EST. 2002

Jön az Ausztrál Nagydíj

250cc

Casey Stoner otthoni környezetben változtathat a bajnokság eddigi folyásán: jelenleg 213 ponttal második, a vezet? Daniel Pedrosa (239) mögött. Az ausztrál amellett, hogy eséllyel pályázik a negyed literes osztály bajnoki címére, bizonyítani akar a Yamahának is, amely vérfrissít? megfontolásból vinné a MotoGP-be. Mérlege két gy?zelem a két legutóbbi versenyen, míg spanyol ellenfele nem brillíroz annyira az utóbbi hetekben, amit tetemes el?nye fogyogatása is jelez – azért Dani még így is tisztességes fórral megy, és ha ezt az állapotot fenn tudja tartani vasárnap délután is, akkor fél kézzel már fogja a 250 aranyserlegét. A malajziai esés és bal vállának megsérülése nem jött a legjobbkor, de a Spanyolországból érkez? hírek szerint a versenyz? jó forában van, futamkész és a drámai köntös nem indokolt. Szüksége is lesz a jó formájára, hiszen Phillip Islanden Stoner ellen minden erejét latba kell vetnie, a GP alatt pedig nem szabad belemennie a dulakodásokba, csetepatékba.

Most mintha mindenki Stoner szövetségese volna: kezdve Doviziosóval, aki harmadik 160 ponttal. Az olasz Katarban késhegyre men? csatát vívott a világbajnokkal, amit az utolsó métereken nyert meg (a tét a dobogó volt). ‘Tudom, hogyan kell megverni, nyomás alatt kell tartani’ vallja Dovi. És a többiekr?l sem szabad elfeledkezni: a pressing taktikáját remekül játssza Aoyama, Porto, De Angelis és Lorenzo is. Talán nem túlzás azt mondani, hogy Pedrosa eddigi pályafutásának legnagyobb kihívása el?tt áll.

125cc

‘Ugyan, miféle bajnokság volna ez KTM-ek nélkül?’ teszi föl a költ?i kérdést az egyik legnevesebb olasz MotoGP-szakíró és tudósító. Kallio 201, Talmácsi 156 ponttal állnak az 1. illetve 3. helyen, köztük, a szendvicsben meg Lüthi a német Elit csapat privát Hondájával. Rivaldafényben viszont Talmácsi Gábor, akinek katari gy?zelme után a helyszínen minden jutott, csak rivalda meg fény nem. Többek közt err?l is szó lesz a Phillip Island-i hétvégén, de természetesen nem a pályán, hanem egy Talmácsi-Bartol-Favaro beszélgetésen. A felkavaró siker után a magyar pilóta a Távol-Keletre utazott, Hong-Kongban különböz? programokon vett részt, de a hangsúly a rekreáción és az edzésen volt. A legokosabb, amit Katarral kapcsolatban tehetünk, hogy most el?re nézünk, az ott tapasztaltakról pedig nem feledkezünk meg. El?re biz’, mert a hátralev? három verseny 75 megszerezhet? pontjából a lehet? legtöbbre szüksége lesz Talmácsinak célja megvalósításához. A jelszó: támadás.

Talma Hong-Kongban

A magyar pilóta lassan négy hete, hogy külföldön van és bizony már neki is hiányzik a családja, és honvágya van. A katari futam után közvetlen ugyan nem volt verseny, de igazi er?letett menet lett volna számára haza utazni, majd alig néhány otthon töltött nap után ismét repül?re szállni. Így Talmácsi Gábor elfogadta az Arlen Ness meghívását Hong Kongba. A gyár vezet?i nagyon sok szeretettel fogadták ?t, és jó házigazdaként mindenhol körbevezették. Talma nagyon kíváncsi volt magára a városra is, és arra, hogy hogyan csinálják azokat a ruhákat, melyben ? is versenyzik és adott esetekben a motorosok az életüket is köszönhetik neki. Talma így kommentálta a látottakat: „Fantasztikus….. Örülök, hogy eljuthattam ilyen helyre”.

Ezt követ?en meglátogatta az egyetlen hong kongi KTM shopot is, ahol szintén nagyon örültek neki, és rengeteget beszélgettek.

De a „szórakozás” mellett Talma kivétel nélkül mindennap kemény edz, kondizik, hiszen a hét végén újabb futamra kerül sor Ausztráliában, ahol szeretne a legjobb formában lenni.

(Faster Management)

Simoncelli és Pasini (140 illetve 136 pont) már felszabadultan motorozhatnak abból a szempontból, hogy a vb-címre lényegében semmi esélyük nem maradt: nem lesz rajtuk akkora nyomás, ezért jól is szerepelhetnek. Érdekesség: ötvenkét futam óta nem fordult el?, hogy valaki kétszer egymás után versenyt nyerjen a legkisebb kategóriában. Ami pedig a KTM-et illeti, a gyártók világbajnoki titulusával évezredes Honda- és Aprilia-uralmat készülnek megtörtni. Az el?rejelzés, mint mindig, lehetetlenség.

A pálya egyike a leggyorsabbaknak, így nagy szükség lesz a motorer?re, abban pedig nem kell félteni sem a KTM-eket, sem az Apriliákat: gyorsaságukkal ezek használhatják ki leghatékonyabban az ausztráliai egyeneseket. Drukkolunk Tóth Iminek, hogy szép eredménnyel zárjon és jó élményekkel gazdagodjon, de legf?képpen, hogy ezúttal gy?ztesként szálljon kia beállításokkal vívott harcból.

Tv-közvetítések

SZOMBAT:
Eurosport
05:15 125cc edzés – él?
06:00 MotoGP edzés – él?
07:15 250cc edzés – él?

VASÁRNAP:
Eurosport
03:15 125cc futam – él?
04:45 250cc futam – él?
06:15 MotoGP futam – él?
08:00 125cc futam (felvételr?l)
08:45 250cc futam (felvételr?l)
09:30 MotoGP futam (felvételr?l)

m1
11:00 125cc futam (felvételr?l)

ugrás fel