 250-ben a Tóth-gárda, soraiban a hazai légkört élvez? Barberával, aki nagyszer?en megy a Pepe Aprilián. A negyedliteres osztály sok érdekességet rejteget, élvezetes versenyre készülünk, lelkes mez?ny feszül egymásnak. Egy MSMA-közgy?lést is megrendeznek a hétvégén, ami természetesen másodlagos jelent?ség?, de azért lesz: éppen a kis osztályok jöv?jér?l hivatott dönteni ez az ügyviv?i megbeszélés.

A 125-ben felesleges magyarázni, mi a helyzet: van egy Talmácsink, aki motorhiba miatt vezet? pozícióból csúszott vissza Katarban, négy pontot szerezve. Gadea, a csapattárs szinte a semmib?l nyerte meg a versenyt, így egyel?re 25-4 arányban vezet. Ha a technika nem szól közbe, Gábor megint megvillanthatja oroszlánkörmeit, akárcsak tavaly Andalúziában… megvan még a befutó? Csodaszép nap volt, elindultunk valami felé akkor, ami több puszta gy?zelemnél. Érdemes szemmel tartani a szemünk láttára újjászület? angol iskolát, amelynek nebulói még kiegyensúlyozatlanok, de kétségkívül övék a jöv?, hiszen szinte gyerekek mind. A Smithek és Reddingek miatt megy el?re ez a nagy cirkusz… no, bárkié is a jöv?, a jelen legyen a miénk… figyeljük a rekordokat, mert bizony könnyen led?lhetnek, kémleljük az eget, mert bizony könnyen megnyílhatnak csatornái… és hajrá magyarok!!!!!

ugrás fel