EST. 2002

Jön a tavasz, tovább újítanak Piaggióék

A nemzetközi viszonylatban eltörpül?, olaszban viszont eléggé meghatározó MotoDays kiállítás és szabadid?s programegyüttes remek alkalom a Piaggio csoportnak, hogy újabb fejlesztés? termékeit tárja a nagy nyilvánosság elé.

Jön az Aprilia Dorsoduro 750 Factory, amely az eddig ismert noalei kéthengeres maximotard még könnyebb és még ‘gazdagabb’ változata, valamint támad a 2010-es kivitel? Shiver is, amely a 90 fokos vékettes utolsó generációs ride-by-wire elektronikával megkínált, még sportosabb, agresszívabb és ergonomikusabb verziója.

A Guzzi egy Fekete Sast, az Aquila Nera névre keresztelt motorkerékpárt hozza ki, amelyet három legendás custom, a California 1100, a Nevada 750 és a Bellagio 940 keverékeként írnak le a gyári marketingesek. A 750-es V7 modell két frissített változatban készült el, Classic illetve Café.

Újít a Gilera is, a MotoDays-en megismerkedhet a publikum a 2010-es Runner robogóval, amely továbbra is az ultrasportos vonalra er?sít, új grafikákkal gazdagodik (az SP és az ST jel?ek frissülnek, ötvenest?l a negyedliteresig).

Maradva a robogóknál, debütál a Vespa GTS Supersport 300, ami a hírek szerint a valaha gyártott legpotensebb darázs lesz. Kiállítják az LX Touring és az S College robogókat is, de a Scarabeók sem ússzák meg innováció nélkül az idei tavaszt, a mechanikát nem, a színvilágot és a kivitelt annál inkább érintik a változások (új fémesszürke nyereg, háttámla, csomagtartó doboz a Net változatnak).

A Piaggio által kiemelten kezelt római kiállítással párhuzamosan a piaci találgatások is szárnyra kaptak a csoport jöv?jével kapcsolatban. 2009-ben a Roberto Colaninno vezette vállalat 20%-kal javított eredményein összeurópai viszonylatban, az olasz piacon részesedésük immár 30,2%-os (1,7 százalékponttal nagyobb, mint 2008-ban).

Felreppent egy olyan teória a La Stampa gazdasági rovatában, amely szerint a Piaggiót nem külföldi (mint korábban felmerült, ázsiai) kézbe adnák, hanem a Ducatival ‘fuzionálva’ n?ne tovább az itáliai cégóriás.

Aprilia Dorsoduro Factory:

ugrás fel