Négy ízben lett világbajnok a 125-ben, 37 alkalommal állt a dobogó legtetején.
Egyike a legnagyobbaknak (ha ugyan nem a legnagyobb) az alacsony hengertérfogatúak
kategóriájában. Mindössze 41 éves ma Jorge Martinez, az Aspar csapat feje, a
spanyol motorversenyzés mindmáig aktív zászlóviv?je.
Martinezt több szál is az Apriliához f?zi: nemcsak világbajnoki csapata,
de az a Kupa is, amelyet minden évben megrendez, hogy ráleljen a fiatal
tehetségekre. Ezt a tevékenységét immár ötödik éve folytatja, az ifjak a minimotortól
kezdve a 250 RS-ig tartó skálán motorozhatnak a bajnok menedzser szárnyai alatt.
Martinez 1999 óta olyan tehetségekre lelt rá, mint Barbera vagy Rodriguez.
Az esemény ideje alatt interjúvolta meg Jorge urat az Aprilia.com.
Jorge, te nagy bajnok vagy csapatmenedzser b?rébe bújva. Tekintsünk egy
kicsit vissza, azokra az id?kre, mikor még a nyeregben ültél: melyek voltak
a legemlékezetesebb pillanatok?
Sok volt, nagyon sok, mint minden pilóta életében. Az emlékeim közt halászva
egy 1996-os brno-i futam sejlik föl, és egy párbaj Valentino Rossival az utolsó
kanyarban. . . az nagyon jó volt, különös emlékként ?rzöm, még akkor is, ha
végül kikaptam.
A vb óriási ütemben fejl?dik, és szinte teljesen más volt a te id?dben.
Min lehetne még változtatni szerinted?
Az utóbbi évtizedben az egész motorversenyzés nagyot lépett el?re. Ugyanakkor
még nagyon sok dolgot ki kell javítani, ott van például a biztonság kérdése.
Suzuka után, mondhatom, a pályák rekonstrukciója és revíziója els? számú közös
feladatunk kell, hogy legyen. Elszántan és következetesen kell dolgoznunk ezügyben.
Tekintsünk el?re, a 2004-es évre. Milyennek látod ma az Apriliát, különösen
a megújított MotoGP-ben?
Azt hiszem, kétség nem fér hozzá, hogy a 125-ben és a 250-ben az Aprilia az
ász: egyszer?en a legjobb motor, az eredmények világosan beszélnek. Nem véletlenül
ez az én csapatom motorja is. Pozitív 2004-es esztend?t várok. A MotoGP-ben
úgy érzem, jól választott a csapat a tapasztalt és agilis McWilliams-szel; a
frissen érkezett Shakey-nek szüksége lesz egy kis id?re és alázatra, amíg kitanulja
a motort és a pályákat. Megfelel? párost alkotnak, reméljük, hogy a motor is
hozza a jobbik formát.
Legutóbbi hozzászólások