Meglehet?sen nyögvenyel?s szezonon lesz túl a világbajnokság Valencia után, de remélhet?leg jól fogunk szórakozni a zárófutamokon, a nagy finálé keretein belül. A Ricardo Tormón már csak egy kategóriában avatunk bajnokot, ez pedig a legkisebb, a 125-ös géposztály, ahol ketten futnak a címért – estorili sikerével Marquez el?nye 17 pont a második helyezett Terollal szemben.
Sok versenyt láttunk idén, a megszokottnál kevesebb történést (kérdés immár, hogy mi a megszokott…) és átüt? er?t. Rögzítsük a tényt: november hetedikén véget ér 2010, és rögtön utána megkezd?dik 2011. Az utolsó meccset mindenki szeretné megnyerni, Lorenzo számára álomszer? volna, ha hazai közönség el?tt els?ként érne a célba, Rossi a Yamahától, Stoner a Ducatitól búcsúzna nemesen.
Utóbbi kett?nek van is mit elszámolnia Estoril után: az olasz ugye legutóbb alulmaradt a párbajban az exnyalókással szemben, az ausztrál pedig tudjuk jól, bármire képes – akár körönként két másodpercet verni a mez?nyre hideg gumikkal, akár elesni látszólagos ok nélkül.
Vegyük azért a favoritok közé Pedrosát is, aki remek dolgokat csinált idén is, persze a világot továbbra sem váltotta meg. Lassan kezdi ?t kísérteni egy árny: a motorversenyz?, aki többnyire ott van a topon, aki nyereget, hozza, ami t?le telik, de sosem nyer világbajnokságot… az eséseivel, a beállítási problémáival, mindegy, hogy mivel, de mintha valami láthatatlan er? akadályozná az áttörésben.
Már az idei szezonjáról is azt mondták, vízválasztó lesz az egész jövend? karrierjére nézve – a jelek szerint kap még egy esélyt, de az id? nem neki dolgozik. Ne feledjük, továbbra is hendikeppel – lábadozva, komolynak mondható fájdalmakkal – lép pályára, ami azért nem mellette szól a technikás valenciai ringen.
Dovizioso igen felszívta magát a bajnoki hajrára, Spies félelmetes, ha elkapja a ritmust és Simoncelli is, amilyen gyámoltalan volt az idény elején, olyan fenyeget? lett a zárásra. Számukra már egy dobogós hely is óriási siker lenne… szóval lesznek jelentkez?k a pódiumra.
Aztán ki tudja, lehet, hogy a legtöbben már a keddet meg a szerdát várják, az új motorokat, Rossi a kis vöröst, Stoner a Hondáját, Spies a gyári M1-et. Búcsúzunk – talán nem végleg – Marco Melandritól, aki az SBK-ban folytatja a Yamahával, nagy dolgokat m?velt, a 250-ben vb-t nyert, de ha egy kicsivel több szerencséje van, beteljesíthette volna a próféciát. Valentino Rossi örökösének kiáltották ki ugyanis tíz éve: nehéz örökség.
A Moto2-ben ha valaki nem fog több kockázatot vállalni a kelleténél, az a már régesrég világbajnok Toni Elias lesz, aki keddt?l visszacsatlakozik a MotoGP mez?nyébe, és Cecchinello úr Hondáján szárnyalhat ismét. Iannone és Simon között azonban még maradtak elvarratlan szálak, de hát az elmúlt hónapokban megtanulhattuk, hogy fölösleges kiemelni bárkit is a kettes számú géposztály népes mez?nyéb?l, hiába a pontszámok állása, a pályán valahogy mindig mások az er?viszonyok, mint a tabella sejteni engedné.
De Angelis, Redding, a Portugáliában varázslatosat futó Sofuoglu – alighanem egy hete is ?ket emlegettük a beharangozóban, aztán mégis Bradl és Baldolini meccseltek egymással a befutóban. Talmácsi Gábornak nagyon szurkolunk az idényzárón, ? csodálatos élményekkel ajándékozott már meg minket a Ricardo Tormón, reméljük, most sem lesz másképp – igaz, a tét valamivel kisebb, mint azon az ominózus 125-ös vébédönt?n.
A motokettesek hétf?t?l tesztelnek a pályán, egy-két bejelentés még várható, de különösebb csavarok aligha. Azt tudni vélik egyes források, hogy a kategória egyik meghatározó ereje, az Aspar meg?rizte f?szponzorát, de csak feleannyi pénzbeli támogatáshoz jut jöv?re, állítólag. Pénteki híradások szerint roppant nehéz helyzetben van maga Talma is, nevezése benn van ugyan a szövetségnél, csapata azonban továbbra sincs – jelenlegi együttese, a SpeedUp félmillió eurót, mintegy 136 millió forintot kér. Ezen felül természetesen számos költség felmerül, a gond tehát nem kicsi – elképzelhet?, hogy Talmácsi, aki 2001 óta tagja a vb-családnak, nem indul jöv?re?
Az igazi show a 125-ben várható, hiszen itt még nyitott a vb, még akkor is, ha Marqueznek 17 pontos fórja van Terol el?tt. Viszont mindkettejükön hatalmas nyomás lesz, bármi megtörténhet – és ha az a bármi történetesen Marquez hibája lenne, Terol belekapaszkodhatna az utolsó szalmaszálba. A józan ész alapján persze senki nem mondaná, hogy nem Marquez lesz a bajnok. Nagy tehetség szorult belé, nem véletlenül hasonlítgatják a ma nagymen?ihez, Rossihoz, Pedrosához, Lorenzóhoz.
Legutóbbi hozzászólások