EST. 2002

Jön a Valenciai Nagydíj: váljon valóra az álom!

Kifinomult kritikai érzék? ínyencek és megrögzött szurkolók alighanem egyaránt találnak maguknak
tévéképerny?vel kapcsolatos elfoglaltságot a hétvégére, de minden bizonnyal EZ A HÉTVÉGE bármely magyar
ember szívét megdobbantja: elég csak figyelemmel követni Talmácsi Gábor utolsó csatáját a 2007-es háborúban,
amelynek els? menetére még tavasszal, Katarban került sor. Emlékszünk még? Nagyon is. De mennyivel
emlékezetesebb lesz a valenciai futam – bármi történjék is. Gabeszt és Faubelt 10 pont választja el egymástól,
a két csapattárs közül a magyarnak áll tehát a zászló, ami nem kis pikantériát ad a vb-dönt?nek is beill?
nagydíjnak, tekintve, hogy a csapatot maga a Comunitat Valenciana is szponzorálja… a másik két osztályban
már elkelt a világbajnoki cím, Casey Stoner már jóideje gy?ztesnek mondhatja magát a MotoGP-ben, Jorge Lorenzo
pedig két hete Malajziában húzta be a mattot a 250 titulusáért játszott partiban.

Stoner nagy dologra készül: tizenegyedik részsikerét aratja, ha nyer, ezzel beállíthatja Rossi rekordját és
tökéletes szezont zárhat. Nem mintha enélkül nem csinált volna bolondot a komplett királykategóriából a srác.
Minden esélye megvan egyébként az újabb diadalra, hiszen kirobbanó formában motorozott legutóbb, és éppenséggel
a Ducatinak sincsenek gondjai. Tavaly Valenciában egy szenzációs 1.-2.-vel zártak a vörösek a beugró Troy
Bayliss és Loris Capirossi révén… emlékszünk még? Rossi talán utolsó versenyét futja a Michelinnel, ami
különös hangulatot kölcsönöz az egésznek, ráadásul ha gy?z, magánál tartja a bizonyos ‘egy évben tizenegy
gy?zelem’
rekordot. Motiváltságban nem lesz hiány, még akkor sem, ha a vb második helye már
megvan Pedrosával (241 pont) szemben.

Annál nagyobb a harc viszont
a negyedik pozícióért, amit Melandri (174) épphogy tart Hopkinsszal (173), Vermeulennel (169) és Capirossival
(155) szemben. Újabb széljegyzet: Capirex most búcsúzik a Ducatitól öt históriáskönyvbe ill? évad után,
hogy helyet adjon Macio Melandrinak, és átvegye Hopkins Suzukiját és egy boxba kerüljön Vermeulennel…

Két dics? pálya: Carlos Checa és Alex Barros. A fiúk szalutálnak és jöv?re már a Superbike-ban találkozhatunk
velük: a spanyol már aláírta szerz?dését, a brazil még nem – fennáll a lehet?sége, hogy ? pályafutása utolsó
versenyén motorozik vasárnap. A KR csapat történetének utolsó fejezetéhez érhet: Robertsék a kezdeti biztató
jelek ellenére dicstelen szezont zár, és valószín?leg már vissza sem tér, hacsak nem sikerül valami más blokkot
felhajtani a Hondáé helyett. Ilmor? Ducati? Vagy csuk a bolt? Minden eddiginél ködösebb jöv?kép.

Ám van még egy olvasata is a Valenciai GP-nek: a víkend során rögzíti majd a jövend?re vonatkozó gumiszabályokat
a bölcsek tanácsa. A helyzet egyel?re bizonytalan, valószín?leg több abroncsot lehet majd felhasználni 2008-ban,
mint idén. Fixálják a tesztid?szakokat is, Rossi pedig hivatalosan is átszerz?dik a Bridgestone-hoz. Nagyjából
erre lehet számítani még hétf? el?tt. Akkor ugyanis már az új felállásokban tesztelnek a csapatok és pilótáik
a Ricardo Tormón… máris jöhet majd például az mechanikus (de nem rugós) szelepezés? RC 212 V.

A 250-b?l Lorenzo, Dovizioso és De Angelis, a három idei húzónév is a MotoGP-be igazol. A helyezésekért és magáért
a sikerért is nagyon nagyot fognak menni, de Bautista, Lüthi, Barbera, Kallio, Aoyama és a többiek is bele
fognak adni apait-anyait. Nagyszer? futam lesz, mert az els?ként említett hármas, a búcsúzók közül mindenki
nyerni szeretne utolsó negyedliteres meccsén, hogy diadallal zárjanak le egy korszakot. Szépen köszönhet el a
2007-es küzdelmekt?l a Tóth Team is Hector Barberával és Tóth Imrével.

125. A magyar-spanyol. Nincs mit mondani. A hispán szponzoroknak nyilván jobb lenne, ha Faubel nyerné a vb-t,
ahogy nyilván jobban örülne Jorge Aspar Martinez és az Aprilia, amely Faubelre bízta a ‘jöv? motorját’, az
RSÁ-t. Ennek ellenére nagyon úgy fest, hogy a végs? gy?ztes Gábor lesz Zuglóból, a múlt és a jelen motorjával.

‘Ez nem egy egyszer? motorverseny, hanem egy eposz’ – írja egy olasz sportújság, ezúttal teljesen elfogulatlanul,
hiszen az olasz iskolának az egy szem Pasinit meg egy-egy Corsi- és De Rosa-felvillanást leszámítva nem sok köze
volt az idényhez. Szóval egy eposz, igen. Hadd idézzük tovább: ‘…egy nemzet álma, amely Drapál ’70-es évekbeli
néhány dobogóján kívül semmit sem nyert, szemben a leger?sebb európai motoros pólusával.’ Hát erre mit lehet
mondani? Váljon valóra az álom. A mez?nyben szabadkártyával Gy?rfi Alen, 125-ös Európa-bajnokunk. Hajrá magyarok!!!!!

ugrás fel