Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-motogp Jön Laguna Seca: mindenki Stoner ellen!

Jön Laguna Seca: mindenki Stoner ellen!

Hirdetés

Sajnos magyarországi lakosként – nem mintha bármi bajunk lenne Hazánkkal, mint lakhellyel – elég körülményesen és csak nagy költségek árán kivitelezhet?, hogy az ember eljusson Laguna Secába, legalább egyszer az életben, egy versenyhétvégére. Akinek ez már megvolt, annak riszpekt! A filmvászonért kiáltó vadnyugati táj, a nagy szintkülönbségekkel megáldott, amúgy meglehet?sen rövid pálya olyan legendás és látványos pontokkal, mint a Dugóhúzó, a kaliforniai lányok – mindez együttvéve egy pillanatra elgondolkoztat minden jóérzés? motorsport-rajongót, hogy pakoljon és induljon – noha Laguna Seca nem a szomszédban van és a Népligetb?l sem indulnak tízpercenként ingajáratok Monterrey-be.

Olyannyira nem, hogy plusz kilenc órás id?eltolódással kell megbirkóznunk, azaz a helyi id? szerint délután kettes rajtot vasárnap éjjel 23.00-kor élvezhetjük majd idehaza. A rend kedvéért, itt most csak a MotoGP osztály versenyz?i állnak rajthoz, a Moto2 és a 125 hagyományosan távolmarad. Nem is nagyon jönne be a helyieknek, sokkal jobban örülnek ?k egy AMA Superbike hétvégének, mint körítés – vagy inkább a GP lesz az AMA betétfutama? Néz?pont kérdése.

A német versenyhelyszínt pedig úgy hagyta el a mez?nyt, hogy jelenleg 168-153 arányban vezet a pontvadászatban Casey Stoner Jorge Lorenzóval szemben. Tizenöt egység a különbség, hogy ez sok vagy kevés, megint csak néz?pont kérdése. Az eddig látottak alapján Stonernek nem lesz könny? dolga – a Sachsenring sok tekintetben hasonlít Lagunára, és Casey-nek meggy?lt a baja a szász pályával, éspedig a gyorsan meleged? hátsó gumi miatt, amit agresszív vezetési stílusával viszonylag gyorsan elfogyaszt. Olaszországban is sok múlott ezen a problémán, és visszaköszönhet az Egyesült Államokban is. Az viszont biztos, hogy az ausztrál f?szerepl? lesz, hiszen egyetlen küldetése van: gy?zni.

Arra kicsi az esély, hogy Rossi megismétli azt az el?zést, amit 2008-ban a Dugóhúzóban bemutatott, és amit azóta „The Pass”-ként emlegetnek a sokat látott helyiek. Stonert sokkal jobban aggasztja most, hogy a tarkóján érzi Lorenzo leheletét, mintsem a Ducati aktuális vívmányai. Dani Pedrosa szezonjának már nagyjából annyi, de amit a Sachsenringen m?velt, az nem volt mindennapi – fogcsikorgatva bár, de ott van, visszanyerte versenyformáját és komoly esélyese a vasárnapnak. Ne feledjük, Dani általában jól megy Amerikában.

Akárcsak Ben Spies, aki minden négyzetcentiméterét ismeri a pályának és aki Hollandiában már megtréfálta a komplett mez?nyt, pont Stoner el?tt megszerezve els? MotoGP-futamgy?zelmét. Simoncellivel kapcsolatban nem bocsátkoznánk jóslásokba, a ducatisok viszont – noha esetükben a siker mércéje idén egészen más – szintén kell? helyismerettel rendelkeznek, mind Rossi, mind Hayden révén. Colin Edwards szintén másképp készül erre a viadalra, mint akármelyik európai hétvégére… és lesz egy újabb amerikai pilóta is a rajtrácson, nem más, mint a derék Ben Bostrom, aki a Cecchinello-féle Hondán kap lehet?séget Toni Elias mellett, akivel szemben finoman szólva türelmetlen a menedzsment.

Minden bizonnyal nagy verseny lesz, és a vb szempontjából dönt? fontosságú forduló. Mindenki gy?zni akar, de senki sem hibázhat, és ha valahol, akkor Laguna Secában benne van a pakliban a meglepetés. Aki ezen a pályán valaha MotoGP futamon gy?zni tudott, az mind ott lesz a rajtnál: Nicky Hayden (2005, 2006), Casey Stoner (2007), Valentino Rossi (2008), Daniel Pedrosa (2009) és Jorge Lorenzo (2010). Jó szurkolást! (Streamért a verseny estéjén látogass a motorinfo.hu Facebook-oldalára.)