Megosztotta és talán még meg is osztja az indulókat meg a közönséget az új Moto2-es kategória, amely helyenként kiváló versenyeket hozott bemutatkozó évében. A kétütem? 250-esek futamai sem voltak éppenséggel izgalom nélküliek, de ez egy más világ.
Az új formula farvizén, készüljünk, hamarosan átalakul a világbajnokság legkisebb osztálya: Assenben konkrétan arról pusmogott már a paddock, hogy a ‘kadettek’ 2012-t?l 250 köbcentis, négyütem? motorokon versenyezhetnek majd, a szívünknek oly’ kedves nyolcadliter pedig nyugdíjba vonul.
A Moriwaki (fent) és többek között Roland Sands is készített már pszeudo-Moto3-as versenygépet japán krosszmotor blokkokkal (és vázakkal, lásd az RSD vasakat), de az igazi Moto3-asok nem ilyenek lesznek.
Igen, megduplázódhat a lökettérfogat, de a ‘Moto3’ blokkjai állítólag nem a motokrosszból elszármazott egyhengeres egységek lesznek, hanem a szabályozás 81 mm-es furatot ír el?, amely paraméter e tekintetben az eljövend? MotoGP motorokhoz teszi majd hasonlatossá a kicsiket. Ez az el?írás nagy könnyebbség lehet a gyártó(k)nak, hiszen nem kell a nulláról új motort tervezniük, elég lesz a 2011-es konfigurációjú MotoGP-szíveket egyhengeresre alakítaniuk.
Az er?forrásokat a konstrukt?r(ök) direktben a csapatoknak építik és értékesítik, nagyságrendileg 10 ezer eurós áron darabonként, emellett természetesen maximalizálnák az egy szezonban felhasználható blokkok számát (10 és 15 között). A költségek az el?zetes számadás szerint így alacsonyabbak lennének, mint az aktuális 125-ös versenyeztetésé, de nem sokkal – nagyjából ugyanaz a folyamat zajlódhat le, mint a tavalyi és az idei idény közt a Moto2-ben.
A sporteszközök teljesítményét is hasonlónak várják a szakért?k a jelenlegi 125-ösökéhez: 50 lóer? körül, azzal a különbséggel, hogy a négyütem?ek valamivel nehezebbek lesznek. A hangsúly persze a különböz? váz- és futóm?-megoldások felé tolódik el.
Legutóbbi hozzászólások