EST. 2002

Jön a végs? csata, Valencia

250

276-263. Így áll Valencia el?tt Jorge Lorenzo és Andrea Dovizioso. Tizenhárom pont lehet sok is meg kevés is. Ahogy mondani szokás, a spanyol innen már csak elveszítheti a világbajnokságot, de hát éppen ett?l izgalmas ez az egész. A motorja mindenesetre jobb az egész idényben, a Tormo pályán pedig a nyalókás srác félelmetesen megy.

A teória szerint tehát akár könny? élete is lehet Jorgének. Dovi mellett szól, hogy Valenciában vélhet?en leredukálódik majd a különbség az Aprilia és az ? Hondája között, egyrészt a pálya adottságai, másrészt a várható h?mérséklet miatt: nagy h?ség biztosan nem lesz, a Honda pedig a nagy melegben szenvedett a szezon során. Aztán: Dovizioso az, akinek nincs vesztenivalója, fejben pedig ? t?nik összeszedettebbnek. Mindennek ellenére az el?ny Lorenzónál, aki ha hozza a ‘kötelez?t’, világbajnoki címet ünnepelhet hazai környezetben.

Átadásra vár a harmadik hely, amelyre els?rorban De Angelis (203) és Aoyama (193) pályáznak. És micsoda nap lenne, ha Roberto Locatelli álma teljesülne! Privát versenyz?ként ötödik a tabellán, felülmúlva önmaga év eleji várakozásait, elkápráztatva mindenkit, elérve, hogy eredményeire ne csak mi figyeljünk, hanem az egész világ. Bármi lesz is, ezért köszönet jár az egész magyar motoros szcéna nevében. És hát: hajrá! Meglepetést okozhat azért Takahashi, a magára lelt Simoncelli és talán még a KTM-mel utoljára versenyz? Poggiali is.

125

Alvaro Bautista új arcot rajzolt a 125-ös kategóriának. A legizgalmasabb futamokat hozta nagydíjról nagydíjra a nyolcadliteres osztály, hosszú id?kig nem volt képes egy pilóta egymást követ? két versenyt megnyerni. Erre jött a spanyol, akinek korábban, mondjuk ki, outsider-szerep jutott csupán. És jött az Aspar-Formula, így, nagy bet?kkel. A világbajnokságot már jóval a zárás el?tt megnyerte, már azt is megengedhette magának, hogy Portugáliában az új Apriliát vigye táncba. Persze azzal is gy?zött, vastagon. Mi maradt az utolsó felvonásra, mint kihívás? Hát azon rekordok megdöntése, amiket eddig még nem sikerült: ilyenek az egy idényben elért kilenc futamgy?zelem, illetve az egy szezon alatt megszerzett legtöbb pont, Rossi 1997-es csúcsa. Bautistát jelenleg ez élteti. Jó neki. ?, ahogy Kallio, Lüthi és Simon is, hétf?t?l már csak a 250-re gondolnak.

Mika Kallio szilárdan második a KTM nyergében, míg a harmadik helyért nagy csata várható Mattia Pasini (185) és a csapattárs Hector Faubel (174) között. Gadea és Pesek nagy ambíciókkal vágnak neki a klauzúrának, Talmácsi Gábor pedig utolsó hondás versenyén vághatja ki a rezet. Tóth Imi az évad utolsó futamán szerezheti meg els? pontjait. Hajrá magyarok!

ugrás fel