Papírforma nem lehet megverni a noaleiek 250 köbösét
az Olasz Nagydíjon, saját "szül?pályáján".
Az esélyek és sorrendek azonban kuszálódtak már össze annyiszor az idei szezonban,
hogy ne tegyünk elhamarkodott kijelentéseket.
A negyed literesek mez?nyében a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt Randy
De Puniet nyújtja, aki ugyan még egyszer sem nyert futamot 2004-ben, de
háromból három alkalommal ezüstérmes lett. Ez 60 pont, elegend? a vb összetettjének
vezetéséhez. De Puniet mögött, egész pontosan 10 pontos lemaradással
következik a spanyol Daniel Pedrosa, aki önnön határain túllépve versenyez,
újonc létére (vagy éppen azért). Pedrosa és a Honda RSW tökéletesen összeillenek,
ideálisan, stílusosan futnak: hogy tétmeccsen ér-e annyit ez a tökéletes összhang,
mint az Aprilia óriási mugellói tapasztalata, csak menet közben derülhet ki.
A De Puniet-Pedrosa párharc tehát adott az idei címért folytatott harcban;
teljesen nyitott a játék viszont a harmadik helyért. A fent emlegetett két pilótán
kívül a többiek meglehet?sen hullámzóan teljesítenek. Jelenleg a bronzérmes
pozíció Fonsi Nietoé (34 pont), aki éppenséggel világéletében hullámzó volt.
De olyan kvalitásokról sem szabad megfeledkezni, mint Roberto Rolfo: neki
szintén szíve csücske a toszkán ring. Le Mans-ban esett, és egyébként is
kapaszkodnia kell, ha meg akar ragadni az élmez?nyben.
Az esések apropóján kell szót ejtenünk Manuel Poggialiról, a címvéd?r?l:
számára aztán valós problémát jelentenek a kicsúszások. A San Marinó-i momentán
13 szerzett ponttal szerénykedik több privát versenyz? háta mögött: sokak szerint
a frissen érkezett márka- és honfitárs Alex De Angelis (32 pont) megérkezése
okozza nála a zavart. Ez nagyon furcsa, mert tavaly nem ezt az oldalát mutatta
a közép-itáliai miniállam világbajnoka. 2003-ban nyert a Mugellón, és (ez egy
nagyon csöndes megjegyzés) erre most is van esélye.
Persze szép dolgokra képes a spanyol Toni Elias meg az argentín Sebastian
Porto is; utóbbi ugyan egy kicsit sokat esik-kel idén, de a szezonkezdet
leggyorsabb versenyz?je. A kit-ekkel futóknak (vannak szép számmal) nem sok
sanszot lehet adni az Olasz Nagydíj el?tt: ezen a pályán drámaian érvényesülnek
a gyári motorokkal szembeni m?szaki különbségek. Ha csak az ég le nem szakad,
kevés a reménye Westnek, Battaininek, Vincentnek és Guintolinak.
Hajtós, kiélezett hétvége várható a 250-ben, amelyen sokat jelenthet,
ha valaki meg tudja ?rizni nyugalmát és összeszedettségét: a gy?zelem múlhat
rajta.
Legutóbbi hozzászólások